במות הרמה

במות זרוע ישרות

במה עם זרוע ישרה נקראת גם במת זרוע טלסקופית. מדובר על במה עם זרוע ישרה, באורכים שונים, אשר אינה מתקפלת באופן רגיל, כמו במה מפרקית, אלא הזרוע מתכנסת לתוך עצמה, כמו בטלסקופ. במות זרוע ישרות מאפשרות גישה מהירה ונוחה יחסית לעבודה בגובה, אך יש להן לא מעט חסרונות שכדאי להכיר – אם אתם שוקלים לעבוד עם במה כזאת, תדעו שיש גם לא מעט במות מתחרות, שמציעות אלטרנטיבה טובה לא פחות. אז מהי בדיוק במת הרמה טלסקופית? אילו חלופות יש בשוק ואיך בוחרים מה הכי מתאים לכם?

 

סוגים שונים של במות הרמה

קיים בשוק מגוון גדול של במות הרמה, הנבדלות אלה מאלה בגלל סוג המנוע, סוג הזרוע, גובה מקסימלי, משקל הרמה, מהירות נשיאה ועוד. יחד עם זאת, קיים גם בלבול רב באשר לסוגים השונים של במות הרמה ואף בלבול ספציפי בין במת הרמה עם זרוע ישרה, או טלסקופית לבין במת הרמה עם זרוע מפרקית. אז כדי שלא תתבלבלו – המומחים של ליפטר עושים לכם סדר.

במות הרמה מפרקיות 4X4

במת הרמה עם זרוע ישרה/טלסקופית

מדובר על במת הרמה מתאימה להגעה למרחקים גדולים או גבהים גדולים, אשר יש לה זרוע אפקטיבית ומהירה.

אורך הבמה שהיא מכוונת ארוך הרבה יותר מבמת הרמה מפרקית מה שמקשה מאוד על יכולת התמרון באתר העבודה, כמו כן זרוע זו מאופיינת בעקיפה של מכשולים באפקטיביות נמוכה יותר מאשר זרוע מפרקית בשל העובדה שהזרוע צריכה להתרומם מעלה בצורה אלכסונית כמו מנוף.

יחד עם זאת סוג הבמה הזה בעל יתרון עצום בעבודה בה בסיס הבמה צריך לעמוד רחוק ממקום העבודה ע"פ במת הזרוע המפרקית.

 

חלופות לבמת הרמה טלסקופית ישרה

במת הרמה טלסקופית ישרה אולי מתאימה לביצוע סוגים שונים של עבודות, למרות המגבלות שלה, אבל חשוב להכיר גם את החלופות ואת היתרונות המגיעים איתן.

 

 

במת הרמה זרוע מפרקית

במת הרמה עם זרוע מפרקית מסוגלת לרמה הרבה יותר גבוהה של גמישות, שכן המפרקים המרכיבים את הזרוע מאפשרים יכולת תמרון גבוהה מעל מכשולים שונים בדרך לנקודת העבודה.

בנוסף, במת הרמה מפרקית מאופיינת ביכולת נסיעה ברדיוס  גדול יותר מבמה ישרה, כי המפרקים שעל הזרוע מגדילים את טווח התנועה שלה. דבר זה מקל מאוד על העבודה, בעיקר כאשר מדובר על עבודה במקומות צפופים.

יחד עם זאת, אפשר בנקל לשמור על מרחק עבודה קבוע ולעלות בצורה אנכית ישר מעלה או להיפך בשל המפרק התחתון של הבמה. כך אתם יכולים לעבוד ביעילות, ללא עיכובים מיותרים תוך תחושת ביטחון מלאה.

תחושת הביטחון רק מתעצמת עם במת זרוע מפרקית, שכן מדובר על כלי עבודה שמעניק יציבות מלאה, גם כאשר הזרוע פתוחה למלוא אורכה, כמו גם התאמה מלאה לכל סוגי השטח.

פתיחה מלאה של הזרוע אינה מצריכה זמן רב והיא אורכת למעשה פחות מדקה, כאשר היא מאפשרת לכם להגיע במהירות לנקודת העבודה ולפעול ביעילות לסיום המשימה שלפניכם.

