במות הרמה

מתקני הרמה לגוזם עצים 

גיזום עצים וכריתת עצים נחשב לתחום מגוון מאוד שלפעמים נועד לשפר את אורח חיי העץ, לפעמים לטובת הימנעות ממפגעים בטיחותיים כמו קריסת ענפים או מפגש של הצמרת עם חוטי חשמל ולפעמים במטרה לשמור על מראה נעים ומסודר או להכין אזור מסוים לבנייה סמוכה. העבודה כמובן מתבצעת על ידי בעלי מקצוע מורשים ובאמצעות מתקני הרמה לגובה כחלק אינטגרלי מהעבודה.

 

גיזום עצים באמצעות פתרונות מתאימים

קשה לדמיין את הימים שלפני השימוש הנרחב במתקני הרמה, או אז היו נדרשות חברות לפתרונות גיזום ומחלקת הנוי העירונית להשתמש במנופים וסולמות ארוכים-ארוכים שיסייעו להם להגיע למעלה, כאשר המתקדמים כבר הצטיידו ברתמות וכננות המאפשרים טיפוס חופשי.

מתקני הרמה לגוזם עצים

התוצאה כמובן הייתה של עבודה קשה ומאומצת, ממושכת ושאיננה מתאימה לכולם. כמות הפציעות והמפגעים הקשתה לא פעם על היכולת להתמודד עם צרכי הגיזום או השליטה בצמחייה בסביבת המחייה ובוודאי שהציבה לא מעט אתגרים בפני ארגונים כמו חברת החשמל או רשות הטבע והגנים באזורים פתוחים ועשירים בצמחייה.

במות הרמה מפרקיות 4X4

יתרונות מתקני הרמה לגוזם עצים

מתקני הרמה לגוזם עצים מספקים כיום מענה כולל לעבודת הגיזום בגובה, כך שהם מאפשרים לבעל המקצוע להגיע עד לנקודה הרצויה ולטפל בענפים או הצמחייה הספציפיים. חלק מהבמות גם בנויות באופן שמאפשר התגברות על מכשולים, כך שלמשל כאשר קיים ענף מאסיבי ואלכסוני שחוסם את הגישה לענף אחר שצריך להסיר, במת ההרמה תוכל להרים את הגוזם מעלה ופנימה, תוך חציית המכשול והגעה לנקודה המדויקת.

 

מידע רלוונטי לעוסקים בעבודה הנוגעת לעצים

כריתת עצים וגיזום עצים יכולים להתבצע כיום רק על ידי בעלי מקצוע מורשים שהוסמכו הן לעבודה זו והן לעבודה בגובה. בישראל על פי חוק, בכל עבודה שמבוצעת בגובה של מעל לשני מטרים, חייב המבצע להחזיק בהיתר עבודה בגובה ועליו להשתמש באמצעים מתאימים למיגון ולביצוע העבודה, בין היתר במתקני הרמה שיסייעו לעבודה השוטפת וימנעו את הצורך בטיפוס עצמי על סולמות או גזע העץ עצמו.

מתקני הרמה ייעודיים לגוזמי עצים עשויים להיות קטנים יחסית, בהתאם לגודל העצים. אלא שעצים רחבים וגבוהים כמו למשל עצי דקל, ברושים ואקליפטוסים מחייבים מתקני הרמה או מנוף הרמה ייחודיים, בעלי זרוע ישרה או הידראולית שמתאימים לעיקוף מכשולים שונים וכך יהיה ניתן לגזום או לכרות רק במקומות הרצויים.

 

מעוניינים במתקן הרמה לטובת עבודה פרטית? מידע חשוב גם עבורכם

חשוב לציין גם שעל פי חוק "פקודת היערות", לא ניתן לכרות עצים סתם כך או להעתיק עץ כרות ממקום אחד לאחר ויש להוציא לכך היתר מיוחד. היתר זה מתאים גם לחצרות בבתים פרטיים שלעתים הגנן הפרטי מזמין עבורם מתקן הרמה וחשוב לדעת שפעולה שכזו ללא ההיתר המתאים מלווה בקנס כבד מאוד.

