במות הרמה

מנופי הרמה או במות הרמה – מה ההבדל?

עבודות בגובה, הרמת ציוד לגובה או הרמת אנשים לגובה – כל אלו נעזרים בפתרונות של מנופי הרמה או במות הרמה כאשר יש להם צרכים הקשורים לעיסוק כזה או אחר בגובה. השאלה היא מה ההבדל בין מנופי הרמה לבמות הרמה – על כך במאמר הבא.

 

לאילו עבודות בגובה צריך מנופים או במות הרמה?

עבודות בגובה כוללות תחומים רבים כמו: בנייה, פיגומים, שיפוץ, תחזוקה, גיזום עצים, קטיף, טיפול בתקלות, תליית דגלים או מנורות קטנות לקישוט הרחובות, תליית שלטי חוצות, איטום גגות, חשמל ותקשורת, ניקוי חלונות, שיפור תשתיות, העברת חפצים לדירה חדשה, שינוע ציוד במפעלים ונמלים, תחזוקה ותיקון מטוסים ועוד.

כלומר, מדובר על מגוון רחב בו האדם חייב למצוא פתרונות יצירתיים כדי לעבוד בצורה בטיחותית בגובה. אם בעבר היו משתמשים בסולמות לא בטיחותיים והיו נגרמים אסונות והרס של ציוד, כיום המנופים והבמות הם טכנולוגיה מתקדמת המשפרת את היעילות של העבודות בגובה.

 

ההגדרה של מנוף הרמה

מנוף הרמה מחולק למספר סוגים בהתאם למטרה ולצרכים. כלומר, מנוף הרמה לצורך שינוע אנשים לגובה בתוך סל מיוחד ומאובטח ולצורך הרמת ציוד לגובה. מדובר על מנוף עם זרוע חשמלית שבקצה שלו מותקן סל מסיבי ויציב עליו יכולים לעלות בין 1-2 אנשים או ציוד. מנוף זה עולה לגבהים נמוכים לעומת מנופים גדולים יותר.

הוא יעיל לצורך עבודות ושיפוצים בתחום הבניין, לעבודות גינון וגיזום בגובה, לצורך קטיף, תיקון תקלות חשמל ותקשורת ועוד. החסרונות של מנוף הרמה הוא שאינו מיועד להרמת משקל כבד מאוד והמערכת ההידראולית שלו רגישה לתקלות במידה ולא מתחזקים אותה כראוי. בנוסף, המנוף מחובר למשאית עומדת ולכן יש למצוא מקום חנייה.

 

ההגדרה של במת הרמה

גם במת הרמה מטרתה להעלות לגובה אנשים וציוד בצורה בטיחותית לצורך עבודות ושינוע. ניתן להפעיל את הבמה בצורה ידנית או אוטומטית ולכן ישנם סוגים שונים כמו במות הרמה חשמליות, בעלות זרוע מפרקית, זרוע הידראולית ועוד הפועלים באמצעות דיזל או חשמל.

השימוש בבמת הרמה מאפשר לעבוד ולשנע ציוד לגובה מסוים למרות שהמנוף יכול להגיע גבוה יותר. היעילות שלה היא במקומות סגורים, על משטחים ישרים, שטוחים וקשיחים. למשל, לצורך עבודה בגובה ושינוע של מטען במחסנים לוגיסטיים, לעבודת ניקיון בגובה, להחלפת שלטי חוצות או התקנתם, להתקנת מייצגים גבוהים באולמות תצוגה ותערוכות, להתקנה של מערכות כיבוי אש כמו ספרינקלרים, לצורך בנייה ושיפוץ ועוד.

לעומת מנופים אחרים, במות הרמה לא מתאימות לכל סוגי העבודות למרות שאלו בעלות מנועי הדיזל נושאות משקלים כבדים אך במקביל הן פולטות עשן המזהם את הסביבה. אלו המופעלות על ידי מנוע חשמלי אינן מזהמות, אך נחשבות לחלשות יותר ויש להטעינן לעיתים קרובות.

 

מנופי הרמה או במות הרמה – מה ההבדל?

מאחר שמדובר על שימושים דומים רבים מאיתנו נוטים להתבלבל בין מנופי הרמה לבמות הרמה. ההבדלים ביניהם קשורים לגובה אליו רוצים להגיע, לתנאי השטח ולמטרות שלנו. למשל, אם המטרה שלנו היא להעביר ציוד לדירה חדשה שנמצאת בגובה נמוך יחסית בבניין, מנוף הרמה יהיה פתרון נהדר שיסייע לנו.

אם המטרה היא להגיע לגובה של מספר מטרים ישנן במות הרמה שיתאימו לכך ובמות הרמה שיתאימו לגובה של עשרות מטרים על מנת לשנע מטען כבד. מבחינת תנאי שטח ישנם מנופי הרמה או במות הרמה שיכולים לעבוד על קרקע לא ישרה, במקומות סגורים, על משטחים חלקים וכד'.

