במות הרמה

ההבדל בין במת הרמה דיזל לבמת הרמה חשמלית

במות הרמה מיועדות לסייע לבני אדם לבצע עבודות שונות בגובה. חלקן מאפשרות הרמה אנכית בקו ישר, חלקן מאפשרות לנועה גמישה יותר לצורך עקיפת מכשולים. חלקן מאפשרות תנועה בשטח כדי לעבור מנקודת עבודה אחת לנקודה אחרת. חלקן מסוגלות לנוע רק בתוך מבנים סגורים, על גבי משטחים ישרים וקשיחים ואילו חלקן מסוגלות לנוע גם על דרכי עפר שאינן סלולו. המגוון הגדול הזה מיועד לספק מענה לכל צורך במגוון ענפי המשק, הזקוקים לעבודה בגובה, בעזרת אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, המספקים יציבות, בטיחות ויעילות בעבודה. במאמר הבא תמצאו הסבר מפורט על ההבדל בין במת הרמה דיזל לבמת הרמה חשמלית.

 

מגוון מאפיינים של במות הרמה שונות

ניתן לחלק במות הרמה לפי סוגי חלוקה רבים ושונים, כמספר המאפיינים המגוונים והיישומים השונים שיש למתקנים ההרמה המשוכללים הללו:

במות הרמה מפרקיות 4X4

סוג הזרוע

החלוקה יכולה להיות על בסיס סוג הזרוע (זרוע מפרקית, טלסקופית, או מספריים).

 

גובה עבודה

על בסיס גובה עבודה (יש כאלה שמגיעות לגובה של כ 10 מטרים ויש כאלה שמגיעות להרבה יותר).

 

סוגי במות ההרמה

ניתן לחלק את סוגי במות ההרמה גם על פי סוג השטח שהן מסוגלות לנוע על גביו (שטח בנויוסלול, או שטח עפר)

אבל במאמר הזה נתמקד בעיקר בהבדלים שבין במות הרמה חשמליות ובמות הרמה עם מנוע דיזל.

 

במת הרמה חשמלית – מאפיינים

במת הרמה חשמלית פועלת על בסיס מנוע חשמלי, המורכב ממספר מצברים חשמליים. לרוב מדובר על 8 מצברים חשמליים, עם מתח חשמלי זהה, המאפשרים את הפעולה הייחודית של במות הרמה חשמליות.

 

במות הרמה חשמליות

ניתן למצוא במות הרמה מסוגים שונים בעלות מנוע חשמלי, כמו במת מספריים ובמת הרמה חשמלית עם זרוע מפרקית, אך מלבד ההבדלים בצורת ההרמה, יש כמה מאפיינים משותפים לכל סוגי במות הרמה חשמליות:

 

מנוע במת הרמה חשמלית

מנוע במת הרמה חשמלית נחשב שקט בהשוואה למנועי דיזל ולכן עבודה עם במת הרמה חשמלית מתאימה יותר לעבודה בתוך מבנים סגורים למשל, או במקומות שבהן מתנהלת שגרת עבודה ויש צורך למנוע הפרעה ורעש.

 

פשוטה להפעלה

במת הרמה חשמלית נחשבת פשוטה להפעלה ושינוע, שכן לרוב מדובר על מערכת שאינה מורכבת במיוחד. ההפעלה נעשית בלחיצת כפתור.

 

ללא צורך בתדלוק

בניגוד למנוע דיזל, אין צורך לעצור את העבודה כדי ללכת לתדלק במת הרמה חשמלית, שכן היא צריכה הטענה חשמלית של המצברים בלבד.

 

אקולוגי יותר

שימוש בחשמל במקום סולר נחשב אקולוגי יותר ולכן מתאים מאוד לאנשים וגופים המעוניינים לשמור על הסביבה, או לשדר תדמית של ארגון ירוק.

