במות הרמה

פיגומים ניידים להשכרה

פיגומים ניידים להשכרה משמשים לעבודות בנייה רבות ולעסקים רבים, מה שמהווה עבורם פתרון מצויין. עסקים קטנים או גדולים וגם עובדים עצמאיים הבינו שלעיתים משתלם להשכיר את הפיגומים ושלא בכל מצב מחייב לרכוש אותם. באילו מקרים מומלץ להשכיר את הפיגומים ולמי דווקא עדיף לקנות? כל המידע במאמר שלפניכם:

 

פיגומים ניידים – על מה ולמה?

השימוש בפיגומים ניידים מתבצע בעיקר כלפי עבודות בנייה בתנאי שטח. מתקני הרמה לגובה כידוע, מהווים פתרון מצוין לעבודות גובה ולכל בעיה שצפה ועולה לאורך תהליכי העבודה. הפרקטיקה שבמסגרתה ניתן להקים ולפרק פיגומים, להעלות עליהם עובדים וציוד ולשלוט באמצעותם במכלול הפעולות המבוצעות במסגרת הבנייה או השיפוץ, הופכת כל פיגום לכלי עזר הכרחי ובעל חשיבות רבה.

הפיגומים כשלעצמם מורכבים מקורות ארוכים המכוונים לכיוונים שונים, כך שהם מותחים לגובה את הפיגום. רוב הפיגומים מתנשאים לגובה של 6 מטרים ומעלה.

במות הרמה מפרקיות 4X4

עד כה הצגנו את עולם הפיגומים בכלליות וכעת לסוג המכונה פיגומים ניידים:

פיגומים אלה מגיעים עם גלגלים, מה שמאפשר העברה נוחה וקלה של הפיגום ממקום למקום בתוך אתר הבנייה. עניין זה מעייל משמעותית את תהליכי העבודה, לעתים עד כדי שימוש בכוח אדם מופחת, חיסכון אדיר בזמנים והימנעות מפירוק והרכבה של הפיגום בכל ביצוע העברה.

חברות רבות מעדיפות את הפיגום הנייד על פני הרגיל הודות ליתרונות הללו וחלקן אף בוחרות פיגומים ניידים להשכרה אותם אפשר "להפקיד" בחזרה בסיום השימוש ללא צורך באחסון או שינוע מהאתר.

סוגים שונים של פיגומים ניידים

בתחומי עבודת הגובה השונים ניתן למצוא מבחר פיגומים ניידים להשכרה, העשויים מחומרים שונים ומיועדים למטרות שונות. הפיגום הנפוץ ביותר הוא פיגום אלומיניום נייד ושמחזיק ביתרונות רבים וביניהם משקל קל, עמידות גבוהה, בטיחות כנדרש על פי החוק והתקנות ועוד. מלבד פיגומים העשויים מאלומיניום, תוכלו למצוא פיגום זקיף, פיגום תלוי, פיגום חמורי, פיגום עצמאי ועוד.

 

מה צריך לקחת בחשבון בבחירת סוג הפיגום?

הנה מספר שאלות שתשובה עליהן תעזור לכם לבחור את סוג הפיגום המתאים לעבודתכם:

* מהו סוג העבודה שאתם מבצעים?

* האם יש צורך בעבודה בגובה, אם כן באיזה גובה?

* מהו משקל האנשים והציוד שיש לשאת על הפיגום?

* האם יש צורך בפיגום אחד או ביותר?

* מהם תנאי השטח ומזג האוויר ביום העבודה?

בנוסף, תשובה על שאלות אלו תוביל אתכם לראות האם הפיגום שנמצא ברשותכם מתאים לכם. בחלק מהמקרים, ייתכן שתמצאו לנכון להזמין פיגומים ניידים להשכרה שיתפקדו כאמצעי העזר הרלוונטי לפרוייקט הנוכחי.

 

הזמנת פיגומים ניידים להשכרה

ענף השכרת הציוד פורח ומשגשג ואיננו אופייני רק לענפי הבנייה עצמם. יש לכך מספר סיבות, כשבראשם עומד החיסכון הכספי: רכישת ציוד יקר וגדול מצריכה הוצאה של סכומים יקרים ומציאת פתרונות לאחסון, שינוע ולעתים גם את כוח העבודה או הציוד שיצטרכו להעבירו ממקום למקום בכל פעם מחדש.

על מנת לחסוך בעלויות הכספיות שנובעות מהמאמץ, עסקים רבים בוחרים כיום בפתרונות השכרה, ביניהם גם פיגומים ניידים להשכרה לקבלנים, חברות בנייה, משפצים, חברות לעבודות חשמל, עבודות ניקיון בגובה ועוד. אצלנו בחברת ליפטר, תוכלו להשכיר פיגומים ניידים חזקים ואיכותיים המתאימים לפירוק, הרכבה ולשינוע בתוך האתר – מה שיחסוך לכם בכסף, זמן, פתרונות אחסון ועוד.

 

קניית פיגומים ניידים: מתי רכישה עדיפה על השכרה?

במקרים רבים יהיו חברות ועסקים שמעדיפים לרכוש את הציוד המשמש אותם, בייחוד כאשר אותו ציוד מתפרש כהשקעה מוצדקת לעסק וצפוי לשרת אותו לטווח הרחוק. אם מדובר במקרה שבו הצורך בפיגום הינו ממשי על מנת לקדם את תהליכי העבודה בצורה שוטפת ואף קבועה, ייתכן שנמליץ דווקא לקנות את הפיגומים במקום להשכיר אותם.

