במות הרמה

גיזום מעוצב לצמחיית מבנים בעזרת במת הרמה

ישנן לא מעט סיבות לדאוג לגיזום מעוצב לצמחיית מבנים. מדובר במצב בו כולם מרוויחים – דואגים לבריאות העץ, למראה האסתטי של המבנה עצמו, ובעיקר מונעים מפגעים בטיחותיים פוטנציאליים למען בטיחותם של הדיירים. קריסת ענפים בשל רוחות עזות במהלך החורף, לצד מפגש עם חלקה העליון של הצמחייה עם גופי תאורה ועמודי חשמל- כל אלו סיבות חשובות דיין כדי לדאוג לגיזום מעוצב לצמחיית מבנים, בעזרת במת הרמה ואנשי מקצוע שיפעילו אותה.

 

גיזום באמצעות במת הרמה – העתיד כבר כאן

תודה לאל, נגמרו הימים בהם עובדי גינון נאלצו לטפס על סולמות גבוהים וארוכים ולבצע את עבודות הגיזום בסביבת עבודה לא יעילה וחשוב מכך, לא בטוחה. במות ההרמה שהפכו לחלק אינטגרלי ממגוון פרויקטים ועבודות בענף הבינוי, מאפשרות הגעה לכל מקום, גם כזה הממוקם עשרות מטרים מעל פני הקרקע ודורש גיזום וטיפוח לרווחת התושבים והדיירים.

המבנה המשוכלל של חלק מבמות ההרמה, בעיקר אלו המפרקיות, מאפשר התמודדות הולמת עם עצים מסועפים בעלי ענפים עבים המקשים על עבודת הגיזום, וכן מעניקות לגוזם את היכולת לתמרן מעל ומעבר לכל מכשול באשר הוא. לכן, אין פלא שגיזום מעוצב לצמחיית מבנים מבצעי בעיקר בעזרת במת הרמה.

 

גוזמת מזמן העבודה והעלויות

באופן אירוני, ניתן לומר שבמת ההרמה מסייעת לגזום לא רק את העץ עצמו, אלא גם את המחיר וגם את זמן העבודה. במות ההרמה נחשבות פופולריות מאוד בתחום העבודות המורכבות הכוללות עיסוק בחשמל ובינוי, קל וחומר בענף האגרונומיה והגיזום.

במות הרמה קטנות מסוגלות לשנע את ציוד הגיזום כמו גם את הגוזם עצמו, במהירות וביעילות לצורך ביצוע העבודה. אם מדובר בגיזום מעוצב לצמחיית מבנים, אין חולק על כך שזוהי עבודה לבמה חשמלית או הידראולית, כפי שמשתמשות רוב העיריות בארץ. אם מדובר בעבודה מאסיבית ורוחבית יותר, כמו שדרת עצים שלמה או עבודת גיזום של צמחייה של מספר בניינים, תידרש במה מסיבית יותר, כזו המונעת על דיזל.

 

התאמת הבמה לתוואי השטח

עקב ריבוי האפשרויות בכל הנוגע לסוגי במות הרמה, יש לוודא כי בוחרים את הבמה המתאימה ביותר לאופי העבודה ולתוואי השטח.

לכן, במעמד השכרת הבמה מטעם החברה הרלוונטית, יש לתת כמה שיותר פרטים בנוגע לפרויקט המבוקש- האם מתבצע במישור או בשטח מסולע, חצץ או משופע, איזה חלק של העץ יש לגזום (למשל, במת מספריים תהיה אידיאלית לגיזום הצמרת) ולמורכבות הבעיה (במה בעלת זרוע מפרקית תדע לתמרן טוב יותר במקרה שהעץ מסועף ובעל ענפים עבים רבים בכיוונים שונים).

גיזום מעוצב לצמחיית מבנים בעזרת במת הרמה
גיזום מעוצב לצמחיית מבנים בעזרת במת הרמה

 

אל תנסו זאת בעצמכם

יתכן וזה נראה טריוויאלי, אך חשוב לציין שעבודה בגובה מתבצעת אך ורק על ידי אנשי מקצוע שהוסמכו לכך ומחזיקים ברישיון. גיזום או כריתת עץ מחייבת אישורים מטעם העירייה או מטעם פקיד היערות של קק"ל, אחרת תהיו עלולים לחשוף את עצמכם לקבלת קנס כבד למדי.

מלבד העובדה שעליכם להצטייד באישורים המתאימים מטעם קק"ל והרשות המקומית, יש לבצע את עבודת הגיזום בתזמון נכון מבחינת העץ עצמו. מלבד שלום הבניין, יש לשמור גם על בריאותו של העץ, לכן הגשת הבקשה לכריתת עץ או העתקת עץ היא קריטית להמשך תהליך ביצוע הגיזום בעזרת במת הרמה.

במות הרמה מסוגלות לתמרן בין שלל מכשולים שהעץ עשוי להציב בפניהן, בעיקר במות מפרקיות בעלות זרוע המאפשרת להתקדם גם באלכסון מבעד לענפים הבעייתיים. במות הרמה הן ללא ספק הפתרון שחוסך את כמות הזמן הגדולה ביותר, ובמחיר הטוב ביותר.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 58 ביקורות
×
js_loader
מה המספר שלך?