 

יכולת תנועה מרבית

יכולת התנועה של במת הרמה חשמלית מוגבלת מעט בהשוואה לבמת הרמה עם מנוע דיזל שכן היא מסוגלת לנוע במהירות נמוכה יחסית, על גבי שטח בנוי בלבד – ריצוף, כביש סלול, מדרכה, או בטון. השטח חייב להיות ישר וקשיח.

 

משקלים גבוהים

במות הרמה חשמליות מסוג מספריים למשל, מסוגלות לשאת משקלים גבוהים במיוחד.

 

יתרונות וגם חסרונות

בין המאפיינים של במות הרמה חשמליות, ניתן למצוא באופן טבעי גם יתרונות וגם חסרונות. משום כך, קיימים בשוק סוגים נוספים של במות הרמה שמיועדים להשלים את החסר, במקרים בהם במת הרמה חשמלית אינה מתאימה לביצוע העבודה.

 

במות הרמה מנוע דיזל

גם בתחום במות הרמה נוע דיזל ניתן למצוא סוגים שונים של במות הרמה, ביניהם במות עם זרוע מפרקית, או טלסקופית, במות מספריים ועוד.

 

מנועי דיזל

מנועי דיזל הם רק חלק אחד במכלול גדול של מרכיבי הבמה, אשר נחשבת למכשיר טכנולוגי מתקדם, עם אפשרויות הפעלה מגוונות, אך זהו מאפיין חשוב, המשפיע כמובן על יכולות התפקוד של הבמה ובהתאם לכך – על התאמת הבמה לסוגים שונים של עבודות.

 

מאפייני במת הרמה מנוע דיזל

המאפיינים הייחודיים של במת הרמה עם מנוע דיזל הופכים אותה מתאימה במיוחד לסוגים מסוימים של עבודות, אבל גם לצרכים ספציפיים של הלקוח, אשר יכול לשכור את הבמה, או לרכוש אותה, כאשר מדובר בבמות הרמה של חברת ליפטר:

 

כוח מכני אינטנסיבי

מנוע דיזל מספק כוח מכני אינטנסיבי יותר מאשר מנוע חשמלי ולכן במות הרמה עם מנוע דיזל יכולות לנוע על גבי שטחים שאינם ישרים, או קשיחים, כמו למשל שטחי עפר. תכונה זו הופכת את הבמות הללו מתאימות מאוד לעבודה בענפי הבנייה והחקלאות למשל, לצורך קטיף פירות מעצים גבוהים, לצורך גיזום וטיפוח עצים, לצורך הגעה לנקודות עבודה גבוהות ומורכבות באתרי בנייה דינאמיים ועוד.

 

לנוע באופן בטוח ויעיל גם על גבי שיפועים

כוחו של מנוע דיזל מאפשר לבמת הרמה עם מנוע דיזל לנוע באופן בטוח ויעיל גם על גבי שיפועים, אשר במות הרמה חשמליות אינן מסוגלות לנוע עליהם.

 

עלויות האנרגיה נמוכות יותר

דיזל נחשב זול יותר מחשמל ולכן גם עלויות האנרגיה נמוכות יותר, כאשר מדובר על במת הרמה עם מנוע דיזל לעומת במת הרמה עם מנוע חשמלי.

 

נחשבת מזהמת יותר

מצד שני, במת הרמה עם מנוע דיזל עושה שימוש בדיזל לצורך אנרגיה ולכן נחשבת מזהמת יותר. משום כך, היא פחות מתאימה לחברות וארגונים שחרתו על דגלם את איכות הסביבה.

 

רועש יותר ממנוע חשמלי

בנוסף, מנוע דיזל רועש יותר ממנוע חשמלי ולכן במות אלה פחות מתאימות לעבודה בסבבה שצריכה להישאר שקטה.

 

הפעלה מורכבת יותר

הפעלה של במת הרמה עם מנוע דיזל עשויה להיות מורכבת יותר, אם כי לעיתים מדובר על במה עם זרוע מפרקית, אשר יש לה באופן אובייקטיבי יותר אפשרויות הפעלה ותנועה ולכן ההפעלה היא גם מורכבת יותר.