 

במת הרמה מפרקית עם מנוע דיזל

היתרונות הרבים של במת הרמה עם זרוע מפרקית מקבלים חיזוק משמעותי כאשר מדובר על במה מפרקית עם מנוע דיזל:

  • ניצול חסכוני של אנרגיה זולה וזמינה
  • כוח העמסה שלא נפגע, גם בגבהים גדולים, בזכות מנוע הדיזל
  • כוח מכני גדול מאפשר לעבוד עם במת הרמה מפרקית מנוע דיזל גם בסוגים שונים של שטח וקרקע ללא מפריע.
  • אפשרות הגעה מהירה ויעילה לגובה מלא
  • אפשרות העמסה של משקלים גדולים

 

כיצד בוחרים במת הרמה מתאימה?

עבודה עם במת הרמה מצריכה הקפדה על כללי בטיחות מחמירים, שתפקידם להגן על העובדים מפני נפילות ופגיעות אחרות, אבל לפעמים החלק הכי מורכב בעבודה עם במת הרמה הוא דווקא הבחירה של סוג הבמה המתאים ביותר לצרכים שלכם.

ההמלצה הגורפת היא להתייעץ עם בעלי מקצוע שמכירים היטב את התחום, כדי לבצע בחירה אופטימלית, אבל כדי שתבינו את מערכת השיקולים, המומחים של ליפטר מציעים לכם את כל המידע שאתם צריכים:

 

שיקולים בבחירת במת הרמה

כאמור, יש מספר שיקולים מובילים בבחירה של במות הרמה, אליהם מתייחסים המומחים של ליפטר כדי לייעץ ללקוחות בבחירה חכמה של במה מתאימה לצרכים שלהם:

 

סביבת העבודה

בין אם אתם צריכים את הבמה לעבודות בסביבה סגורה, או בחוץ, על שטר ישר ומפולס או על שטח טבעי/

 

כושר העמסה

אתם צריכים לדעת מהו משקל ההעמסה הדרוש לכם כדי לבחור את הבמה הנכונה.

 

גודל המשטח

במות הרמה שונות מגיעות עם משטחי הרמה בגדלים שונים ואף בצורות שונות. חשוב לבחור משטח הרמה שיש עליו מספיק מקום לשאת את מספר העובדים הנחוץ, או הציוד שצריך להעלות לגובה.

 

סוג המנוע

אפשר לבחור בין מנוע חשמלי לבין מנוע דיזל, בהתחשב בכל היתרונות והחסרונות שצוינו כאן קודם, בעיקר תוך התייחסות משולבת למקום הפעילות, כאשר מנוע דיזל מתאים יותר לעבודה מחוץ למבנה מאשר מנוע חשמלי.

 

גובה מקסימלי

אולי הכי חשוב – לאיזה גובה אתם רוצים להגיע? במות שונות מגיעות לגבהים שונים וחשוב לבדוק היטב גם את ההפרש בין גובה הבמה הרשמי לבין הגובה שהיא תוכל להביא אתכם אליו בפועל.

במות זרוע ישרות
במות זרוע ישרות

 

החלופה לבמות זרוע ישרות – סיכום

ניתן לראות בבירור כי במות הרמה עם זרוע מפרקית יכולות להיות חלופה מאוד נכונה לבמות זרוע ישרות. הן בעלות איכויות רבות שהופכות אותן לכלי עבודה אופטימלי לסביבות עבודה שונות, לסוגי עבודה מגוונים ולצרכים שונים.

לבחירה נכונה של במת הרמה מתאימה לצרכים שלכם התקשרו עכשיו וקבלו ייעוץ מהמומחים של ליפטר – במות הרמה.

  • זרוע ארוכה במיוחד, שנותנת מענה מוצלח לעבודות גובה שנמצאות במרחק מנקודת הקרקע הקרובה ביותר.
  • יציבות מוגברת, תוך שמירה על דיוק ופעולה שקטה
  • תפעול חלק בכל תוואי שטח, לרבות שיפועים או דרכי עפר
  • אופציה לתנועת 360 מעלות (תלוי בדגם הבמה הנבחר)
  • תאימות למשקלים גבוהים במיוחד, תוך שמירה על איזון מקסימלי בכל הרמה

החיסרון המרכזי בבמות אלה הוא התנועה האיטית שלהן באתר, ביחס לסוגים אחרים של במות הרמה. לכן במה שכזו תתאים לעבודות שאינן מצריכות שינוע תכוף ובקצב גבוה או שזקוקות לתנועה מפרקית בשל הצורך להתגבר כראוי על מכשולים שנמצאים בגובה. אנו בחברת ליפטר נשמח לספק לכם את כל התשובות בנושא ולייעץ לכם לגבי בחירת הבמה על סמך דרישות ומאפייני עבודתכם.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 58 ביקורות
×
js_loader
מה המספר שלך?