במות הרמה

מילון מושגים במות הרמה

במות הרמה הן אלמנט חיוני בענפים רבים במשק. הן מאפשרות להאיץ תהליכי עבודה מגוונים, מספקות מענה בטיחותי, יעיל ונוח לעבודות שונות בגובה ובנוסף – קיים מגוון גדול מאוד של במות הרמה לבחירה. לכן, ניתן למצוא במת הרמה מתאימה לכל סוג של עבודה בגובה, לצרכים שונים, תנאי שטח שונים ואפילו גבהים שונים. במאמר הבא ריכזנו עבורכם מילון מושגים במות הרמה ואת ההבדלים בין הסוגי הבמות השונים.

 

שימושים שונים לבמות הרמה

כפי שתראו במילון המושגים המופיע בהמשך הטקסט, קיימים סוגים שונים של במות הרמה. כולם פועלים על תקן מתקני הרמה לגובה, אבל כל אחד מהם מתאים לצרכים שונים מעט. אפשר להבין למה במות הרמה צריכות לתפקד באופן שונה ולפעול בצורה אחרת, כאשר הן נמצאות בשימוש במפעל, או מחסן לוגיסטי, לעומת במות שצריכות לתפקד בתנאי שטח קשים, עמו באתר בנייה, או במטע חקלאי.

על כן, כל ענף במשק, זקוק לסוג אחר של במות הרמה:

  • חקלאות
  • בנייה
  • גינון
  • תעשייה
  • אחסון
  • תפעול ולוגיסטיקה
  • שיפוצים
  • תקשורת, חשמל, תשתיות
  • תחזוקה מוניציפלית ועוד.

במות הרמה מפרקיות 4X4

הבדלים עיקריים בין במות הרמה שונות

הצרכים השונים של ענפים שונים במשק, הביאו לייצור של במות הרמה בעלות מאפיינים שונים, המאפשרות פעולה אופטימלית תחת צרכים שונים. משום כך אפשר למצוא במות הרמה עם זרוע הפועלת על מנגנון הידראולי, במות הרמה עם מנגנון הרמה בצורת מספריים, וכאלה עם זרוע טלסקופית, או זרוע מפרקית גמישה ועוד.

 

מערכת השינוע של הבמות

גם מערכת השינוע של הבמות משתנה לפי הצורך. אפשר למצוא במות עם מנוע חשמלי, או מנוע דיזל, עם מערכת 4X4 או מערכת רגילה ועוד. בנוסף, קיים שונים במערכות ההפעלה של הבמות השונות, בהתאם ליצרן, בהתאם למאפייני העבודה בגובה וכן הלאה.

 

הבדלים בין הבמות השונות בגובה העבודה

לבסוף, קיימים הבדלים בין הבמות השונות בגובה העבודה אליו הן יכולות להגיע ובשקל הנשיאה שהן יכולות לעלות איתו לגובה.

שקלול של כל המאפיינים הללו, מאפשר למומחים של חברת ליפטר לעזור לכם לבחור את הבמה המתאימה ביותר לצרכים שלכם – למכירה או להשכרה.

 

איך בוחרים במת הרמה מתאימה? מילון מושגים במות הרמה

כדי לבחור במת הרמה מתאימה לצרכים שלכם, יש להתייחס לכמה שיקולים עיקריים, אם כי מומלץ להעביר את המידע הרלוונטי למומחים שלנו, כדי לבצע התאמה אופטימלית של סוג הבמה לצורכי העבודה:

  • גובה עבודה דרוש
  • משקל הרמה דרוש
  • יכולת עלייה בשיפוע
  • יכולת נסיעה בשיפוע
  • רמת הגמישות הדרושה עבור הזרוע
  • סביבת עבודה פנימית או חיצונית
  • סוג השטח עליו הבמה עומדת
  • תקציב

כעת, שיש בידכם מידע כללי רלוונטי וחשוב בנוגע לבמות הרמה, אפשר לגשת למילון המושגים שהכנו לכם.

 

במת הרמה מפרקית ופירקית

במת הרמה מפרקית ובמת הרמה פרקית הם שני שמות שונים לאותו סוג של במת הרמה. במת הרמה בעלת זרוע הבנויה מפרקים, אשר מאפשרים לה לעקוף מכשולים ולנוע בגמישות, כדי להביא את העובדים בגובה, בבטחה לנקודת העבודה.