אם אתם מעוניינים במתקן הרמה לטובת הנושא ואין לכם היתר מתאים, עליכם להגיש בקשה להעתקת עץ או כריתת עץ לרשות המקומית או פקידי היערות של הקרן הקיימת לישראל ורק אם תאושר, תוכלו לבצע את הפעולה.

כמו כן, חשוב שפעולת הגיזום תתרחש בתזמון מתאים לעץ עצמו ולהתפתחות הטבעית שלו, כדי להימנע מגיזום יתר שגורע מבריאות העץ ומותיר אותו מצולק. כאשר הגיזום מתרחש כראוי, הוא מביא לצמיחה טובה (בדומה לגזירת קצוות השיער מתקופה לתקופה כדי להעשיר את הצמיחה שלו) ולשגשוג מוצלח וגם מסלק ענפים חלשים שעלולים ליפול ברוח החורפית הראשונה ולסכן עוברי אורח.

 

התאמת מתקני הרמה לגוזם העצים

מתקני הרמה נחשבים כיום לכלי עבודה אינטגרלי בשגרת היום של העוסקים בגינון, בגיזום ובאגרונומיה. הם בעלי יכולת נשיאת משקל, טווחי גובה ואפשרויות שינוע משתנות ולכן צפויות לסייע לעבודת הכריתה או הגיזום במספר דרכים, כמובן שכולן יהיו מהירות ובטיחותיות במיוחד. אז מהם הסוגים המתאימים ביותר לשימוש בעבודתם של העוסקים בעצים, ענפים וצמרות?

רוב מחלקות הגיזום העירוניות משתמשות כיום במתקני הרמה חשמליים או הידראוליים, המאפשרים תנועה נוחה מעלה, של העובדים עצמם שנמצאים בתוך סל הרמה. במקרים שבהם מתבצעת עבודת גיזום מאסיבית (למשל באופן גורף לשדרה מסוימת), ישנו צורך בבמת הרמה שתוכל לשאת משקל משמעותי, שכן הגיזום יונח עליה וכן שהבמה עצמה תהיה בעלת אפשרות שינוע נוחה מעץ לעץ.

בנוסף מציע השוק גם במות נייחות, במות מספריים, הידראוליות וטלסקופיות – כל אחת תותאם לסט הצרכים האישי של הגוזם או של הפרויקט הספציפי שאליו הוא נדרש. חשוב לדייק ולומר שמתקן ההרמה מוכרח להתחשב בכל צרכי העבודה, לרבות טווח הגובה המקסימלי, משקל מקסימלי, יכולת התנועה, פעולה על בסיס מנוע דיזל או חשמלי, אפשרות עבודה חיצונית בשטח משתנה ועוד.

 

סוגי מתקני הרמה נפוצים ונפוצים פחות

כיום רוב מתקני ההרמה יודעים לספק מענה הן לתנאי פנים והן לתנאי חוץ, אך חשוב לוודא שמתקן ההרמה הנבחר מותאם לעבודה בתוואי השטח הנדרש לפעולת הגיזום כמו חצץ, שטח מסולע, שיפועים ושהוא נותר יציב ובעל תנועה קלה גם כאשר המשטח עצמו משתנה תוך כדי העבודה (למשל כניסת במת ההרמה למשטח חולי ולאחר מכן יציאה לעבודה באספלט).

עבודה עם מתקני מספריים בתחום הגיזום נפוצה גם כן, אם כי תתאים יותר לעבודות שדורשות גיזום של צמרת העץ ולא של הענפים. כמו כן, מתקנים אלו מתאימים מאוד לעובדי תחזוקה ולקבלני חברת החשמל שעובדים בסביבת העצים וזקוקים להרמה בטיחותית בסמיכות לענפי העץ.

סביר שלטובת פרויקטים של גיזום יהיה צורך לבחור בזרוע מפרקית שתתגבר על בעיית הגישה ותעקוף מכשולים כמו סבך צמחייה וענפים עבותים ומרובים, עד לנקודה המדויקת. כמו כן, ההמלצה שלנו היא לבחור בבמות נגררות שאפשר להשתמש בהן לעבודות קטנות או רוחביות במיקום כלשהו. שינוע הבמה מתרחש גם תוך כדי נשיאתה את משקל הענפים שנגזמו כך שיהיה אפשר לייעל את העבודה ולחסוך משמעותית בזמן.

