במות הרמה

עבודה בגובה – איטום בנייני דירות

הזמן אינו פוסח על אף אחד, בטח ובטח שלא על בנייני דירות ישנים המהווים נתח נכבד מאוד מהמבנים בישראל. בלאי טבעי, נזקי מזג אוויר ונזילות של מים – אלו הם רק חלק מהפגעים שאיתם נאלצים אותם מבנים להתמודד במרוצת השנים, והנזקים נותנים את אותותיהם בסופו של דבר. הקירות מתפוררים, הלחות מצטברת בתקרה, והפגיעה האסתטית מתרחבת לבריאותית.

נשמע שהגיע הזמן לחדש את חומרי האיטום של בניין הדירות, והדבר מצריך עבודה בגובה. 

 

עבודה בגובה – האם זה באמת יעיל כל כך?

ניתן לומר באופן חד משמעי, כי כיום נדרשות עבודות בגובה לצורך איטום בנייני דירות, וכלל לא בכדי. ישנן חברות המציעות עבודות איטום לבניינים באמצעות סנפלינג או שינוע אנשי צוות מוסמכים באמצעות מנופי סל או במות הרמה. הטכנולוגיה של היום וההכשרה המקצועית אותם עוברים אנשי עבודות האיטום, מאפשרת לבצע את העבודה ביעילות, מהירות ומקצועיות.

לא עוד מריחת חומר איטום על גבי הישן, אלא תיקון עמוק ומקיף של הבעיה מהשורש.

 

שלבי עבודת האיטום

חשוב להבהיר כי מן הרגע שבו נוצר החשד לבעיית איטום בקירות ובתקרת הבניין, יש לדווח על כך מיד לבעלי הדירה ולפעול ללא דיחוי ליצירת קשר עם גורמי מקצוע מהימנים ואיכותיים. בשלב הראשון יאתרו אנשי האיטום את הסיבה למפגע שנוצר.

אם מדובר בנזילת מים שיצאה מכלל שליטה, יש לבצע הערכת נזק, לזהות את מקור הנזילה העיקרי, לסתום את החורים ולבחור את חומר האיטום- באם מדובר בחומר אקרילי או פוליאוריתני. בשלב השני, יבוצע חיפוי איטום לקירות העוטפים, על מנת למנוע חדירה של מים מעבר לחורים שנסתמו בשלב הראשון. בשלב האחרון יבוצע גימור יסודי של הקירות שנאטמו, גימור אשר מעניק מראה חדש ואסתטי לבניין הדירות.

 

איטום איכותי חוסך כסף

על אף שמדובר בהוצאה משמעותית, חשוב להדגיש כי אין להקל ראש בצורך העז לבצע איטום איכותי. מדובר בעבודה בגובה שעשויה להאריך את תוחלת החיים של הבניין, להעניק לו מראה מחודש ורענן וכן לחסוך באנרגיה הנשמרת על ידי צמצום חדירת האוויר ואובדן החום. החיסכון באנרגיה מוביל לצריכה נכונה של חשמל, ולא שימוש מופרז בחימום וקירור הבית.

עבודה בגובה - איטום בנייני דירות
עבודה בגובה – איטום בנייני דירות

 

עבודות בגובה של איטום בניין דירות- בהכשרה בלבד

בין אם מדובר בסנפלינג או בבמות הרמה, עבודות בגובה לצורך איטום בניין דירות מתבצעות אך ורק על ידי אנשים המוכשרים לכך. מדובר באנשי מקצוע המחזיקים ברישיון עבודה בגובה, עבודה הטומנת בחובה סיכונים גדולים ודורשת ציוד מגן הכולל רתמות, קסדות, וכן שמירה על פרוטוקולים נוקשים של כללי בטיחות בסביבת עבודה מסוכנת.

כשום שהיעדר איטום מסכן את דיירי הבניין, כך גם העבודה בגובה מאתגרת, אך משתלמת ונחשבת ליעילה במיוחד, כאשר היא מתבצעת על ידי האנשים המוסמכים לטובתה.

ישנם שלושה סוגי איטום עיקריים- איטום חיצוני, הכולל מריחת חומר איטום בחלקים החיצוניים של המבנה כדי למנוע חדירת מים; איטום פנימי הנועד להגן על פנים המבנה על ידי חומר האיטום שנבחר, ולבסוף ישנו גם איטום גבישי, העושה שימוש בחומר גבישי החודר אל קירות הבניין ומעניק להם הגנה.

עבודה בגובה דורשת ערנות מקסימלית, יעילות ומקצועיות. כמו כן, היא כוללת עבודה עם ציוד מגן כמו משקפי מגן, רתמות סנפלינג, קסדות וציוד תומך, אבטחת פיגומים וסולמות ושמירה הדוקה על כל הפרוטוקולים והוראות הבטיחות השונות. עבודה בגובה לאיטום בנייני דירות היא הדרך היעילה ביותר לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 58 ביקורות
×
js_loader
מה המספר שלך?