 

במת הרמה מספריים

במות מספריים הן בין הסוגים הנפוצים יותר של במות הרמה. מדובר על מנגנון הרמה המאפשר עלייה לגובה בקו אנכי – מנגנון הרמה בנוי מתומכות מתקפלות בצורת X, אשר מאפשרות עלייה וירידה של משטח ההרמה על ידי פתיחה וסגירה של התומכות.

 

ציוד הרמה

ציוד הרמה הוא שם כולל למגוון של כלים מכניים, המשמשים לצורך הרמה והורדה של עובדים, ציוד וחומרים, כמו גם שינוע של אלה ממקום למקום במרחב. מגוון סוגים של ציוד הרמה נמצאים בשימוש בענפים רבים במשק ומסייעים לבצע עבודה יעילה, בטוחה ומהירה יותר. 

 

פיגום נייד

פיגומים ניידים משמשים תחליף בטיחותי ונוח לשימוש והפעלה, במקום הפיגומים המסורתיים, אשר יש לבנות ולפרק אותם כל פעם, כדי להגיע לגבהים רצויים. זהו כלי עבודה המאפשר חיסכון משמעותי בכוח אדם וזמני עבודה, תוך שמירה מקסימלית על בטיחות העובדים וסביבת העבודה.

 

במת זרוע ישרה

במות הרמה עם זרוע ישרה, נקראות גם במות טלסקופיות, בשל היכולת של הזרוע להתקפל לתוך עצמה – כמו טלסקופ.

 

מנוף סל

מנוף סל הוא מתקן הרמה, המשמש להעלאה של עובדים בגובה בצורה בטוחה ונוחה, המאפשרת להם לבצע עבודות מורכבות בגובה.

הזרוע היא לרוב הידראולית, כלומר מופעלת בעזרת שמן או מים ובקצה הזרוע מותקן סל הרמה, עליו ניתן להציב עובד אחד, או שניים, להעלות כלי עבודה, חומרים וציוד.

 

במת הרמה טלסקופית

במת הרמה טלסקופית מכונה גם במת הרמה עם זרוע ישרה. זוהי במת הרמה בעלת זרוע טלסקופית, אשר מתקפלת לתוך עצמה – כמו טלסקופ. גם האופן בו הזרוע של במת הרמה טלסקופית נמתחת כדי להגיע לגובה, דומה לאופן בו נמתח הטלסקופ, כאשר פותחים אותו לצפייה בשמיים.

 

במת הרמה קטנה

במת הרמה קטנה מיועדת לעבודה במקומות קטנים וצרים, אשר במת הרמה רגילה מתקשה להגיע אליהם. לרוב זוהי במת מספריים, עם מנוע חשמלי, מתאימה לעבודות פנים, נוחה לתפעול, לשינוע ואחסון.

 

במת הרמה לעבודות פנים

המגוון הרחב של במות הרמה כולל גם במות הרמה מתאימות במיוחד לעבודות פנים. לרוב מדובר על במות הרמה עם מנוע חשמלי, אשר מתאימות לעבודה על משטחים ישרים וקשיחים, כמו רצפת בטון, כביש, מדרכה וכן הלאה.

 

במת הרמה לעבודות חוץ

התכונה העיקרית של במת הרמה לעבודות חוץ היא היכולת שלה לנוע על גבי משטחים שונים אשר אינם בהכרח ישרים וקשיחים. משום כך, במות אלה מתאימות במיוחד לעבודות חקלאות ואחזקה בסביבה החיצונית.

 

במת הרמה מנוע דיזל

קיימים סוגים רבים של במות הרמה עם מנוע דיזל, העיקרי בהם הוא במות הרמה מפרקיות. אלה מתאימות לעבודה בסביבה חיצונית, שכן לרוב מדובר על מנגנון שינוע חזק ועמיד, שמסוגל לנוע על גבי משטחים שונים.

 

במת הרמה מנוע חשמלי

במות אלה מצטיינות במנוע שקט יחסית, מתאימות לעבודה בתוך מבנים סגורים, שכן מנגנון השינוע שלהן מאפשר תנועה נוחה על גבי משטחים ישרים וקשיחים בלבד.

 

זרועות הרמה

זרועות הרמה הן החלק בבמת הרמה אשר מאפיין את הבמה ומעניק לה את היכולות הייחודיות שלה. כך למשל, במת הרמה עם זרוע מפרקית, היא בעלת יכולות שונות בתכלית לעומת במת מספריים ולכן יש לבחור ביניהן בעזרת בעלי מקצוע, כדי להתאים את סוג הבמה לסוג העבודה.

