במות הרמה

רישיונות עבודה בגובה

פתרונות העבודה בגובה הם רבים ומגוונים. בכדי לוודא את התאמת פלטפורמת ההגבהה המיטבית ביותר, חשוב להגדיר מראש את הצרכים והמאפיינים של הפרויקט, כמו גם את תוואי השטח בו תתבצע העבודה. כך או כך, הפעלתם של חלק ניכר מפתרונות ההרמה הטכנולוגיים, דורשת עמידה בחוקים ותקנות שונים, עליהם תוכלו לקרוא בהרחבה במאמר שלפניכם.

 

עבודות בגובה ופתרונות ההרמה המתקדמים

הדרך הבטוחה והיעילה ביותר לבצע כיום עבודות בגובה, היא באמצעות פתרונות ההרמה המתקדמים ובין הבולטים מביניהם ניתן למצוא את המלגזות, משטחי ההרמה ובמות ההרמה. מבין מגוון פתרונות ההרמה הללו, הדרך הבטוחה והמעשית ביותר לביצוע עבודות שונות בגובה היא באמצעות במות הרמה.

במות ההרמה השונות מאפשרות הגעה נוחה וגמישה לגבהים גבוהים במיוחד, תוך ניידות רבה ושמירה על ביטחון מקסימלי. כך, במות ההרמה השונות משמשות למגוון סוגי עבודות, דוגמת עבודות חשמל ואינסטלציה, עבודות חקלאות וגינון, עבודות בנייה, עבודות לוגיסטיות ועוד.

 

התייחסות החוק לבמות הרמה

על פי תקנות התעבורה, במת הרמה ניידת נחשבת כרכב מנועי לכל דבר ועניין ובהתאם לכך, על מפעיל במת ההרמה להיות בעל רישיון נהיגה מתאים (רישיון דרגה 1 למכונה ניידת). ככל ומפעיל במת ההרמה אינו מחזיק ברישיון כנדרש, הרי שהוא חשוף לקלת כתב אישום והזמנה לדין, כאשר גם המעביד האחראי, שאפשר למפעיל לעבוד ללא רישיון, מסתכן בכתב אישום.

 

רישיונות עבודה בגובה

תקנות הבטיחות בעבודה מגדירות כל עבודה המתבצעת לפחות 2 מטר מעל הקרקע כעבודה בגובה, באופן המחייב קבלת רישיונות עבודה בגובה. על מנת לקבל רישיון עבודה בגובה, יש לעבור קורס ייעודי לעבודות בגובה, המיועד הן לצוות העובדים והבעלים של החברה והן למנהלי העבודה ומנהלי הפרויקטים, שמטרתו להעניק לעובד ידע וכלים מעשיים להתמודדות.

במסגרת הקורס לעבודות בגובה, יילמדו נושאים כמו סולמות, גגות, סלי הרמה, במות הרמה וכן פיגומים ומקומות מוקפים, נושאים אשר יילמדו בהתאם לאופי העבודה הרלוונטי. בסיום ההדרכה, יקבל העובד תעודת הסמכה, המאפשרת לו לעבוד בשטח. תעודת הסמכה זו תקפה למשך שנתיים, כאשר על העובד לבצע קורס רענון עבודה מידי שנתיים.

 

הדרכה לעבודה בגובה

מלבד רישיונות העבודה בגובה, על העובד לעבור הכשרה והדרכה מתאימה לעבודה בגובה וזאת בהתאם לתחום העיסוק. בנוסף על ההכשרה עצמה, על העובד לעבור ריענון ידע אחת לכמה שנים באמצעות בעל מקצוע מתאים, כאשר על בעל מקום העבודה לוודא כי ההדרכה הובנה כראוי וכי העובדים פועלים על פי ההנחיות.

רישיונות עבודה בגובה
רישיונות עבודה בגובה

 

בדיקות תקופתיות לבמות הרמה

תקנות הבטיחות בעבודה קובעות בנוסף, כי במות ההרמה צריכות לעבור בדיקה מקיפה ויסודית, הכוללת את כלל חלקי הבמה, לתקופה של לפחות אחת לארבעה עשר חודשים. את הבדיקה צריך לבצע בודק מוסמך, אשר יוציא תסקיר של ממצאי הבדיקה, תסקיר אשר צריך להיות חתום בשמו.

תקנות הבטיחות בעבודה מגדירות כל עבודה המתבצעת בגובה של לפחות 2 מטרים מעל הקרקע כעבודות בגובה. בהתאם לכך, העובדים צריכים לעבור הסמכה מתאימה ולפעול על פי ההנחיות הרלוונטיות. במקרים בהם העובד ביצע את עבודתו ללא רישיון / הסמכה מתאימה, הרי שהוא ובעלי החברה יהיו חשופים לכתבי אישום ועונשים שונים הקבועים בחוק.

על מנת לקבל רישיון עבודה בגובה, יש לעבור קורס ייעודי לעבודות בגובה, שמטרתו להעניק לעובד ידע וכלים מעשיים להתמודדות מעשית עם מצבים מסכני חיים בעבודה בגובה. במהלך הקורס יילמדו נושאים הרלוונטיים לתחום העיסוק של העובד (סולמות, במות הרמה, גגות, פיגומים ועוד) ובסיומו, יקבל העובד תעודת הסמכה, התקפה לשנתיים.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 58 ביקורות
×
js_loader
מה המספר שלך?