 

יתרונות השימוש בבמות הרמה לגיזום עצים

כעת, נוכל להציג בפניכם את היתרונות הרבים של השימוש בבמות הרמה לביצוע עבודות בגובה שקשורות לתחזוקה וגיזום של צמחייה.

בטיחות העובדים

עד לעת האחרונה, עובדים שביצעו גיזום של צמחייה גבוהה או עצים, היו צריכים להשתמש בסולמות ארוכים, חבלים, רתמות ואף במקרים מסוימים לבצע מעין "סנפלינג" על מנת להגיע למקום המיועד לגיזום. כתוצאה מטכניקות עבודה אלו, העובד היה חשוף למגוון רחב של סכנות, שכללו בין היתר נפילה, מכות ופגיעות שהעובד היה יכול לקבל מענפי העץ או מהכלים בהם הוא היה משתמש.

בנוסף, עקב חוסר הניידות כתוצאה מהעבודה בגובה והקושי הטכני לבצע את העבודה, העובד היה עובד ללא הפסקה, וכתוצאה מכך הוא היה חשוף לפגעי מזג אויר כמו חום וקור בצורה רציפה וללא הפסקה, דבר שהיה מקשה מאוד על העובד ואף הוא היה גורם לפגיעות ולסכנות רבות לעובדים בגובה. כעת, עם השימוש בבמות ההרמה, העובד יכול לעבוד בצורה בטוחה, ללא חשש לנפילה או לחוסר שיווי משקל כאשר הוא גוזם את העצים בגובה. בנוסף, על ידי לחיצה על כפתור, העובד יכול להוריד את עצמו מהמקום בגובה בו הוא גזם את העץ ולקחת לעצמו הפסקה במקרים בהם מזג האוויר מקשה עליו או פוגע בו.

יעילות ודיוק העבודה

על מנת לבצע את הגיזום של העצים בדייקנות ולהעניק לגינה או לפארק את המראה המרהיב ושובה הלב, ישנו צורך בדיוק רב ובעבודה איטית ויציבה בשעת הגיזום. בנוסף, מדי פעם על העובדים לבצע הפסקה ממלאכת הגיזום, לרדת מהגובה בו הם עבדו ולקבל פרספקטיבה וקנה מידה מדויק על צורת הגיזום ועל דיוק העובדה אותה ביצעו עד כה, על מנת להסיק מסקנות על צורת וטכניקת הגיזום בה ימשיכו את העבודה.

צורת עבודה זו, הייתה כמעט בלתי אפשרית כאשר היא נעשתה על ידי סולמות וחבלים, שכן היה צורך במורכבות טכנית רבה על מנת להוריד את העובד מהגובה בו הוא עבד ולהחזירו לשם. לכן, במות ההרמה בהן נעשה כיום שימוש, מספקות יתרון רב לעובדים, ומאפשרות להם במספר לחיצות כפתור לבצע סקירה מדויקת של תוצאות הגיזום שלהם, במטרה לדייק ולייעל את עבודת הגיזום כמה שיותר.

חסכון בזמן

נוסף על היתרונות הרבים שפורטו לעיל, ישנו יתרון נוסף, והוא קיצור משך עבודת הגיזום לפרק זמן קצר בהרבה ממשך עבודת הגיזום שהייתה נעשית עד כה באמצעות סולמות וחבלים. במות ההרמה, מאפשרות לעובדים לבצע את הגיזום שלהם במהירות וללא הפרעות, כאשר הם לא צריכים להיזהר מנפילות או להתרכז באיזון שיווי המשקל שלהם כאשר הם עובדים בגובה רב. לכן, זמן עבודת הגיזום יתקצר בצורה משמעותית, ובעלי הגינות והפארקים יוכלו להביט בתוצאות המרהיבות לאחר ביצוע הגיזום תוך זמן קצר יחסית מרגע התחלת העבודה.

