במות הרמה

איך לבחור במת הרמה?

במות הרמה הן פתרונות בטוחים ואיכותיים לעבודה בגובה, המספקים מענה להרמה של בני אדם, ציוד ואביזרים שונים לגבהים שונים. עסקים וחברות מכל הסוגים משתמשים בבמות הרמה לצרכים שונים, כמו ענף הבניה, לצורכי גינון (גיזום עצים וכדומה), חברת החשמל משתמש בבמות הרמה לתיקון עמודי חשמל ותאורה וגם מחסנים לוגיסטיים, מפעלים ואפילו לצורך הפקה וארגון של אירועים. אבל אילו סוגי במות הרמה קיימים ואיך לבחור במת הרמה?

 

שימושים רבים לבמות הרמה

במות הרמה משמשות בדרך כלל בחללי עבודה סגורים, כמו מפעלים ומחסנים לוגיסטיים, אבל גם בשטח בנוי, כמו עבודת גיזום עצים בעיר, תליית דגלים ליום העצמאות, או תיקון עמודי חשמל ותאורה.

באמצעות במות הרמה אפשר לבצע הובלה של ציוד ותכולת דירה בבתים בלי מעלית, או עם חדרי מדרגות צפופים, להרים צוותי עובדים לעבודה בגובה ועוד.

במות הרמה מפרקיות 4X4

 

איך בוחרים את סוג הבמה המתאים?

בחירת סוג במת הרמה ספציפי נעשית תוך התייחסות למספר שיקולים שונים, אך לפני שתבחרו את הסוג המתאים לכם, חשוב שתכירו את הסוגים הקיימים.

יש במות המתאימות להרמה של עד שני עובדים לביצוע משימות פשוטות בגובה מתון ויש במות מתאימות להרמה של צוותי עובדים וציוד עבודה גם לגבהים מרשימים ביותר.

יש במות הרמה ניידות, עם גבהים משתנים, עם, או בלי זרוע טלסקופית, עם, או בלי מפרק ועוד.

 

יש במות הרמה שפועלות עם מנגנון הידראולי, יש עם מנגנון חשמלי.

במות שונות מתאימות לעומסי משקלי שונים ומגיעות למנעד מגוון של גבהים ולכן, לפני רכישה, או השכרה של במות הרמה, חשוב להיוועץ במומחים בתחום, שיודעים להתאים את סוג הבמה לצורך הרלוונטי.

יחד עם זאת, היכרות מוקדמת עם הסוגים השונים של במות הרמה תסייע לכם לבחור את הסוג המתאים לכם.

 

במות הרמה מספריים

במת מספריים נחשבת יציבה ביותר והיא מגיעה עם משטח יציב ועמיד מפלדה.

במות מספריים מתאימות בעיקר לביצוע פעולות תחזוקה שונות בתוך מבנה וכן לצורך ארגון וסידור סחורה, כמו במחסן לוגיסטי למשל, או מחוץ למבנה בשטח מפולס וקשיח וכאשר אין רוח כלל.

 

במות הרמה עם זרוע

במת זרוע משמשת בעיקר להרמה של בני אדם עם גבי סל הרמה, המחובר לזרוע מתקפלת. הזרוע יכולה להגיע לגבהים שונים ולקחת איתה את בעל המקצוע לעבודה בגובה הנדרש באופן בטוח ונוח.

כל יכול בעל המקצוע לבצע את המשימה שלו באופן אופטימלי.

במות אלה נמצאות בשימוש בעיקר בענף הבניה, לוגיסטיקה, תקשורת וכן הלאה. במות אלו נועדו למקומות בהן יש מכשולים בין בסיס הבמה למקום העבודה ונדרש זרוע שתעבור מעל למכשול, במות אלו מתאימות הן לעבודה בתוך מבנה והן מחוצה לו.

 

במות הרמה נגררות

זהו סוג של במת הרמה ללא גלגלים, שאפשר לשנע אותה ממקום למקום באמצעות רכב גרירה בלבד.

במות הרמה נגררות מששות בעיקר לעבודות תחזוקה ותשתיות, כמו למשל עבור חברות תקשורת, כאשר העבודה צריכה להתבצע בגובה רב במיוחד.

 

במות הרמה טלסקופיות

במות הרמה טלסקופיות מצוידות בזרוע טלסקופית, מה שמעיד על האופן בו הזרוע נמתחת ומתקצרת לפי הצורך, בדומה למוט של טלסקופ.