 

פרמטרים לבחירת במות הרמה

אם אתם עובדים בענף המצריך עבודה בגובה, אתם ודאי יודעים כי צריך לבחור את סוג במת ההרמה שמתאים לסוג העבודה שלכם. כאן הדברים נעשים קצת יותר מורכבים, שכן מלבד סוג המנוע, יש הבדלים רבים בין במות הרמה שונות. מאפיינים שונים אלה קיימים כדי לאפשר עבודה בטוחה ויעילה במגוון ענפים במשק, בעזרת במות הרמה:

 

משקל העמסה

כל במה יכולה להעמיס משקל שונה ולכן יש לבדוק מהו המשקל הנחוץ לכם, כולל העובדים, הציוד, החומרים וכל מה שאתם צריכים להעלות לגובה.

 

גובה עבודה

לכל במת הרמה יש מפרט טכני שונה, בתוכו גם הגובה אליו הבמה מסוגלת להגיע כאשר היא מגיעה למלוא היכולת שלה. גובה זה צריך להתאים כמובן לגובה נקודת העבודה אליה אתם צריכים להגיע ואף יותר.

 

יכולת תנועה בשטח

כאמור, במות הרמה שונות יכולות לנוע על גבי שטחי שונים  — במות הרמה חשמליות יכולות לנוע רק על שטח בנוי, מפולס, ישר וקשיח ,בעוד במות הרמה עם מנוע דיזל יכולות לנוע גם על גבי שטח עפר ולכן מתאימות לעבוד באתרי בנייה, ,בחקלאות וענפים נוספים.

 

סוג הזרוע

במות הרמה שונות פועלות באמצעות טכנולוגיות שונות. לכן אפשר למצוא במות הרמה עם זרוע טלסקופית, או זרוע מפרקית, או במות הרמה מספריים. כל סוג כזה של זרוע מסוגל להביא אתכם לנקודות עבודה ברמה שונה של גמישות, יציבות ודיוק. זרוע מפרקית למשל, יכולה לעבור מעל מכשולים שונים, כמו מרפסות, עצים, בליטות, סלעים וכן הלאה, כדי להביא אתכם לנקודת העבודה ואילו במת מספריים יכולה לנוע רק בקו אנכי ישר למעלה.

 

גוף הבמה

גודלו של גוף הבמה הוא שיקבע אם הבמה מסוגלת להיכנס לשטח ממנו אתם יוצאים אל נקודת העבודה בגובה. א מדובר על שטח קטן, תצטרכו במת הרמה קטנה.

ההבדל בין במת הרמה דיזל לבמת הרמה חשמלית
ההבדל בין במת הרמה דיזל לבמת הרמה חשמלית

 

ההבדל בין במת הרמה דיזל לבמת הרמה חשמלית – לסיכום

ההבדל בין מנוע דיזל לבין מנוע חשמלי הוא רק אחד המאפיינים החשובים של במות הרמה שצריך להכיר כדי לבחור את הבמה המתאימה לסוג העבודה שלכם.

משום כך, הצוות המקצועי של ליפטר במות הרמה מציע לכם שירות ייעוץ על ידי מומחים בתחום, אשר יכולים לסכם את כלל הצרכים שלכם ולהתאים אותם למאפיינים של במת הרמה מתאימה.

 

לקבלת ייעוץ מקצועי והצעה משתלמת, התקשרו עוד היום!

במת הרמה חשמלית מבוססת חשמל ואינה דורשת שריפה של דלק, על כן, במת הרמה חשמלית נחשבת אקולוגית יותר ומתאימה לגופים המעוניינים בשמירה על הסביבה.

במת הרמה דיזל נחשבת חזקה יותר ועל כן גם טובה יותר לתנועה בשיפוע, בשל כך שתנועה בשיפוע קשה קשה לבמות הרמה, ככל שהבמה עם מנוע חזק יותר (Cמקרה שלנו הדיזל) כך מוטב.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 58 ביקורות
×
js_loader
מה המספר שלך?