 

מתקני הרמה לגוזם עצים – רק בליפטר

מתקני הרמה לגוזם עצים מספקים קשת של פתרונות אפשריים, כל אחד מהם יתאים לסוג אחר של עבודה ולכל אחד מהם מפרט טכני אחר שנותן מענה לנתוני השטח הקיימים. על מנת שתבחרו בסוג מתקן ההרמה האיכותי והמוצלח ביותר לעבודה הנדרשת, חברת ליפטר בע"מ שמחה לעמוד לרשותכם ולהציע מגוון פתרונות הרמה לרכישה או להשכרה ולהתאים את הסוג והדגם באופן אישי לכל לקוח.

בליפטר תוכלו לקבל אינפורמציה לגבי כל אחת מאפשרויות המתקנים ולצפות גם באופן חופשי בקטלוג שנמצא באתר ולקבל החלטה על הדגם המתאים ביותר. במשך שנים צברנו ניסיון מקצועי עשיר בתחום פתרונות ההרמה ולכן נוכל לספק לכם ליווי מקצועי וייעוץ עד להתאמת מתקן ההרמה האידיאלי.

כמו כן, המגוון הקיים של החברה הוא של מתקני הרמה שיוצרו משנת 2017 ואילך בלבד ואנו מקפידים על חידוש תדיר של המלאי הקיים בהתאם לחידושים ולתחלופת השנים.

 

שירות ואחריות מכל הלב

בנוסף, בחברת ליפטר בע"מ קיים מערך טכני מקצועי שעובר הכשרות מקצועיות מתאימות על כל אחד ממתקני ההרמה הקיימים וערוך להגיע עד אליכם לפתרון בעיות ותקלות ולהימנע מתקיעות בעבודתכם. השירות מאפשר לגננים ולבעלי מקצוע בתחום הגיזום לשמור על רצף העבודה ולהימנע ממפגעי בטיחות, תוך שהם מייעלים עד למקסימום את זמן העבודה ואף מקצרים אותו.

הבמות הקיימות אצלנו עוברות בדיקה חצי שנתית מאת בודק מוסמך ממשרד העבודה ועומדות בתקנים המחמירים של ישראל והאיחוד האירופאי. צרו קשר ונשמח לייעץ בנוגע למתקן ההרמה המתאים ביותר.

על מה עברנו עד עכשיו?

ליפטר במות הרמה בפייסבוק | ליפטר במות הרמה בגוגל | 077-8035355

מאמרים נוספים בנושא

מתקני הרמה לטכנאי מיזוג אוויר

בעולם הבניה והשיפוצים, ישנן עבודות רבות שצריכות להיעשות בגובה רב מעל פני הקרקע, החל מהתקנת פרגולות וכלה בתיקון דודי שמש. במאמר זה, נתמקד אופן פרטני

מתקני הרמה למתקיני מצלמות אבטחה 

מתקני הרמה למתקיני מצלמות אבטחה מלווים את תהליכי ההתקנה, החלפת זיכרון ההקלטה והתיקונים בכל רשת המצלמות המקומית שהותקנה בגובה ומהווים כלי עבודה פרקטי ויעיל שמקצר

במת הרמה נגררת

במת הרמה נגררת היא במת הרמה עם מנוע דיזל וזרוע מפרקית (או זרוע פירקית), אשר ניתן לגרור אותה למקום העבודה באמצעות רכב מסחרי מתאים, עם

במת הרמה זרוע פרקית להשכרה

במת הרמה פרקית, נקראת גם במת הרמה מפרקית, או עם זרוע מפרקית, במת הרמה זרוע פרקית להשכרה מיועדת לשימושים שונים, בענפים שונים במשק. הייחודיות של

במות הרמה אנכיות

במות הרמה אנכיות הן כנראה בין מתקני ההרמה המבוקשים והנפוצים ביותר. הן קלות משקל, זולות יחסית להשכרה, או לקנייה וגם נוחות לשימוש. הן משמשות להגבהה

זרוע הרמה

במות זרוע הרמה מפרקיות לעבודות חוץ ופנים חברת ליפטר בע"מ מוכרת ומשכירה במות זרוע הרמה מקצועיות חשמליות ודיזל. מדובר בבמות הרמה חדישות, תוצרת מותגים עולמיים

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 58 ביקורות
×
js_loader
מה המספר שלך?