קיימות במות הרמה עם זרוע טלסקופית ישרה, או מתקפלת, כאשר שני הסוגים מתאימים להרמה של עובדים לגבהים גדולים, בעיקר כאשר קיימים תנאי שטח מורכבים, שאינם מאפשרים גישה לכל סוג של אמצעי הרמה אחר.

זרוע טלסקופית מאפשרת למפעיל הבמה להרים את העובד גם מעל עצים, קירות או כל מכשול אחר ולהביא אותו למקום הדרוש בבטחה.

 

שיקולים בבחירה נכונה של במות הרמה

מגוון גדול של במות הרמה מכל הסוגים מאפשר לכם לבחור את הפתרון המתאים לכם ביותר לצורך עבודה בגובה, בהתאמה אישית לצרכים הנתונים.

רצוי להיעזר בבעל מקצוע שמתמחה בתחום במות הרמה כדי לבחור את הסוג המתאים ביותר לסוג העבודה הדרוש לכם, אך יש כמה קריטריונים שבהם נהוג להשתמש כאשר בוחרים את הסוג המתאים של במת הרמה:

 

כושר העמסה

חשוב לבחור במת הרמה שיש לה את היכולת המתאימה להרים את המשקל המיועד לנשיאה והרמה, בין אם מדובר בעובד אחד או יותר ובין אם העובד צריך לקחת איתו ציוד מתאים לביצוע עבודתו. במות הרמה ניידות למשל, מוגבלות בנשיאה של עד 230 קילוגרם, אם כי ניתן גם למצוא במות הרמה מסוגים אחרים, שיכולות לשאת עד 700 ק"ג.

 

גודל השטח

שיקול חשוב נוסף הוא גודל המשטח. לנשיאה של עובד אחד עם פריטי ציוד קלים וקטנים, מספיק סל הרמה צר, אבל לנשיאה של מספר עובדים, לעיתים עם ציוד גדול, יש להשתמש בבמת הרמה עם משטח נשיאה רחב יותר. במרבית המקרים ניתן למצוא במות הרמה עם משטח בגודל 2X4 מטר.

 

סוג ואיכות המנוע

פרמטר שלישי מתייחס לסוג ואיכות של המנוע, שיכול להיות דיזל או חשמל, כאשר דיזל מספק יותר כוח נסיעה בשטח כמו אדמה או כורכר מאשר ממונע ע"י חשמל, כאשר חשמל מתאים לעבודות בתוך מבנה עם שטח קשיח ומפולס.

 

גובה מירבי

פרמטר רביעי ואחרון עוסק בגובה המירבי אליו יכולה הבמה להגיע. במות שונות מגיעות לגבהים שונים ולא בכדי – הגובה מתאפשר באמצעות מספר מאפיינים של הבמה, כמו סוג המנוע, סוג הזרוע, כוח המנוע, גודל המשטח, יציבות הבמה ועוד. לכן, כדי לעבוד באופן בטיחותי חשוב לבחור במה שמסוגלת להגיע לגובה הדרוש.

איך לבחור במת הרמה?
איך לבחור במת הרמה?

 

איך לבחור במת הרמה: סיכום

עבודה בגובה היא עניין מקצועי, הדורש התייחסות אחראית ומקצועית. לכן, כאשר בוחרים במת הרמה חשוב להתייחס בכובד ראש לפרמטרים שצוינו כאן ולבחור את הבמה הבטוחה והמתאימה ביותר לצרכים של סוג העבודה.

כדי להבטיח בחירה נכונה ובטוחה של במת הרמה מהסוג הנכון, חשוב להתייעץ עם בעלי מקצוע שמבינים היטב בתחום.

הבמה שתבחרו צריכה להיות מותאמת לסוג העבודה שאתם צריכים לבצע בגובה, במסגרת כך לדוגמא עליכם להתייחס לכושר ההעמסה של הבמה (כמה היא יכולה לשאת), וכן מה הגודל של הבמה כדי להבין האם היא יכולה בכלל לשאת את כל הציוד שתרצו.

במה הרמה אחרת יכולה להיות שונה מאחרת במבנה שלה לדוגמא באם מדובר בבמת הרמה מספריים או מנוף, וכן באם היא ניידת, נגררת או נמצאת על גלגלים.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 58 ביקורות
×
js_loader
מה המספר שלך?