 

מתקני הרמה

זהו שם כולל לכל סוגי המתקנים, הכלים והציוד, אשר מאפשרים עלייה לצורך עבודה בגובה, ביניהם מנופים, פיגומים, במות הרמה ועוד.

 

במת חרגול

במת הרמה מפרקית, אשר המפרקים הרבים לאורך הזרוע מקנים לה מראה המזכיר את רגלי החרגול בעלות המפרקים החדים.

 

ג'ירפה

במה מפרקית, מתאימה במיוחד לעבודות חקלאות, בשל יכולתה להביא את העובדים לצמרת העץ בקלות ובנוחות.

 

במת הרמה ספיידר

במת הרמה בעלת מייצבים הידראולים, שתפקידם לייצב את הבמה אל הקרקע ולהבטיח שהבמה תישאר יציבה בכל מצב. מייצבים אלה מקנים לבמה מראה המזכיר רגליים של עכביש ולכן הכינוי המצחיק.

 

במת הרמה זחל

במת הרמה עם מנגנון שינוע דומה למנגנון של טנק. המנגנון מכונה "זחל" בשל האופן בו הוא מזדחל על הרצפה.

 

במת תורן

במת הרמה בעלת זרוע מיוחדת, המתרוממת באופן אנכי בלבד, המזכיר תורן של דגל.

 

במת הרמה 4X4

במות הרמה בעלות מנגנון שינוע 4X4, המאפשר לנוע על גבי משטחים תלולים, משטחי עפר, משטחים סלעיים וכן הלאה.

 

סל הרמה

מתקן נשיאה בקצה הזרוע של במת הרמה, בתוכו נמצאים העובדים בדרכם לנקודת עבודה בגובה.

 

מתקן הרמה למזגנים

מתקן הרמה ייחודי, המשמש ביעילות מתקיני מזגנים ומסייע להם בעבודת ההתקנה.

 

מתקן הרמה לגבס

מתקן הרמה ידני, פשוט ויעיל לצורך הרמה לגובה של לוחות גבס כבדים ללא מאמץ.

 

מתקן הרמה חשמלי

מתקן הרמה חשמלי הוא מתקן הרמה מונע מכוח אנרגיית החשמל. זה יכול להיות מתקן פשוט ובסיס, כמו מתקן הרמה למזגנים וזו יכולה להיות במת הרמה מתקדמת וחדשנית, כמו במת הרמה מפרקית עם מנוע חשמלי.

מילון מושגים במות הרמה
מילון מושגים במות הרמה

 

פיגום חשמלי

פיגום תלוי, בעל מנגנון הנעה חשמלי, המאפשר עלייה בטוחה ומהירה לגובה, ללא צורך בפירוק והרכבה מחדש – כמו בפיגום מסורתי, אשר מצריך כוח אדם וזמן עבודה יקר.

על פניו, המושג במות הרמה עונה על כול המושגים שקשורים בבמות אך בפועל, ישנם כול כך הרבה סוגים וכול כך הרבה מתקנים שנכנסים תחת כותרת זאת אך מעניקים שירות שונה לגמרי וגם דורשים מהעובד שימוש שונה לגמרי מאשר במות ההרמה הקלאסיות.

במות הרמה משמשות לרוב לבנייה עבור עובדים שצריכים להגיע לגובה ואין להם על מה לטפס או לעמוד, אך במות הרמה רלוונטיות לכול מי שצריך להגיע לגובה ואין לו דרך אחרת, לדוגמא עובדים שצריכים לעשות עבודה בתקרה, עבודות של הרמת אירועים וכדומה.

ישנם הרבה סוגים של במות הרמה אשר ההבדלים העיקריים ביניהן יכולים להיות בגובה אליהן מגיעות, במתקנים שמחוברים כדוגמת במות עם זרוע וכן, החומר ממנו עשויות. 

בחירת הבמה צריכה ראשית להתאים למטרה שלשמה אתם שוכרים או קונים אותה ועל כן כדאי לשים לב לגובה אליה מגיעה הבמה וכן למשקל שיכולה לשאת. בנוסף, האם היא יכולה לעלות בשיפוע במידה ואתם נדרשים לכך וכן, הגמישות של הזרוע או המתקן שמחובר אליה.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 58 ביקורות
×
js_loader
מה המספר שלך?