במות הרמה

במות הרמה לגגות

מהחלפת רעפים ועד הרחקת יונים – הגג נחשב לסביבת עבודה מגוונת וחשופה במיוחד לסכנות. בהתאם לקביעת המשרד לבטיחות ולגיהות, כל עבודה שכזו נדרשת לביצוע באמצעות במות הרמה לגגות, עליהן יכול העובד לדרוך במעמד העבודה במקום על הגג ובאמצעותן להעביר את כל הציוד וחומרי העבודה אל נקודת הביצוע. לפניכם המידע המקיף לגבי בחירת הבמה המתאימה וחוקי העבודה באמצעותה על הגג.

 

מהן במות הרמה?

במת הרמה נחשבת לאמצעי עזר אפקטיבי ומרכזי בעבודות גובה. היא מאפשרת לבעלי המקצוע להגיע לנקודת הביצוע ולרדת ממנה באמצעות שליטה פשוטה בתפעול המכשיר שעליו מותקנת הבמה והזרוע הנמתחת שמחוברת אליה וזאת מבלי לעלות ולרדת באופן פיזי המגביר סיכון לנפילות ופציעות קשות.

בנוסף, במות הרמה ניחנו בכושר נשיאה משמעותי, כך שהן פותרות כיום צורך מרכזי בהנפה והרמה לגובה של אובייקטים ועצמים כבדים לרבות חומרי גלם, אמצעי עבודה, ציוד התקנה ועוד. בהתייחס לחלופות הקיימות כמו פיגומים או סולמות גבוהים, ניתן לראות כי במות הרמה לגגות מהוות אמצעי יעיל ובטוח לביצוע כל עבודה, תוך שמירה על מקסום זמני הפעילות ללא פגיעה.

במות הרמה מפרקיות 4X4

במות הרמה לגגות: מתי נצטרך אותן?

קורת גג היא ההתקן החשוב ביותר של כל מבנה. היא זו שתספק הגנה מוחלטת, ביטחון, מחסה, צל וחום. לעתים קרובות יחסית ידרוש הגג עבודות טיפול, תחזוקה והחלפה.

בנוסף, בשל העובדה של הגג מותקנים אמצעים רבים כמו צלחת לוויין, דוד שמש, מרזבים ולעתים גם פתרונות להרחקת יונים, אי אפשר להתעלם גם מהצורך של כל אלה ביצירת סביבת עבודה בטיחותית ויעילה, ממנה בעל המקצוע המתאים יוכל לפעול בהצלחה.

במות הרמה לגגות לטובת ניקוי חלונות

פונקציה נוספת שבמות הרמה לגגות יכולות לשרת, היא ניקוי חלונות המבוצע בגובה של מעל 2 מטרים. כידוע, הדרך הנפוצה והמוכרת ביותר לצלוח את המשימה תהיה על ידי סנפלינג – גם הוא כשלעצמו חושף את צוות העבודה לסיכון משמעותי, בעודו מתנדנד בין שמיים וארץ. למעשה, ליקוי ולו הקטן ביותר בטיב הכבלים או המחברים שלוקחים חלק בעיגון בעל המקצוע בגובה, עלול לגרום לאסון כבד.

לכן חברות רבות בתחום שנותנות שירות למבנים רבי קומות, עוברות בהדרגה אל שימוש קבוע בבמות הרמה לגגות, גם כדי להימנע מסכנות מיותרות וגם הודות לחיסכון עתק בזמן העבודה: אם לטובת הגעה לכל חלון נדרש בעל המקצוע לצאת ולהיכנס מנקודה לנקודה, הרי שבאמצעות במות הרמה לגגות כל שעליו לעשות הוא לכוונן את הבמה עליה הוא דורך כדי שתציב אותו בחלון הבא.

 

במות הרמה לגגות עבור תליית שלטים

לא מעט גגות נושאים עליהם שלטי פרסום גדולים, כבדים או ארוכים, אותם ניתן להתקין באמצעות במות הרמה לגגות. במות אלה מאפשרות למתקינים לקבל את היציבות המקסימלית להנפתו של השלט, כך שהוא ינוע לכיוון הרצוי ומהלך התלייה שלו לא יהיה מותנה בכוח אדם רב.

הודות לבמת ההרמה, יכול גם מתקין אחד לבדו להציב את השלט על גבי הבמה, תוך כדי הריתוק והקיבוע שלו אל המבנה עד לסיום הפעולה מכל צדדיו.

 

במות הרמה לגגות לצורך התקנה, תיקון והחלפת מרזבים

אחת הפעולות הנפוצות ביותר על הגג היא זו שמתייחסת למרזבי המבנה. המרזבים הופכים לאמצעי קריטי במיוחד בחורף, שתפקידו הוא לנקז את המים המצטברים על הגג אל מתחת למבנה, כדי להימנע מהפעלת לחץ על הגג וגם מירידה דרסטית בטמפרטורה הפנימית המורגשת בתוכו.

התקנת המרזבים מבוצעת כיום גם היא על ידי במת הרמה מתאימה לעבודה בגג, שכן הבמה תשנע את בעל המקצוע ישירות לנקודה הנדרשת ותתפקד כמדרך שלו בזמן ההחלפה, ההתקנה או התיקון. הבמה יכולה לנווט בין גבהים שונים לאורך העבודה, אם נדרשת התקנה במספר נקודות או אם יש צורך לאבחן בעיה שמקורה בשלב מסוים בצנרת.

