במות הרמה

במות זרוע טלסקופיות חשמליות

במות זרוע טלסקופיות חשמליות הן במות הרמה שיש להן זרוע ישרה ייחודית, המאפשרת להן לנוע לגבהים שונים, תוך נשיאה של עובדים לנקודת העבודה הרצויה בגובה. יש להן יתרונות רבים, כמו גם נקודות חולשה שונות, אשר כדאי להכיר, אם אתם מעוניינים לשכור, או לרכוש במה כזאת.

 

במת זרוע טלסקופית חשמלית – יתרונות וחסרונות

זרוע טלסקופית היא זרוע שיכולה להיפתח ולהיסגר, בעזרת מנגנון דומה למנגנון הפתיחה והסגירה של טלסקופ ידני.

במה עם זרוע טלסקופית מסוגלת להביא את העובדים לגובה הדרוש, תוך תנועה בקו אופקי/אלכסוני כלפי מעלה, אך יכולה גם לנוע על ציר אחד רוחבי.

כתוצאה, במה זו אינה מסוגלת להביא את העובדים לנקודת העבודה, אם יש מכשולים מפריעים בדרך לשם.

כך למשל, אם יש צורך להגיע לקומה גבוהה בבניין, שיש בו גם מרפסות, זרוע טלסקופית לא יכולה לעקוף את המרפסות כדי להגיע לנקודה הרצויה המדויקת, שכן הזרוע שלה יכולה לנוע רק בקווים ישרים.

בנוסף, המנוע החשמלי של במת הרמה כזו, אמנם מאפשר תנועה חלקה ושקטה יחסית של הבמה, אך זהו גם מנוע אשר אינו מאפשר לשנע את הבמה על גבי קרקע לא מעובדת.

במילים אחרות, במה טלסקופית חשמלית אינה מתאימה לביצוע עבודות בגובה בתחום הבנייה והחקלאות למשל, שכן היא יכולה לנוע רק על גבי משטחים ישרים וקשים, כמו כביש, מדרכה, או רצפת בטון למשל.

במות הרמה מפרקיות 4X4

במות זרוע טלסקופיות חשמליות לעומת במות עם זרוע מפרקית

בניגוד לבמה טלסקופית, במה עם זרוע מפרקית עשויה מפרקים רבים, אשר מתקפלים כאשר הבמה אינה פעילה.

פרקים אלה מאפשרים מתיחה לגובה של הזרוע, כדי להגיע לגבהים שונים, אבל כל אחד מהמפרקים הללו מסוגל גם לנוע על קו רוחבי משלו.

 

במילים אחרות

במה עם זרוע מפרקית מאפשרת גמישות רבה מאוד, תוך כדי תנועה מעלה, כאשר העובדים נמצאים בקצה הזרוע – בבטחה, ביעילות ובנוחות.

המפרקים המרכיבים את הזרוע מאפשרים למפעיל הזרוע להניע אותה באופן ייחודי לזרוע מפרקית, המאפשר בין היתר, עקיפת מכשולים שונים בדרך לנקודת העבודה בגובה.

משום כך, במה עם זרוע מפרקית, מתאימה למשל לעבודה בגובה, כאשר נדרשת עקיפה של בליטות שונות, כמו מרפסות, ענפי עצים, סלעים ועוד – בדרך לנקודת העבודה המדויקת.

 

סוגים שונים של במה מפרקית

חברת ליפטר מספקת סוגים שונים של במות הרמה מפרקיות, אשר מיועדות לעבודה בגבהים שונים, בתנאי שטח שונים, לצרכים שונים.

כך למשל, אפשר למצוא במת זרוע מפרקית אשר מסוגלת להגיע לגובה עבודה של 16 מטרים, לצד במת הרמה מפרקית שמסוגלת להגיע לגובה עבודה של 20 מטר.

קיימות במות הרמה עם זרוע מפרקית, אשר מופעלות באמצעות מנוע דיזל, לצד במות הרמה עם זרוע מפרקית אשר מופעלות באמצעות מנוע חשמלי.

ניתן למצוא במות 4X4 לצד במות עם מנגנון שינוע רגיל, אשר כל אחת מהן מתאימה כאמור, לצרכי עבודה שונים, תנאי שטח שונים וכן הלאה.

 

השוואה לבמת הרמה עם מנגנון מספריים

במת הרמה מספריים היא נפוצה מאוד בשימושים רבים. היא מתאימה לעבודה בתנאי שטח בנויים, שכן יש לה מנוע חשמלי ולכן היא יכולה לנוע רק על גבי שטחים סלולים, מרוצפים, או בנויים.

בנוסף, בניגוד לבמת הרמה טלסקופית, או מפרקית, היא לא מסוגלת לנוע כלל על ציר אופקי, כי אם רק על ציר אנכי (למעלה ולמטה בלבד).

משום כך, במות הרמה עם מנגנון הרמה מספריים, משמשות בענפים שונים, אשר מצריכים עבודה בגובה בתוך מבנה, או בשטח בנוי.

במות אלה משמשות באופן נרחב במפעלים, אולמות תצוגה, מחסנים לוגיסטיים ועוד.

 

ההבדלים בין במת הרמה עם מנוע חשמלי למנוע דיזל

חברת ליפטר מספקת במות הרמה מספריים חשמליות, לצד במות הרמה מפרקיות עם מנוע דיזל 4X4 ובמות הרמה מפרקיות עם מנוע חשמלי. כל אחד מסוגי הבמות הללו, מתאים לצרכים שונים, גם בגלל סוגי המנוע השונים.

