במות הרמה

במות הרמה באתרי בנייה גדולים ובגורדי שחקים

ענף הבנייה טומן בחובו סכנות רבות, לרבות פוטנציאל הסיכון במסגרת עבודה בגובה. סביבת העבודה המשתנה, השהייה הממושכת בגובה רב, הנזק האפשרי מפגיעה של חפצים כבידה או נפילה – כל אלו רק מגבירים את הצורך בשמירה קנאית על כללי הבטיחות ועל התקנות המחמירות ביותר, קל וחומר בתוך אתרי בנייה גדולים ובגורדי שחקים, שם הפוטנציאל לנזק גדול פי כמה.

 

הגדרות עבודה בגובה

על פי תקנות הבטיחות בעבודה, התנאים המגדירים עבודה כעבודה בגובה הם:

  • עבודה במסגרתה העובד בה עלול ליפול מגובה של מעל 2 מטרים.
  • העובד נמצא במנח הכולל הטיית גוף של 45 מעלות ומעלה.
  • עבודה המתבצעת על גבי במת הרמה ניידת, מנוף סל או פיגום ממוכן.

 

מעבר לכך, על בעלי האתר והקבלנים לדאוג לבטיחותם של העובדים בכל עת עבודתם, לרבות הצטיידות בציוד מגן מקיף הכולל קסדת מגן מותאמת בעלת טכנולוגיית מנדפי זיעה, רתמות גוף נוחות לעבודה ממושכת בגובה, מערכות בלימה, טבעות נעילה, רצועות עיגון ועוד. כאשר עובדים על במת הרמה באתרי בנייה גדולים וגורדי שחקים, חייבים להקפיד על הבטיחות מעל הכול.

במת הרמה באתר בנייה- בטיחות לצד סיכונים

היות ובמת ההרמה מגודרת במעקה, היא מקנה מידת מה של ביטחון לעובד באתר בנייה או גורד שחקים. עם זאת, היא אינה חפה מסיכונים, ויש משתנים שיש לקחת בחשבון. לדוגמה, עוצמת רוח שעשויה להשפיע על יציבות הבמה, קרקע לא יציבה או משופעת, וכן יש להימנע בכל מחיר מעומס יתר או הפעלה מקרית של הבמה ללא השגחה או פיקוח.

 

עבודה באתרי בנייה וגורדי שחקים- רק בהסמכה ורישיון

הסטטיסטיקה אינה משקרת, ובאופן טבעי, ולמרבה הצער, רובן המוחלט של תאונות העבודה המתרחשות מדי שנה, קורות בעיקר באתרי בנייה בכלל ובנפילה מגובה בפרט. עובדים שנדרשים לעבוד בגובה, מחויבים לעבור הדרכה ממדריך שהוסמך לכך ובעל רישיון עבודה בגובה בתוקף.

 

במות הרמה שעוברות תחזוקה שוטפת

לצד הצטיידותם של העובדים בכל ערכות המגן, עבודה בגובה באתרי בנייה וגורדי שחקים, מחייבת תחזוקה שוטפת. הבמות נחשבות לציוד עבודה רגיש, ובשל התפקיד הקריטי שהן ממלאות במסגרת העבודה בגובה ואחריותן לבטיחותם של העובדים, יש לבצע בדיקות בתדירות גבוהה ככל הניתן, לרבות. לשם השוואה, במת הרמה נבדקת בדרך כלל אחת ל-14 חודשים, כאשר באתר בנייה היא נבדקת בכל 6 חודשים.

במות הרמה באתרי בנייה גדולים ובגורדי שחקים
במות הרמה באתרי בנייה גדולים ובגורדי שחקים

 

הבמה האידיאלית לאתרי בנייה

הבמה בה נעשה הכי הרבה שימוש במסגרת עבודה באתרי בנייה וגורדי שחקים, היא במת הדיזל המפרקית. במות הממונעות במנוע דיזל, מסוגלות לבצע עבודות מאסיביות ובעיקר- אידיאליות לתנאי שטח, בעיקר כאשר אתרי הבנייה אינם ישרים והקרקע משופעת, מסולעת או מחוצצת. במות אלו הן במות 4X4 בעלות יכולת נשיאת משקל גבוהה בהרבה מבמות אחרות, והזרוע המפרקית מאפשרת התגברות על מכשולים ולתמרן דרכם בקלות.

בעת עבודה באתר בנייה או גורדי שחקים, חשוב להקפיד שלא להדליק אש או לעמוד מתחת לבמת הרמה, לא לפרק או להרכיב חלקים אלא אם מחזיקים בהכשרה המתאימה, וכן לא לנסות לתקן תקלות שהתגלו ללא המידע הדרוש.

לאחר שבוצעה תחזוקה שוטפת בטווח הזמן המוגדר על פי תקנות העבודה, יש לוודא כי הדרך של הבמה נקייה ממכשולים, לתכנן את סביבת העבודה מבעוד מועד, לא לחרוג ממשקל הנשיאה המקסימלי, ועוד תקנות נוספות, אותם ניתן למצוא באתר המשרד לבטיחות ולגהות.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 58 ביקורות
×
js_loader
מה המספר שלך?