 

מה כדאי לבחור – מנופי הרמה או במות הרמה?

כאשר השאלה היא מה לבחור – מנופי הרמה או במות הרמה, התשובה נתונה לשיקולים הקשורים למטרה, לגובה, למשקל ולתנאי השטח. גם מבין סוגי במות ההרמה ומבין סוגי מנופי ההרמה הבחירה נתונה לשיקולים אלו.

לכן בבואנו לבחור במה או מנוף הרמה עלינו להבין ולברר מה אופי העבודה, באיזה משקל הציוד, אילו חומרים וציוד צריך לשנע לגובה, לאיזה גובה צריך לשנע אותם, האם אנשים יצטרכו לעלות עליהם ולבצע עבודה בגובה, כמה אנשים, מה רוחב המשטח שצריך על המנוף, האם השטח ישר וחלק, האם מדובר על מקום סגור או פתוח, מה סוג המנוע המפעיל אותם, מי יפעיל את המנוף או הבמה, האם למפעיל ניסיון או שצריך להשכיר גם מפעיל, האם יש ביטוח לעבודה במנוף או במת הרמה, מה התקציב שלנו להשכרת מנוף או במת הרמה ועוד.

 

ההבדלים בין מנופי ההרמה השונים

כאמור לכל טכניקה של מכשיר לעבודה בגובה יש סוגים שונים. למנופי ההרמה עצמם יש למשל מידות שונות של סלים בהתאם לכמות האנשים או הציוד שיש לשנע. ההבדלים הם באורך, ברוחב, בגובה ובהתאמה לסוג הבמה. כלומר, ככל שהסל יהיה גדול יותר, כך הוא יצטרך בסיס רחב יותר כדי לשמור על הבטיחות והיציבות שלו. בנוסף, יש לבחור בסלי הרמה תקניים עם שוליים גבוהים על מנת לספק הגנה מרבית.

יחד עם זאת, שוליים גבוהים מדי יכולים לסרבל את העבודה ולכן יש חשיבות רבה למידות הסל. בחירה נוספת היא בין מפעיל חיצוני למפעיל פנימי. כלומר, האם המפעיל נמצא מחוץ לסל ונדרש תיאום בינו לבין העובד או בתוכו, כך שיהיו אפס תקלות. בין היתר מדובר על הבדלים במנגנון הפתיחה של סל ההרמה, בחיבור שלו לזרוע, בזרוע עצמה – האם טלסקופית או מפרקית ועוד.

מנופי הרמה או במות הרמה - מה ההבדל?
מנופי הרמה או במות הרמה – מה ההבדל?

 

ההבדלים בין במות הרמה שונות

כשמדובר על במות הרמה מתייחסים לשני סוגים עיקריים: במות הרמה מספריים ובמות הרמה מפרקיות. גם ההבדלים בין הבמות שונים מבחינת המידות, המשקל והגובה. בדרך כלל במות הרמה מספריים מתאימות לשטחים סגורים כמו מחסנים והמפרקיות לסוגי שטח שונים בכל ענפי המשק.

מאחר ובמות הרמה חיוניות לעבודה בגובה, קבלנים רבים מצאו אותן יעילות. בנוסף, הן מצמצמות תאונות עבודה, חוסכות זמן ומשאבים ולכן הן עדיפות על הקבלנים.

הקבלנים משתמשים בבמות הרמה למגוון עבודות ביניהן עבודות אלומיניום, חשמל, תאורה, גבס, מחסנים לוגיסטיים, מיזוג אוויר, תליית שלטים, שיפוץ ועוד.

קבלני גינון העובדים בעיריות או גננים פרטיים יעדיפו מנופי הרמה עם סל המחוברים לזרוע ובטיחותיים יותר על מנת לעבוד בגיזום ועיצוב עצים ולהגיע לכל ההיקף של העץ בקלות ובביטחון.

חשוב לבחור בחברת מנופים עם זמינות גבוהה. ישנן חברות שתקבלו את שרות ההשכרה עבור מנוף או במת הרמה תוך זמן קצר מאוד, כלומר מהיום להיום.

ניתן להשוות בין החברות השונות באמצעות חוות דעת של לקוחות באינטרנט. החשוב הוא למצוא חברה מקצועית שמתחזקת את המנופים שלה בצורה תקינה וקפדנית, חברה שיש לה ביטוח לציוד ולמפעילים, מנופים חדישים, זמינות גבוהה, אחריות, שירות מהיר, מענה אנושי וציוד בטיחותי ומאושר על ידי מכון התקנים.

המחיר נקבע בהתאם לסוג המנוף.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 58 ביקורות
×
js_loader
מה המספר שלך?