במות הרמה

עבודה בגובה – התקנות תאורה

התקנות תאורה בגובה דורשות הסמכה מקצועית, רישיון מיועד לעבודה בגובה והרבה ניסיון. קיים מגוון רחב מאוד של עבודות בגובה הנדרשות באופן יומיומי או נקודתי, החל מהתקנת פנסי רחוב, החלפת נורות לד בגופי תאורה מסחריים, ותחזוקה שוטפת של כל אמצעי תאורה באשר הוא, משלטי חוצות ומסכי ענק ועד לגופי תאורה ביתיים. במאמר זה נרחיב בכל הקשור לעבודה בגובה והתקנות תאורה במסגרתה. 

 

לפני הכול- התאמת אמצעי הרמה לעבודה

עבודות בגובה חייבות להתבצע ביעילות, דיוק ומקצועיות. בעולמנו כידוע זמן שווה כסף, והשכרת אנשי מקצוע ובמות הרמה לעבודה בגובה של התקנת תאורה צריכות להתאים לאופייה של התקנת התאורה, על מנת לבצע את העבודה במינימום זמן ובמקסימום תכליתיות.

לכל במת הרמה ישנה מפרט טכני משלה, עם מאפיינים ייחודיים המעניקים לה יתרונות וחסרונות לאותה התקנת תאורה בגובה. במה שתהיה מצוינת למשימה אחת, לא תתאים כלל למשימה אחרת. לכן, בטרם תשכירו במת הרמה, עליכם להבהיר לבעל המקצוע את סוג העבודה, והוא יידע עם איזה כלי להגיע לביצועה.

 

במות מפרקיות לעבודה מאסיבית

עבודות של התקנת תאורה מאסיבית, כמו למשל באצטדיונים, שלטי חוצות ענקיים ואזורים מסחריים, יזדקקו לבמה שמסוגלת לעמוד במשקל כבד, הנמתחות לגובה רב ובעלות מסוגלות לעבוד בכל תנאי שטח. בניגוד לבמות המספריים, אשר ברובן חשמליות, במות מפרקיות בדרך כלל נשענות על עוצמתם של מנועי הדיזל שלהם, המסייעים להם לבצע עבודות מורכבות בתנאי שטח.

כל העבודות החיצוניות של התקנת גופי תאורה, כולל החלפת פנסי רחוב, יתבצעו בדרך כלל על ידי במות בעלות זרוע מפרקית, המסוגלת לתמרן דרך מכשולים המצויים בשטח.

 

במת הרמה מספריים- אידיאלית לחללים סגורים

בכל הקשור להתקנת גופי תאורה בחללים סגורים, במת הרמה מספריים תתאים בצורה מושלמת לעבודה. בין אם מדובר בגופים הנמצאים בגובה רב, או אפילו בתקרה עצמה, במה זו יכולה לשאת משקלים קטנים ובינוניים, כולל ציוד העבודה והמפעיל עצמו, ולהגיע אל היעד תוך עשרות שניות. אם מדובר בעבודה בגובה של התקנות תאורה כמו נורות לד למופעים בחללים סגורים, זו הבמה עבורכם.

עבודה בגובה - התקנות תאורה
עבודה בגובה – התקנות תאורה

 

במה טלסקופית- לעבודה כירורגית ומדויקת

הבמה הטלסקופית תהיה אופטימלית בדרך כלל לעבודות תחזוקה שוטפות בנקודות גבוהות למדי הדורשות עבודה כירורגית ומדויקת, תוך התחמקות ממכשולים המצויים בסביבת העבודה. במה זו הינה בעלת יכולות ניווט גמישות, על אף שאינה בעלת מפרק, אם כי היא מסוגלת להגיע לגובה רב במיוחד, בסביבות צפופות. בכל הקשור לעבודה בגובה והתקנות תאורה במרכזי קניות גדולים.

עם זאת, עצם היותה במה לא מפרקית מקשה עליה לתמרן באתרים מאתגרים, שכן היא יכולה להתקדם רק בקו ישר, בדומה מאוד למנוף. את כל העבודות בגובה, לרבות התקנות תאורה שונות, יש לבצע בהתאם להוראות הבטיחות, ולוודא כי אנשי המקצוע שמבצעים את העבודה מחזיקים ברישיון ובציוד המתאים.

הבמות המונעות על ידי מנועי דיזל מאסיביים נהנות מכוח רב יותר, מסוגלות לפעול בתנאי שטח מורכבים יותר ועל קרקע שאינה מישורית, לכן הן פופולריות מאוד בעבודות בסביבת עבודה בשיפוע, עבודות חקלאיות ועוד. הבמות החשמליות מאפשרות עבודה שקטה יותר, אך לאורך יותר זמן ומדויקות יותר. עבודות בחללים סגורים כמו מחסנים, מרכזי קניות ועוד, יתבצעו בדרך כלל על ידי במות המתבססות על מצבר חשמלי. 

יש להקפיד על גידור ושילוט בכל אזור העבודה הרלוונטי, בדיקה של רמת הבידוד החשמלי באתר, לעבוד עם ציוד מגן מתאים ובמצב תקין ולא להשאיר את הבמה ללא השגחה.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 58 ביקורות
×
js_loader
מה המספר שלך?