במות הרמה

עבודה על במת הרמה

במות הרמה הן ללא ספק הפיתרון היעיל והבטיחותי ביותר לעבודה בגובה. כיום, ניתן למצוא מגוון סוגים שונים של במות הרמה, המאפשרות לנו לבצע מגוון עבודות בתחומים שונים בתעשייה. לכל במת הרמה יש את הוראות ההפעלה והמאפיינים הייחודיים לה. במאמר זה ריכזנו לפניכם כל המידע החשוב על עבודה על במת הרמה.

 

באילו סוגי עבודות עושים שימוש בבמות הרמה?

הדרך הבטוחה והיעילה ביותר לביצוע עבודות שונות בגובה, היא באמצעות במות ההרמה, המאפשרות הגעה לגבהים שונים ומתאפיינות ביציבות, בטיחות ונוחות מקסימלית. בהתאם לכך, במות ההרמה מהוות את הפתרון האידיאלי לביצוע עבודות בגובה והשימוש בהן הפך לנפוץ במיוחד במגוון תחומים – בנייה, חקלאות, מעבר דירה, עבודות חשמל ואינסטלציה ועוד.

 

מי רשאי לעבוד על במת הרמה?

במת הרמה ניידת מוגדרת על פי חוק ככלי מנועי ובהתאם לכך, על מפעיל במת ההרמה להיות בעל רישיון נהיגה מתאים, מסוג דרגה 1 למכונה ניידת. בנוסף, על מפעיל במת ההרמה לעמוד במספר קריטריונים נוספים: מעל גיל 18, בעל הכשרה מתאימה וקורס ריענון מקצועי אחת לשנתיים ועבודה בהתאם להוראות היצרן של המתקן.

 

עבודה על במת הרמה – חשוב לדעת

בסופו של דבר, במות ההרמה השונות הן כלים טכניים, אשר בדומה לכלים אחרים, צריכות לעבור תחזוקה ובדיקות שוטפות, הן באופן שגרתי והן לפני הפעלתן, כאשר הבדיקה השגרתית צריכה להתבצע על ידי בודק מוסמך, לכל הפחות אחת לארבעה עשר חודשים (ובאתרי בנייה – אחת לשישה חודשים).

במות ההרמה נחשבות אמנם לכלים בטיחותיים ויחד עם זאת, בכדי להבטיח עבודה בטוחה על במת ההרמה חשוב לעבוד עם ציוד וכלי הרמה איכותיים, הנושאים תו תקן מתאים. בין ציוד הבטיחות לעבודה בגובה תוכלו למצוא את רתמת הבטיחות, קסדת בטיחות, חבל בטיחות וציוד נוסף, אותו מומלץ לרכוש בחברה מקצועית ומנוסה בתחום.

 

עבודה על במת הרמה ושמירה על הבטיחות

מלבד ציוד מגן אישי, כאשר עובדים על במות הרמה חשוב להקפיד על מספר כללי בטיחות בסיסיים, הנוגעים בעיקר לסביבת העבודה: הכרת המסלול המיועד של במת ההרמה ותוואי השטח, גידור סביבת העבודה והצבת שילוט מתאים, שמירה על מרחק מספיק מעצמים שונים והשגחה של לפחות אדם נוסף על במת ההרמה.

תפעול נכון של במת הרמה כרוך בעיקר בהיצמדות להוראות ההפעלה של היצרן, תוך הקפדה יתירה על משקל מקסימלי מותר, הפעלה במסגרת ההגבלות שציין היצרן והרמת אדם אך ורק באמצעות משטח הנשיאה הייעודי.

עבודה על במת הרמה
עבודה על במת הרמה

 

מהן הבדיקות שצריך לבצע לפני שמתחילים לעבוד על במת הרמה?

לפני שמתחילים לעבוד על במת ההרמה, יש לבצע בדיקות ויזואליות ובדיקות טכניות לאיתור תקלות ופגמים, על מנת להבטיח את תקינות ובטיחות העבודה. בין הבדיקות העיקריות שחשוב ומומלץ לבצע נמצאות: תקינות מעקות; תקינות חלקים מכניים, חיבורים מרותכים וגלגלים; תקינות כבלי חשמל; ובדיקת לחצני חירום וידיות הפעלה.

במות הרמה הן הפיתרון האולטימטיבי לעבודות בגובה, הן מבחינת הנוחות והיעילות והן מבחינת בטיחות השימוש בהן. היות ובמות ההרמה נחשבות ככלי מנועי, עבודה על במת הרמה תותר רק לעובד מעל גיל 18, בעל רישיון והסמכה מתאימים, כאשר העבודה עצמה תתבצע בהתאם להוראות היצרן של המתקן.

במות ההרמה נחשבות אמנם לבטיחותיות, אך כדי להבטיח עבודה בטוחה בצורה מקסימלית, יש לוודא כי במות ההרמה עברו תחזוקה ובדיקות מתאימות, הן באופן שוטף והן לפני ההפעלה וכן להקפיד על שימוש בציוד מגן אישי, כמו רתמת הבטיחות, קסדת בטיחות חבל בטיחות.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 58 ביקורות
×
js_loader
מה המספר שלך?