כך למשל, מנוע חשמלי מתאים מאוד לעבודה בגובה בתוך מבנים, או שטח בנוי, שכן מדובר על מנוע שקט יחסית, אשר אינו מצריך תדלוק, כדי להמשיך לפעול לאורך זמן.

יחד עם זאת, במות עם מנוע חשמלי אינן מסוגלות לנוע על פני שטחים בלתי מעובדים, אלא רק על שטחים קשיחים וישרים ולכן אינן מתאימות פעמים רבות לעבודה בסביבה חיצונית.

מנגד, במה עם מנוע דיזל ומנגנון שינוע 4X4 מתאימה לביצוע עבודות בסביבות עבודה שונות על גבי סוגי שטח מגוונים.

משום כך, במה מפרקית, עם מנוע דיזל 4X4 מתאימה במיוחד לעבודות באתרי בנייה, עבודות בשטח חקלאי (לצורך גיזום עצים, קטיף וכדומה) וכן לכל סוג של עבודה, אשר מתבצע בסביבה חיצונית, על גבי שטחי עפר, שטחים שאינם ישרים, בלתי מעובדים ובלתי סלולים.

 

מנגנוני הפעלה של במות הרמה

במות הרמה, ככלל, נבדלות אחת מהשנייה במספר פרמטרים עיקריים:

  • גובה עבודה מקסימלי
  • משקל העמסה מקסימלי
  • יכולת נסיעה בשיפוע
  • יכולת נסיעה על משטחים שונים
  • רמת הגמישות של הזרוע
  • איכות מנגנון הפעלה

איכות מנגנון ההפעלה תלויה באופן טבעי בעיקר ביצרן, אך יש לה חשיבות עצומה, שכן היא משפיעה ישירות על רמת הבטיחות בעבודה, כמו גם על רמת היעילות.

כאשר עובדים נמצאים בגברים רמים, על קצה הזרוע של במת הרמה, הם צריכים להיות מאוד מרוכזים בעבודתם כדי לבצע אותה כראוי ולשמור על הבטיחות בו זמנית.

משום כך, רמת הנוחות והקלות בה ניתן להפעיל את הבמה, היא גורם קריטי להצלחת הפרויקט.

 

במות ההרמה של ליפטר

במות ההרמה של ליפטר מצטיינות במנגנוני הפעלה פשוטים מאוד, אשר מתוחזקים ברמה גבוהה מאוד, אותם ניתן להפעיל בקלות, ללא מאמץ מיותר.

כל זה תוך שמירה על יציבות מרבית, ללא רעידות של הבמה והזרוע תוך כדי תנועה וללא רעשים מיותרים, אשר עלולים לפגוע בריכוז, או בתחושת הביטחון של העובדים בגובה.

גם היכולת המיוחדת של במה עם זרוע מפרקית לנוע באופן יציב, תוך שמירה על העובדים הנמצאים בקצה, מוסיפה לתחושת הביטחון, כמו גם לרמת הבטיחות בעבודה.

כל אלה מאפשרים לעובדים להשאיר מרוכזים במשימה אשר לשמה הם צריכים להגיע לנקודת עבודה בגובה, להתרכז, לבצע את המשימה באופן מיטבי ולשוב לקרקע בבטחה.

 

איך בוחרים במת הרמה מתאימה לצרכים שלכם?

כאשר רוצים לבחור במת הרמה מתאימה לצרכי העבודה הספציפיים, יש להתייחס למספר נקודות עיקריות:

  • גובה עבודה דרוש
  • משקל העמסה דרוש (כלים, ציוד, עובדים וכן הלאה)
  • סוג השטח עליו הבמה צריכה לנוע ולעמוד
  • צורך בתנועה ממקום למקום בשטח העבודה כדי לבצע עבודה בגובה במספר נקודות שונות
  • צורך בעקיפת מכשולים בדרך לנקודת עבודה בגובה
  • רמת הדיוק והגמישות הנדרשת כדי להגיע לנקודת העבודה המדויקת
  • יכולת נסיעה בשיפוע
  • יכולת עבודה בשיפוע
  • יכולת עבודה בתנאי חוץ
  • מהירות עלייה לגובה
  • מנגנון הפעלה בטיחותי ונוח
במות זרוע טלסקופיות חשמליות
במות זרוע טלסקופיות חשמליות

 

מספר השיקולים השונים בבחירת במת הרמה הוא גדול ומצריך הבנה וידע בתחום.

משום כך, כאשר רוצים לבחור במת הרמה מתאימה לעבודה ספציפית, יש להתייעץ עם המומחים בתחום, במקרה הזה – המומחים של חברת ליפטר, אשר יכולים לבצע שקלול של כל הגורמים הרלוונטיים ולסייע לכם לבחור במת הרמה מתאימה באופן אופטימלי לצרכים שלכם.

צרו קשר עוד היום לייעוץ מקצועי וקבלת הצעה!

במות זרוע טלסקופית חשמליות בעלות מנגנון המאפשר לזרוע להיפתח ולהיסגר ובעצם כך להימתח לגובה רב ולאחר מכן לחזור לגובה נמוך.

כן, יש סוגים רבים לבמות זרוע טלסקופיות המשתנות בהן מבחינת השינוע שלהן, משקל ההעמסה ועוד…

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 58 ביקורות
×
js_loader
מה המספר שלך?