במות הרמה

גיזום עצים – איך תעשו זאת נכון?

גיזום עצים הוא חלק בלתי נפרד מעיצוב צמחייה וגינון, הן במרחב הציבורי והן בפרטי. בסופו של יום, יש לבצע את הגיזום לא רק למען האסתטיקה והנראות אלא גם למען בריאות העצים עצמם. עם זאת, לצורך גיזום יעיל שיביא לתוצאות משביעות רצון, יש למצוא את הדרך הנכונה ביותר לבצעו. הבולטת שבהן, היא שימוש במכשור מתקדם כמו במות הרמה, שמשמשות לעבודה מקצועית ואיכותית בגובה.

 

בטיחות מעל הכול

בעבר הלא רחוק, מלאכת הגיזום הייתה נעשית באמצעות סולמות ארוכים שסייעו לגוזמים והגננים בעבודתם, אולם הדבר נחשב אז כמו היום, למסוכן ולא בטיחותי כלל. למזלם של העוסקים בתחום, יש כיום פתרונות חדשניים, נוחים ובטוחים- כמו השימוש בבמות הרמה.

ישנם מספר סוגים של במות הרמה המוצעות להשכרה או לרכישה, ואחד השימושים הנפוצים בהם הוא בענף הגיזום, בשל יכולתן להגיע לגובה רב תוך מספר שניות, להעניק בטיחות לעובדים ולתמרן בין מכשולים צפופים.

 

גיזום בעזרת במות הרמה

הגיזום מתבצע בצורה נכונה למדי בעזרת במת ההרמה. הבמה מחוברת לזרוע מתכווננת המותקנת על מעין מנוף, המחובר למשאית. ניידות המנוף מאפשרת לתמרן במהירות בין העצים ולבצע את עבודת הגיזום בקלות וביעילות. במה בעלת זרוע טלסקופית או מפרקית, למשל, יכולות לנוע באלכסון ולהביא את הבמה למקום המדויק והרצוי שבו תתבצע עבודת הגיזום.

הבמה בעלת יכולת של נשיאת מטען כבד במשקלים המשתנים בין סוגי הבמות, וביכולתה לשאת לא רק את איש המקצוע אלא גם את ציוד הגיזום הנדרש.

 

תזמון הוא הכול

את מלאכת הגיזום מומלץ לבצע בעיקר בעונת הסתיו, מעט לפני שהעצים מניבים פירות סרק שיוצרים לכלוך רב ובטרם מתחילה השלכת. אם מדובר בעבודה שנועדה לעצב את צורת העץ כך שיוכל להעניק צל בחודשי הקיץ, ההמלצה היא לגזום בחורף. עם זאת, יש לבחון את מזג האוויר הצפוי ביום הגיזום על מנת להימנע מרוחות וגשמים עזים, שעלולים לפגוע בעבודת הגיזום וחמור כך, לסכן את הגננים שעובדים.

גיזום עצים - איך תעשו זאת נכון?
גיזום עצים – איך תעשו זאת נכון?

 

התאמת במת ההרמה לסוג העבודה

בבואכם להזמין את במת ההרמה האופטימלית למלאכת הגיזום, יש להבין את התמונה הגדולה באמצעות הצעות מחיר וייעוץ מטעם החברה המשכירה את הבמות. לכל עבודת גיזום תהיה במת הרמה שמותאמת יותר או פחות עבורה. ראשית, יש להבין את תוואי השטח של האזור בו נדרש הגיזום- אם מדובר בשטח מסולע, משופע, מישורי או חצץ.

לעבודות חיצוניות נדרשת בדרך כלל במה בעלת זרוע מפרקית, בעלת יכולת טובה יותר לתמרן בין ענפים בכיווני צמיחה שונים וסבך צמחייה כזה או אחר. אם קיים צורך לגזום דווקא את צמרת העץ, במת הרמה מדגם מספריים תהיה המתאימה ביותר. לעבודות קטנות ונקודתיות יותר, מומלץ לבחור בבמות נגררות שניתן לשנע ממקום למקום יחד עם הענפים שכבר נגזמו, דבר שיחסוך זמן.

בדרך כלל הגוזם המוסמך שוכר מכולה שלתוכה מרכזים את כלל הגזם והפסולת הרלוונטית, על מנת לשמור על המרחב הציבורי נקי ואסתטי. ניתן גם לשכור משאית שתפנה את הגזם, או לתאם מראש את יום העבודה ליום בו השירות העירוני אוסף את הגזם מהמדרכה, ולרכז אותו בצורה מסודרת בצידה.

מומלץ ליצור קשר עם חברה מומלצת להשכרת במות הרמה, להסביר את מהות עבודת הגיזום הנדרשת ואת התקציב המשוער שהוקצה עבורה, ולאחר מכן להבין מה קטלוג הבמות הרלוונטי. מומלץ לברר על חברות מומלצות, בעלות ניסיון ומקצועיות.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 58 ביקורות
×
js_loader
מה המספר שלך?