 

איטום ושיקום גגות וקירות חיצוניים למבנה

עבודות אלה מבוצעות באופן סטנדרטי ושוטף עם במות הרמה מתאימות, החוסכות הצבת פיגומים סביב המבנה – דבר שאורך זמן רב ויציבותו לא תמיד מתאפשרת לאורך זמן. גם במעמד עבודת האיטום יוכל בעל המקצוע לדרוך על הבמה עצמה תוך כדי ביצוע העבודה וכמובן לכוונן אותה מעלה ומטה ולצדדים בהתאם לצורך כלפי הטיפול בסדקים ארוכים או עבודות צבע.

 

הדברה והרחקת יונים

יונים כידוע, מוצאות בגגות מבנים רבים מקומות מוגנים המאפשרים תצפית טובה ומחייה שקטה. ועם זאת, הן מסבות נזקים קשים לאדם ברמה התברואתית ולכן הרחקתם הופכת לא פעם להכרח.

גם לצורך תליית רשתות הגנה, חוטי הרחקה והצבה של פתרונות נוספים יהיה ניתן להשתמש בבמות ההרמה. וכך במקום להשתמש בסולם בלתי יציב בנקודה הגבוהה ביותר על הגג, יוכל המדביר להשתמש בבמה שתספק לו הגעה מהירה מאוד אל הגג וחיסכון משמעותי בזמן העבודה.

הגובה קובע: חוקים לעבודות גובה באמצעות במות הרמה. עבודת גובה היא למעשה כל עבודה שיש ממנה סכנת נפילה בגובה של 2 מטרים ומעלה, בסביבה שמעל משטח עבודה ללא מעקה או גידור, בעבודות שמצריכות מהעובד להטות את גופו ובכאלה שדורשות מתקן הרמה.

עבודה בגובה נחשבת למסוכנת במובנים רבים: מלבד העובדה שהיא חושפת את העובדים עצמם לפגיעות מסוכנות בעקבות נפילה מגובה, היא עלולה לגרום לפגיעה ברכוש, בתשתיות, ציוד, קרקע וכמובן בני אדם אחרים כתוצאה מנפילת עצם או פגיעה בתשתית סמוכה.

לכן, לפני כל עבודה עם במות הרמה לגגות יש לבצע לצוות העובדים הדרכת בטיחות מקיפה, לרבות בדיקה מקדימה של שטח העבודה בגובה. יש למנוע את העבודה כאשר תנאי מזג האוויר אינם מאפשרים עבודה בטוחה לחלוטין.

עליה להתבצע עם ציוד מגן בהתאם לאופי העבודה, בקרב עובדים שמכירים היטב את כל הציוד ומגבלותיו לפי הוראות היצרן. עליהם לאבטח כראוי את כלי העבודה ואף לעגן אותם מראש לבמה ולהציב אדם נוסף על הקרקע לאורך כל העבודה בגובה.

בנוסף, החוק קובע כי יש לגדר את האזור שבו פועלת הבמה ולהימנע מכל שינוע כאשר נמצא מתחתיה אדם. כמו כן, העבודה אסור במרחק קצר מ-3.25 מטרים מקו מתח הנמוך מ-33,000 וולט או במרחק קצר מ-5 מטרים מקו מתח הגבוה מ-33,000 וולט.

כמו כן, רק עובד שהוסמך לעבודה בגובה רשאי להפעיל את במת ההרמה בפועל. הסמכה זו הינה אישית וניתנת לכל עובד בכפוף לגוף מטעם מינהל הבטיחות והבריאות של משרד העבודה.

מפעיל הבמה יקבל הדרכה מהחברה המשכירה את פתרון ההרמה, כולל כל אישורי הבדיקה התקפים עבורה ויבצע בדיקת תקינות לבמה, כולל השילוט והתראה מפני עומס מותר ומקסימום עובדים בכל הרמה.

במות הרמה לגגות
במות הרמה לגגות

 

מחפשים במות הרמה לגגות? את הטובות ביותר תמצאו בליפטר!

חברת ליפטר בע"מ מתמחה בייבוא ושיווק פתרונות הרמה מתקדמים – מטובי היצרניות בעולם. אצלנו תמצאו במות הרמה לעובדים, פתרונות הרמה לציוד, מנופים ממגוון דגמים ועוד שלל פתרונות מותאמים לכל עבודות הגובה ומכילים מאפיינים מגוונים שנועדו להתאמה מדויקת.

כל הבמות שברשותנו עוברות בדיקה חצי שנתית מטעם בודק מוסמך של משרד העבודה ומגיעות עד שנת הייצור 2017 בלבד. זאת כדי לוודא שאתם מקבלים מאיתנו את הציוד האמין והאיכותי ביותר בכל עת. להשכרת במות הרמה ולרכישה צרו קשר ואנו נמצא עבורכם פתרון מדויק.

כמובן! לשם כך הן נוצרו! מתקני הרמה ובמות הרמה בפרט יתנו לכם את הגובה שאתם צריכים לצורך עבודה בגובה כדוגמת עבודה על גגות.

במות הרמה מתאימות למגוון רחב של עבודות כדוגמת תליית שלטים בגובה, התקנה ותיקון של מרזבים ועבודות גג כמו איטום או שיקום גגות. באופן כללי ניתן לומר כי כל עבודה בגובה שאתם לא יכולים להגיע בכוחות עצמכם תהיה פשוטה ונוחה יותר עם במת הרמה.

על מה עברנו עד עכשיו?

ליפטר במות הרמה בפייסבוק | ליפטר במות הרמה בגוגל | 077-8035355

מאמרים נוספים בנושא
Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 58 ביקורות
×
js_loader
מה המספר שלך?