במות הרמה

יתרונות וחסרונות של במת הרמה למכירה

עבודה בגובה היא ללא ספק חלק אינטגרלי מכלל העבודות הנדרשות במרחב העירוני, התעשייתי ואפילו הפרטי במקרים מסוימים. אם בעבר כל עבודה בגובה הייתה אופרציה מורכבת שנמשכה מספר ימים, הרי שהטכנולוגיה הואילה בטובה לספק פתרונות גם לתחום הזה, בדמות במות הרמה. נשאלת השאלה, האם עדיף לשכור או לרכוש במות הרמה? במאמר זה נעסוק ביתרונות וחסרונות של במת הרמה למכירה.

 

הפתרון שמגלם בתוכו הכול

במת הרמה היא ללא ספק הפתרון האידיאלי לכל עבודה בגובה, בין אם מדובר בהתקנת גופי תאורה, איטום גגות, תחזוקה שוטפת וניקיון במחסנים. מדובר בעולם שלם המכיל סוגים שונים של במות הרמה, אותן ניתן להתאים לכל סוג עבודה, בתנאי שטח מורכבים או בחללים סגורים ומבנים.

במת ההרמה מאפשרת נשיאה בטוחה של ציוד העבודה, של אנשי המקצוע ובמקרה של התקנות תאורה למשל, יכולה לשאת גם את גופי התאורה עצמם. כל אלו מתבצעים תוך שמירה על כללי הבטיחות הנדרשים. חברות שונות מציעות במות הרמה להשכרה, אך כעת הגיע הזמן לבחון את היתרונות והחסרונות של במת הרמה למכירה.

 

היתרון הכלכלי בשימוש בבמת הרמה למכירה

כלל היתרונות שברכישת במת הרמה טמונים בעיקר בשאלה הנוגעת לתדירות השימוש בבמת הרמה. אם מדובר ברכישת במה עבור מפעל או חברה הנדרשת לעבודות בגובה באופן תכוף, לרבות עבודות מורכבות, סביר להניח שרכישת במה לצמיתות תהיה חסכונית יותר לטווח הארוך.

המחיר של השכרת במה כולל את השכרת הציוד עצמו, הבמה, ואנשי המקצוע שיתפעלו ויבצעו את העבודה בשטח. מצד אחד התשלום כמובן גדול יותר, אך לאורך זמן המחיר מתקזז, לעומת השכרות חוזרות ונשנות של במה להשכרה.

 

יתרון נוסף- היעדר תלות בזמינות החברות להשכרה

מפעלים וחברות שונות הנזקקות לשירותן של חברות במות להרמה להשכרה, עלולות להיתקל בחוסר זמינות מצידן, ולא להיות מסוגלות לתמרן בין פרויקטים בהתראה קצרה. תלות בחברות חיצוניות עלולה לפגוע בתכנון העתידי של העבודות השונות בגובה שנדרשות. העלות של השכרת במת הרמה היא אמנם נמוכה יותר, אך ריבוי פרויקטים פירושו ריבוי השכרות, המצטברות לכדי סכומים משמעותיים למדי.

 

היעדר ורסטיליות בעבודה עם במה למכירה

כפי שצוין בתחילת המאמר, עבודות בגובה דורשות בדרך כלל אמצעי הרמה שונים, המותאמים לסוגים ספציפיים של פרויקטים. למשל, לבמת הרמה מפרקית יתרונות שאין לבמה הטלסקופית, ולכן "התחייבות" לבמת הרמה למכירה אחת מונעת גמישות בדרישות העבודות שיש לבצע. במקרה כזה, השכרת במה מותאמת לכל פרויקט לגופו, תהיה החלטה יעילה יותר ומאפשרת ורסטיליות.

יתרונות וחסרונות של במת הרמה למכירה
יתרונות וחסרונות של במת הרמה למכירה

 

אז מה מומלץ?

לסיכומו של עניין, ניתן לראות כי מדובר בסוגיה המגלמת בתוכה יתרונות וחסרונות של במת הרמה למכירה. לצד שיקולים כמו עלות כלכלית, אפשרות תמרון ותלות בחברות השכרה, מומלץ בסופו של דבר לערוך את ההתאמות ולבחון את הכדאיות של כל החלטה, בין אם מדובר ברכישת במה למכירה או להשכיר אחת.

מכיוון שרכישת במת הרמה למכירה אינה מתבצעת בקלות דעת, יש לבצע סקר שוק מעמיק ולהבין היטב ובצורה מקיפה, אילו עבודות עתידה להתבצע הבמה עצמה, להבין את אופי הפרויקט הנדרש, ולקבוע תקציב. לעיתים בהחלט יהיה משתלם יותר לרכוש את הבמה ולהכשיר עובדים קבועים מאשר להשכיר ציוד ועובדים מטעם חברה אחרת. 

לכל במה יש את הייעוד שלה, על היתרונות והחסרונות שלו. במה מונעת דיזל מבצעת את העבודה בצורה מאסיבית ורועשת יותר, אידיאלית לעבודות בשטח כמו אתרי בנייה, ואילו החשמלית עובדת בצורה שקטה ומדויקת, ומותאמת יותר לחללים סגורים, אולמות תצוגה, מרכזי קניות וכן הלאה.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 58 ביקורות
×
js_loader
מה המספר שלך?