במות הרמה

מתקני הרמה למפעלים

מפעלים זקוקים למתקני הרמה על מנת לבצע עבודות בגובה וכדי לשפר את הבטיחות. בנוסף, המתקנים חוסכים בהוצאות ועוזרים לשמור על איכות הסביבה. בשביל ליהנות מהיתרונות האלה, חייבים לבחור נכון בין סוגים שונים של מתקני הרמה למפעלים ולבדוק מראש את המפרט הטכני שלהם

מתקני הרמה במפעלים ובמחסנים משמשים להעברת משאות וחומרים כבדים ממקום אחד למשנהו, הן אנכית והן אופקית. הם חלק חיוני בציוד לטיפול בחומרים וממלאים תפקיד מכריע בשיפור הפרודוקטיביות, היעילות והבטיחות בהגדרות אלו.

 

מתקני הרמה למפעלים לפי סוג

היכרות עם מתקני הרמה נפוצים המשמשים במפעלים ומחסנים יכולה לעזור לבחור אותם טוב יותר. בנוסף, צריך להכיר את המושגים כדי להשוות בין המתקנים לפי המפרט הטכני. מנופים עיליים משמשים להרמה והנעה של משאות כבדים בתוך המפעל או המחסן. הם מורכבים מגשר המשתרע על רוחב המבנה, עגלה הנעה לאורך הגשר, ומנוף מרים ומוריד את המטען.

 

מלגזות

מלגזות משמשות להרמה ולהזזה של משאות כבדים בצורה אופקית. הם משמשים בדרך כלל במחסנים ובמפעלים להובלת סחורות ממקום אחד למשנהו. ניתן להפעיל מלגזות באופן ידני או עם מנועים חשמליים או גז.

 

במות הרמה ומשטחים

פתרונות מסוימים מיועדים להרמה והנעת משטחים של סחורה. הם מופעלים ידנית ומשמשים לעתים קרובות במחסנים ובמפעלים להעברת חומרים ממקום אחד למשנהו.

כדי להבטיח שימוש בטוח ויעיל במתקני הרמה במפעלים ובמחסנים, חיוני להקפיד על נהלי תפעול תקינים, ביצוע תחזוקה ובדיקות שוטפות ומתן הכשרה מתאימה למפעילים. כמו כן, חשוב לוודא כי מתקני ההרמה מתאימים למשימה ולעומס הספציפיים אליהם ישמשו, וכי המטען מאובטח היטב לפני ההרמה.

מתקני הרמה למפעלים
מתקני הרמה למפעלים

 

איך בוחרים מתקני הרמה למפעלים ומחסנים?

בעת בחירת מתקני הרמה יש לקחת בחשבון מספר גורמים:

  • כושר העמסה: חשוב לבחור מתקני הרמה שיוכלו להתמודד עם המשקל והגודל של המטענים שצריך להרים. כושר העומס של הציוד צריך להיות מותאם היטב לעומס הכבד ביותר שיורם, ועליו לכלול מרווח בטיחות כדי לקחת בחשבון עומסים בלתי צפויים.
  • גובה הרמה אנכית: הגובה שאליו צריך להרים את המטען הוא שיקול חשוב בבחירת מתקני הרמה. מתקני הרמה מסוימים, כגון מלגזות ושקעי משטחים, מיועדים לגבהים נמוכים יותר, בעוד שאחרים, כגון מנופים עיליים, יכולים להרים משאות לגבהים גדולים בהרבה.
  • סביבה: גם סביבת ההפעלה של מתקן ההרמה היא שיקול חשוב. לדוגמה, אם הציוד ישמש באזור עם הרבה אבק או פסולת, הוא עשוי לדרוש תחזוקה תכופה יותר. אם ציוד ההרמה ישמש בחוץ, ייתכן שיהיה צורך לתכנן אותו כך שיעמוד בתנאי מזג אוויר קשים.
  • גודל ומרחב התמרון: יש לקחת בחשבון גם את שטח הרצפה הזמין ואת יכולת התמרון הנדרשת עבור ציוד ההרמה. חלק מציוד הרמה, כמו מנופים עיליים, דורשים הרבה מקום לתפעול, בעוד שאחרים, כמו שקעי משטחים, מיועדים למעברים צרים ולמקומות צרים.

יש לקחת בחשבון גם את עלות הציוד, לרבות עלות הרכישה הראשונית, עלויות תחזוקה ותיקונים שוטפות וכל עלויות הכשרה נדרשות. כמו כן, צריך לחשב את עלות העסקת המפעיל ויש לוודא שהוא מחזיק ברישיון הרלוונטי או בהסמכה המתאימה. 

רמת המיומנות של המפעיל היא גם שיקול חשוב בבחירת מתקני הרמה. חלק מהציוד, כגון מלגזות, דורש הכשרה והסמכה מיוחדים להפעלתו, בעוד שאחרים, כגון שקעי משטחים, ניתנים להפעלה עם הכשרה מינימלית. לרוב ניתן לשכור את מתקני ההרמה יחד עם המפעיל, או לשלוח את אחד מעובדי המפעל להסמכה מלאה של הגופים הרלוונטיים. 

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 58 ביקורות
×
js_loader
מה המספר שלך?