למעשה, לקניית הפיגומים כשלעצמה יש יתרונות רבים. כדי לקבוע האם הם מתעלים על הזמנת פיגומים ניידים להשכרה, על כל עסק לשאול את עצמו האם השימוש שלו בפיגום יהיה תדיר ושוטף, מהם הצרכים והמטרות בשימוש בפיגומים כלפי העבודה עצמה ומה קובעות תקנות הבטיחות ביחס לצורך ולהימצאות של הפיגומים באתר העבודה.

ככל שמדובר בשימוש שייושם לטווח זמנים ממושך יותר ושלא נובע רק מהצרכים הנקודתיים של פרויקט ספציפי, ייתכן שיהיה משתלם יותר דווקא לקנות את הפיגומים במקום להשכיר אותם.

 

פיגומים ניידים להשכרה – מגוון של פתרונות

חשוב לנו לציין כי לא כל עסק חייב להחליט כבר בתחילת פעילותו האם לקנות או להשכיר את הפיגומים הניידים. כיום ישנן אופציות רבות להשכרה, המאפשרות לכל המשכירים לבחור את התנאים הרצויים להם ואת משך התקופה: השכרה יומית, השכרה לפי מספר ימים ואפילו השכרה חודשית.

האפשרויות המוצעות יתאימו גם לעסקים חדשים ומתחילים, שעדיין לא ביססו את הפעילות העסקית הענפה שלהם ושזקוקים לאמצעים טובים על מנת להתחיל, מבלי להיות נתונים כעת להוצאות יקרות ולפעולות מורכבות הנובעות מרכישת הציוד.

 

בטיחות בפיגומים ניידים

פיגומים ניידים נדרשים להיות חזקים, עמידים ויציבים על מנת להיות בטוחים בכל רגע נתון. זכרו כי פיגום נייד הוא מבנה זמני שאיננו מקובע למבנה ושנועד לתת פתרון ארעי ולעתים נקודתי מאוד לתהליך העבודה.

יש לוודא כי הפיגום המושכר עומד בתקנים הנדרשים ומאושר לשימוש בכפוף לכל הבדיקות הרלוונטיות. בנוסף, עליכם לוודא כי אתם מבינים כיצד להשתמש בו, להתקין אותו ואת חיבוריו ולקבל הנחיות מתאימות לסוג ולדגם הספציפיים של כל פיגום. אתם מוזמנים לשאול אותנו כל שאלה בנושא, גם מתוך השטח ולאחר שבוצעה ההשכרה ולקבל הנחיות נוספות לעבודה נכונה.

ומה אומרות תקנות הבטיחות בעבודה של המוסד לבטיחות ולגיהות?

  1. כל פיגום מוכרח להיות מותקן על פי מטרתו וייעודו, באופן שמונע נפילת אדם או חפץ או התמוטטות חלילה.
  2. אם מדובר בפיגום זקפים, עליו להיות נקי, מיושר ומהודק ללא קרקע בעלת סכנת יציבות.
  3. אם הפיגום מוקם על אדמת מילוי, יש להדק תחילה את הקרקע לפני הקמתו.
  4. אם הפיגום סמוך למקור מים, יהיה צורך לנקז את המים.
  5.  מנהל העבודה מחויב לבדוק כל פיגום ביחס ליציבותו והתאמתו למטרת העבודה המדויקת. בדיקה זו תתרחש פעם אחת לפני העבודה ולאחר מכן בכל שבעה ימים, אחרי הפסקת עבודה של יום אחד עקב מזג האוויר (רוחות וגשמים) או אחרי כל הפסקת עבודה שנמשכה שלושה ימים ומעלה.
  6. מנהל העבודה מחויב גם לרישום עבור כל פיגום, שיוגש למבצע הבנייה עצמו, למעט פיגום חמורי.
  7. פיגומים ניידים יותקנו אך ורק במצב מאוזן, על משטח אספלט, בטון או אדמה מהודקת. אם יש צורך להזיז את הפיגום ממקומו, אין לעשות זאת כאשר נמצא עליו אדם או כאשר קיימים חללים ושקעים המערערים את יציבות הפיגום. כמו כן, יש להעתיק אותו בעזרת אמצעי מתאים שמופעל בסמוך לבסיס הפיגום.
פיגומים ניידים להשכרה
פיגומים ניידים להשכרה

 

פיגומים ניידים להשכרה זה ליפטר!

אנו בליפטר במות הרמה רואים, מזהים ומבינים את הצורך של עסקים ועובדים עצמאיים שונים בפיגומים ממגוון סוגים ומציעים גם לכם ייעוץ, הכוונה והזמנה של פיגומים ניידים להשכרה. אנו נלווה אתכם יחד עם כל הניסיון והמקצועיות שצברנו בענף הפתרונות לעבודה בגובה ונשמח לסייע לכם לקבל החלטה מקצועית בלתי מתפשרת, בהתאם לכל התקנות וצרכי העבודה הנדרשים.

פיגומים ניידים הם פיגומים שמובנים עליהם גלגלים כך שניתן לנייד אותם ממקום אחד לאחר בלי הרבה מאמץ.

ראשית, אנו מציעים שיחת ייעוץ אישית, נבין בדיוק מה סוג העבודה שאתם רוצים לעשות ונתאים לכם את מתקן ההרמה המתאים. כמו כן, כדאי לענות על כל מיני שאלות כדי להכווין את עצמכם למה שאתם צריכים בדיוק.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 57 ביקורות
×
js_loader
מה המספר שלך?