במות הרמה

מוצרי עבודה בגובה

בשנים האחרונות, עבודה בגובה הפכה להיות נפוצה יותר ויותר. היא פופולרית למדי בתחומי הניקיון, הגיזום, איטום בניינים ועבודות חשמל, והעוסקים בה הם אנשי מקצוע לכל דבר ועניין, המוסמכים לכך ומחזיקים ברישיון לעסוק בה. כל אדם העובד בעבודה בגובה, על שלל תחומיה, מוכרח להצטייד בציוד מגן כדי להבטיח את בטיחותו. במאמר זה נפרט על מספר מוצרים שהם בגדר הכרח לעבודה בגובה. 

 

בראש ובראשונה – קסדות מגן

הסיכונים הטמונים בעבודה בגובה אינם זרים לאיש, וכל אחד העוסק בעבודה בגובה חייב להצטייד בציוד מגן אישי, כשבראשם- קסדת מגן. היא נועדה כמובן להגן על הראש בצורה מקסימלית מפני פגיעות ונזקים במקרה של תאונה או נפילה.

יש לרכוש קסדת מגן העומדת בפני התקנים המחמירים ביותר, שכן מבין כל מוצרי העבודה בגובה היא הראשונה ברשימה. לא מדובר בקסדה פשוטה, אלא כזו המאופיינת בטכנולוגיה חדישה המונעת הזעה, בלימת זעזועים, מערכת רצועות להתאמה אישית לראש ועוד.

 

רתמת גוף

רתמת גוף היא חשובה מאין כמוה, שכן היא זו שמאבטחת הלכה למעשה את העובד במהלך העבודה ומספקת לו נקודת אחיזה הכרחית לאורכה. עליה לבודד חום ולהיות אידיאלית לשימוש ממושך תחת שמש קופחת, לדאוג לנוחות מרבית ככל הניתן של העובד ולאפשר לו לעבוד בחופשיות. רתמת גוף חייבת גם היא לעמוד בתקני בטיחות מחמירים, להתאים ולהתכוונן למידות גופו של העובד בצורה אידיאלית.

 

קו החיים – כשמו כן הוא

על פי תקנה מס' 1 בחוק העבודה בגובה, עבודה כזו מוגדרת כעבודה המתבצעת במרחק של לפחות 2 מטרים מהקרקע, ובהטיית גוף של יותר מ-45 מעלות. כל עבודה כזו מחייבת התקנה של קו חיים, כבל פלדה או חבל סינטטי עשוי סיבים, המותקן לאורך אזור העבודה הרלוונטי.

נוכחותו של קו החיים היא חובה, והוא משמש כמעקה בטיחות במקומות שלא ניתן להתקין בהם מעקה, ומטרתו להעניק לעובד ביטחון בזמן ביצוע העבודה בגובה. כאשר מדובר במוצרי עבודה בגובה, קו חיים הוא בגדר הכרח.

מוצרי עבודה בגובה
מוצרי עבודה בגובה

 

מוצרי עבודה בגובה נוספים

להלן מספר מוצרים המשמשים לעבודה בגובה שמהווים חלק אינטגרלי בכל ערכה וארגז כלים של אלו העוסקים בעבודות שונות בגובה:

  • סופג אנרגיה – מיועד להגביל ככל הניתן את כוח הפגיעה כתוצאה מנפילה מגובה של העובד, ומהווה חלק ממערכות הבלימה המצויות בערכת עבודה בגובה.
  • חבלי מיקום ותמיכה – חבלים חזקים ועמידים שנועדו למנוע נפילה מגובה רב ולהחזיק את העובד באוויר לזמן ממושך מבלי לסכן אותו, ובכך מצמצמים את הסיכוי לפגיעה קשה בעת נפילה מגובה.
  • טבעות נעילה – מוכרות מעולמות הסנפלינג ומטרתן לקבע ולעגן את העובד בזמן עבודתו במקום אחד, בעת שהוא נתלה על חבל במהלך איטום בניין או עבודת חשמל בגובה.

 

יש לוודא שכל חברה המשכירה במות הרמה ובתוך כך גם מציעה את שירותם של אנשי צוות, עומדת בתקני הבטיחות המחמירים ביותר ודואגת לבטיחותם של העובדים מעל הכול.

ישנם אזורי עבודה בהם לא ניתן להתקין קווי חיים קבועים, שעשויים בדרך כלל מפרופיל קשיח כמו פלדה, ברזל או חבלי סיבים. אם מדובר בעבודה שלא מתבצעת על בסיס יומיומי, ניתן להשתמש גם בקו חיים זמני, בדרך כלל חבלי טקסטיל חזקים, בתנאי שהם מקובעים באמצעות רצועות עיגון חזקות ועומדים בתקני הבטיחות.

בדרך כלל, חברת במות ההרמה ממנו הושכרה במה לצורך עבודה בגובה, תכלול גם את אנשי המקצוע ההכרחיים. אם מדובר בעבודה חיצונית הכוללת שימוש באמצעים וחומרים אחרים כמו גיזום או איטום, יש לוודא מול אנשי המקצוע שבבעלותם ציוד הבטיחות הדרוש לעבודה בגובה.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 58 ביקורות
×
js_loader
מה המספר שלך?