במות הרמה

סוגים של עבודות בגובה

עבודה בגובה אמנם מתבצעת על בסיס יומי, אך היא דורשת היערכות ונחשבת לאופרציה מורכבת, בדגש על בטיחות בעבודה, מקצועיות ויעילות. היא כוללת ציוד בטיחות רב, ועוסקים בה אנשי צוות מיומנים שעברו הכשרה מסודרת ומחזיקים ברישיון לעסוק בעבודה בגובה. עבודה בגובה היא חלק בלתי נפרד מענפים כמו בינוי, שימור, גיזום ואיטום. במאמר זה נפרט אודות מספר סוגים של עבודות בגובה, על המשמעויות והדגשים החשובים.

 

איטום בנייני דירות

בניינים רבים סובלים מחדירת מים אל הקירות החיצוניים והפנימיים, ולכן אין מנוס מלטפל בבעיה מן השורש. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות איטום יסודי ומקיף, שמתבצע בגובה על ידי צוות מוסמך, לאחר שאותרו כל מקורות הנזילה.

צוות האיטום מבצע חיפוי ואיטום לקירות העוטפים של הבניין, לאחר סתימת החורים, ובשלב הסופי מתבצע גימור יסודי שמקנה לבניין מראה אסתטי ומחודש. איטום קריטי בעיקר לפני חודשי החורף, במיוחד כאשר החורף הישראלי אינו צפוי ונוהג להכות בספונטניות. איטום הוא אחד מסוגי העבודות בגובה המבוקשים ביותר, והיעילים ביותר שמתבצעים בדרך זו.

 

גיזום עצים וצמחייה

בעבר, נאלצו גננים ועובדי עירייה לטפס על סולמות ארוכים ולא בטיחותיים על מנת לבצע עבודות גיזום הכרחיות, החל מכריתת עץ המסכן את אזור המגורים שבו הוא עומד, ועד גיזום שדרת עצים שענפיהם מהווים פגע של ממש, בעיקר בימים של מזג אוויר הפכפך.

ובכן, כיום, באמצעות במות הרמה, ניתן להגיע לכל מקום בגובה ולבצע את עבודות הגיזום המבוקשות. במת הרמה מפרקית מסייעת לעקוף כל ענף עיקש ולדאוג לבטיחות הדיירים, כמו גם לבריאותו של העץ. זהו סוג עבודה בגובה שמתבצע באופן שוטף על ידי עובדי עירייה וגננים.

 

התקנות תאורה

גם גופי התאורה הטריוויאליים ביותר עבורנו, כמו למשל עמודי החשמל שנמצאים בכל פינת רחוב, הצריכו התקנה מסודרת הכוללת עבודה בגובה. בין אם מדובר בהתקנה מאסיבית של עמודי חשמל לאצטדיון כדורגל, או עבודה מצומצמת יותר של החלפת נורות לד במרכזי קניות גדולים, כל אלו מתבצעים במסגרת עבודה בגובה ועל ידי במות הרמה, כאשר לכל במה יתרון מסוים המותאם לסוג הפרויקט שהיא עתידה לבצע.

במות הרמה מאסיביות מסוגלות לשאת איתן גם את העובד עצמו וגם את הציוד המורכב שנדרש לסוג העבודה, שכן הן בעלות כוח נשיאת משקל משמעותי המשתנה בין סוגי הבמות.

סוגים של עבודות בגובה
סוגים של עבודות בגובה

 

המשותף לכולן- בטיחות מעל הכול!

לכל עבודה בגובה, החל מהתקנות החשמל המורכבות ביותר ועד איטום בניין דירות, יש לדאוג בקנאות אחר תקני הבטיחות המחמירים ביותר. באחריותו של כל תופש מפעל לדאוג שבאתר העבודה שלו כללי הבטיחות נאכפים במלואם, ושכל עובד מצויד בציוד המגן המקסימלי, החל מקסדת ראש, המשך בקווי חיים קבועים או זמניים, ועד לטבעות נעילה, מערכות בלימה ורתמות גוף במצב תקין ומותאמות לכל עובד.

לא משנה אילו סוגים של עבודה בגובה- המפתח להצלחת העבודה הוא בטיחות.

חשוב להבין שלכל במה היתרונות והחסרונות שלה. במת הרמה טלסקופית, למשל, תהיה אידיאלית להתקנת תאורה בקניונים, מרכזי קניות ואזורים מסחריים. במה מפרקית בעלת מנוע דיזל נחשבת למאסיבית למדי, ותתאים בעיקר לעבודות חוץ בתנאי שטח, ומסוגלת לנווט בין מכשולים ובכלל בסביבת עבודה מאתגרת. יש להתייעץ עם החברה שממנה משכירים את הבמה על מנת להבין מה הבמה הנכונה ביותר לעבודה. 

כמובן שהדבר תלוי בתדירות הצורך בסוגי עבודות בגובה ובמהות העבודה. אם מדובר בחברה העובדת באופן תדיר בגובה, ייתכן ורכישת במה ייעודית לעבודה תהיה חכמה וחסכונית יותר מאשר השכרה חוזרת.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 58 ביקורות
×
js_loader
מה המספר שלך?