במות הרמה

כללי ביטחון בזמן עבודה על במות הרמה

היכרות עם כללי ביטחון בזמן עבודה על במות הרמה היא תנאי לפרויקט מוצלח, שגם מתבצע על פי החוק וגם מבטיח שכל העובדים יחזרו הביתה בשלום. עם זאת, רבים מבין אלו שמשתמשים בבמות הרמה לא תמיד מביאים בחשבון את כללי הבטיחות או יודעים כיצד ליישם אותם. אז מאיפה מתחילים? הנה הפרטים המלאים

 

חשוב להקפיד על כללי בטיחות נאותים

במות הרמה נפוצות במגוון תעשיות כדי להעלות עובדים לגבהים שונים להשלמת משימות. עם זאת, עבודה על במות הרמה עלולה להיות מסוכנת אם לא מקפידים על כללי בטיחות נאותים.

כיום למשל נפילות מגובה הן אחד הגורמים המובילים לפציעות והרוגים במקום העבודה. לכן, הדבר הכי חשוב לפני השימוש במשטח הרמה הוא לבצע בדיקה. בדיקה זו צריכה לכלול איתור נזקים, דליפות או חלקים לא תקינים. כמו כן, חיוני לוודא שכל התקני הבטיחות תקינים, כולל מערכת הורדת חירום, בלמי בטיחות וכפתור עצירת חירום.

 

האזור והשפעתו על כללי ביטחון בזמן עבודה על במות הרמה

חשוב לאבטח את אזור העבודה לפני השימוש במשטח הרמה. אזור העבודה צריך להיות נקי מכל סכנה שעלולה לגרום לפלטפורמה להתהפך או ליפול, כולל פסולת, חפצים רופפים או משטחים לא אחידים. העובדים צריכים להיות מודעים גם לקווי חשמל עיליים או למכשולים שעלולים להפריע לתנועת הרציף.

בנוסף, לבישת ציוד מגן אישי (PPE) חיונית. זה כולל רתמת בטיחות, כובע קשיח, משקפי בטיחות ומגפי עבודה מונעים החלקה. על העובדים להימנע גם מבגדים או תכשיטים רפויים שעלולים להיתפס בחלקים הנעים של הפלטפורמה.

כללי ביטחון בזמן עבודה על במות הרמה

 

מהם כללי הביטחון מבחינת קיבולת העומס?

היבט אחר של כללי הביטחון בזמן שעובדים על במות הרמה קשור אל קיבולת העומס שבה צריך לעמוד. אסור לעובדים לחרוג ממגבלת המשקל של הפלטפורמה, לרבות משקלם של כל העובדים, הכלים והציוד. עומס יתר על הפלטפורמה עלול לגרום לה להתהפך או להתמוטט, וכתוצאה מכך לפציעות חמורות או מוות.

בעת שימוש במשטח הרמה, חיוני למקם אותו נכון. הפלטפורמה צריכה להיות ישרה ויציבה, כאשר כל הגלגלים או הרגליים נעולות היטב במקומן. העובדים צריכים גם לוודא שהפלטפורמה אינה ממוקמת ליד כל קצוות או נפילות שעלולות לגרום לה להתהפך.

כללי ביטחון בזמן עבודה על במות הרמה
כללי ביטחון בזמן עבודה על במות הרמה

 

החשיבות של אחזקת הציוד

שימוש בציוד מתוחזק כראוי הוא קריטי לתפעול בטוח של במות הרמה. כל הציוד, כולל הפלטפורמה, צריך להיבדק באופן קבוע ולתחזק אותו כדי לוודא שהוא תקין. יש לתקן או להחליף חלקים פגומים או פגומים לפני השימוש במשטח.

לסיכום, עבודה על במות הרמה עלולה להיות מסוכנת, אך הקפדה על כללי בטיחות נאותים יכולה למנוע פציעות והרוגים. על העובדים לערוך בדיקה לפני שימוש, לאבטח את אזור העבודה, ללבוש ציוד מגן אישי, לעקוב אחר הנחיות קיבולת העומס, למקם את הפלטפורמה כראוי ולהשתמש בציוד המתוחזק כראוי. על ידי הקפדה על כללי בטיחות אלה, העובדים יכולים להשתמש בבמות הרמה בבטחה וביעילות במשימות היומיומיות שלהם.

חיוני לערוך בדיקה לפני שימוש כדי לוודא שהפלטפורמה תקינה, כל אמצעי הבטיחות פועלים, ואין נזקים או תקלות שעלולות לגרום לפלטפורמה להתהפך או ליפול.

כלל הבטיחות הקריטי ביותר בעת עבודה על במות הרמה הוא לעקוב אחר הנחיות קיבולת העומס. אסור לעובדים לחרוג ממגבלת המשקל של הפלטפורמה, לרבות משקל העובדים, הכלים והציוד, שכן עומס יתר על הפלטפורמה עלול לגרום לקריסתה, לפציעות ולמוות.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 58 ביקורות
×
js_loader
מה המספר שלך?