במות הרמה

פתרונות לעבודה בגובה באתרי בניה

השוואה בין סוגים שונים של פתרונות לעבודה בגובה באתרי בנייה, יכולה לשפר את נושא הבטיחות ואת תפוקת העובדים. בנוסף, כדאי להכיר את ההבדלים בין הפתרונות הקיימים על מנת להשוות ביניהם על פי המפרט הטכני. לאחר מכן, אפשר להתייחס גם למחיר ולשיקולי עלות מול תועלת

בחירת פתרון הרמה שמתאים לאתרי בניה תהיה תלויה בגורמים שונים כמו סוג המטענים להרמה, השטח הפנוי, הגובה הנדרש והדרישות הספציפיות של העובדים. כמו כן, קיימים סוגים שונים ונפוצים של פתרונות הרמה המתאימים לאתרי בנייה ואפשר לשלב אותם בפרויקטים של שיפוצים, התחדשות עירונית, פינוי בינוי ועוד.

 

במות מספריים

במות מספריים הן צדדיות וניתן להשתמש בהן עבור יישומים שונים במפעלים, כגון טעינה ופריקה של חומרים, הובלת סחורות ממפלס אחד למשנהו ומתן גישה לאזורים מוגבהים. הם מתאימים לשימוש פנימי וחיצוני כאחד, ועיצובם מאפשר הרמה יציבה ובטוחה של משאות.

מעליות רציף אידיאליות להעמסה ופריקה של סחורות ממשאיות או כלי רכב אחרים. הם מותקנים בדרך כלל באזור רציף הטעינה וניתן להפעיל אותם באופן ידני או אוטומטי. הם מתאימים לשימוש פנימי וניתן להתאים אותם לגדלים שונים של רציף הטעינה.

 

במת משטחים

במות משטחים משמשות להרמה והובלה של משטחים של סחורה בתוך המפעל, אך יש אתרי בנייה שבהם רלוונטי  להשתמש בהן גם בחוץ. אלו פתרונות הרמה טובים שנחשבים אידיאליים עבור מעברים צרים וחללים צרים ומשמשים בדרך כלל להעלאת ציוד או כוח אדם.

 

מעליות כוח אדם

מעליות כוח אדם, כגון במות עבודה אוויריות, נועדו לספק גישה בטוחה ויעילה לאזורים מוגבהים, כגון אזורי תחזוקה או הרכבה. הם משמשים בדרך כלל בתוך המבנה שהופך לאתר בנייה, והעיצוב הקומפקטי שלהם מאפשר להם להשתלב בחללים צרים גם אם למשל עוד לא השלימו את בניית המעלית הרגילה במהלך תמ"א 38 או שיפוץ בניין המגורים.

 

מערכות מנוף

אי אפשר לדבר על פתרונות לעבודה בגובה באתרי בנייה בלי להזכיר את המנוף. מערכות מנוף, כמו מנופים עיליים, מתאימות להרמת משאות כבדים ולהזזתם גם בין אזורים רחוקים יחסית באתרי הבנייה והשטח. המנופים משמשים בדרך כלל בסביבות ייצור שבהן יש להעביר עומסים גדולים על פני תחנות עבודה שונות.

פתרונות לעבודה בגובה באתרי בניה
פתרונות לעבודה בגובה באתרי בניה

 

איך בוחרים פתרונות לעבודה בגובה באתרי בנייה?

בעת בחירת במת ההרמה המתאימה ביותר למפעל, חשוב לקחת בחשבון את הדרישות הספציפיות של האפליקציה ואת תכונות הבטיחות והתפעול של במת ההרמה כדי להבטיח פעולות בטוחות ויעילה.

קודם כל, בודקים את המפרט הטכני המתואר על ידי היצרן ומוודאים התאמה בין העומס המקסימאלי המותר לבין הדרישות בשטח. שנית, מסתכלים על המחיר ומשווים בין הדגמים הרלוונטיים לפי התקציב. לאחר מכן, כדאי לחשוב על התפעול: האם לשכור שירותי מנופאי למשל, לשכור בעלי מקצוע רלוונטיים בתשלום לפי שעה או להסמיך את אחד העובדים ולהעביר אליו את האחריות.

פיגום הוא מבנה זמני שהוקם באתר בנייה כדי לספק פלטפורמה בטוחה ויציבה לעובדים לביצוע משימות בגובה גבוה. לצדו אפשר לשלב מכונות הידראוליות, כגון מעליות מספריים, המספקות גישה לאזורי עבודה מוגבהים. בנוסף, כדאי  לשקול שימוש ברשתות בטיחות שמותקנות בהיקף של אזור עבודה מוגבה כדי לתפוס כל פועל שנפל. 

משימות שונות דורשות פתרונות שונים ולכן חשוב לבחור פתרון המתאים למשימה העומדת על הפרק. לרוב, לוקחים בחשבון את הגובה, מספר העובדים ומאפייני השטח.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 58 ביקורות
×
js_loader
מה המספר שלך?