במות הרמה

במות הרמה ניידות

במות הרמה ניידות מהוות פתרון אולטימטיבי לעבודות בגובה, הן מבחינת הנוחות והיעילות והן מבחינת הבטיחות. ניתן לבצע באמצעותן סוגים שונים של עבודות, במקומות סגורים ובמקומות פתוחים, וכן בתוואי שטח מאתגרים למדי. הנה לפניכם כל מה שצריך לדעת על במות הרמה ניידות.

 

מהן במות הרמה ניידות?

בעידן הטכנולוגי של ימינו, ניתן למצוא מגוון פתרונות טכנולוגיים מתקדמים ובטיחותיים במיוחד לעבודות בגובה, כאשר במות ההרמה הניידות הן ללא ספק בין הפתרונות האולטימטיביים. במות הרמה ניידות כוללות תחתיהן מגוון סוגים של ציוד הרמה המיועד לעבודות בגובה, כאשר המאפיין הבולט שלהן הוא יכולת הניידות שלהם על רצפה, עפר, כביש ועוד.

 

סוגי במות הרמה ניידות

כיום, ניתן למצוא מגוון סוגים של במות הרמה ניידות, הנבדלות אחת מהשנייה בכושר הנשיאה שלהן, גובה מקסימלי אליו יכולות להגיע, סוג הזרוע, מנגנון הפעלה וסוג המנוע. בין סוגי במות ההרמה הניידות העיקריים ניתן למצוא את:

 

במת הרמה ניידת בעלת זרוע מפרקית

במת הרמה זו מתאפיינת בזרוע ייחודית בעלת מספר מפרקים, באופן המאפשר לה לנוע בכיוונים שונים ולפעול בגמישות רבה, תוך התמודדות יעילה במיוחד עם מכשולים שונים, דוגמת ענפים, מרפסות, קירות וכדומה.

 

במת הרמה ניידת 'מספריים'

במת הרמה מסוג מספריים נקראת כך על שם מנגנון ההרמה הנפתח ונסגר בצורה המזכירה את פעילות המספריים. השימוש בבמת הרמה זו מתאים בעיקר לעבודות פנים והוא נפוץ בעיקר במפעלים ומחסנים.

 

כיצד בוחרים את במת ההרמה המתאימה ביותר?

לכל פרויקט ועבודה בגובה קיימים המאפיינים הייחודיים לו, הן מבחינת הצרכים והמטרות של הפרויקט והן מבחינת תוואי השטח והמשקל המיועד. בהתאם לכך, הצעד הראשון והבסיסי בבחירת במת הרמה ניידת הוא להתאים את במת ההרמה לסוג העבודה הנדרשת ולמאפייני הפרויקט.

 

במת הרמה ניידת – מי רשאי להפעיל?

במת הרמה ניידת נחשבת על פי חוק ככלי רכב לכל דבר ועניין ולאור זאת, על מפעיל במת ההרמה להיות בעל רישיון נהיגה מתאים (רישיון נהיגה מסוג דרגה 1). כמו כן, מפעיל במת ההרמה צריך להיות מעל גיל 18 ולעבור ריענון והכשרה מתאימה.

 

כך תעבדו נכון ובטוח עם במת הרמה ניידת

במת הרמה ניידת נחשבת אמנם למכשיר הרמה בטיחותי, אך כדי לשמור על בטיחות מקסימלית, חשוב להקפיד על הכללים הבאים: עבודה בהתאם להוראות היצרן, הכרת תוואי השטח ופינוי מכשולים, שמירה על מרחק סביר מעצמים קרובים, עבודה בתנאי מזג אוויר נאותים, הימנעות מעישון בסמיכות לבמה והשגחה מלאה, של עובד אחד לפחות, על הבמה.

במות הרמה ניידות
במות הרמה ניידות

 

לפני הפעלת הבמה – בודקים את תקינותה

על מנת ליהנות לאורך זמן מביצועים מיטביים של במת ההרמה, חשוב להקפיד על טיפולים נאותים ותקופתיים לבמת ההרמה. כמו כן, לפני הפעלת במת ההרמה, חשוב ומומלץ לבדוק כי היא אכן עובדת כראוי, לרבות כל הפונקציות הקיימות בבמה – ניידות הזרוע, פעולת ההרמה וכדומה.

במת הרמה ניידת היא פתרון טכנולוגי מתקדם לביצוע עבודות בגובה בצורה נוחה, יעילה ובטוחה. במות הרמה במות הרמה ניידות כוללות תחתיהן מגוון סוגים של ציוד הרמה המיועד לעבודות בגובה, כאשר המאפיין הבולט שלהן הוא יכולת הניידות שלהם על רצפה, עפר, כביש ועוד. 

בין סוגי במות ההרמה הבולטים ניתן למנות את במת ההרמה בעלת זרוע מפרקית, המתאימה לסוגי עבודה רבים ולתוואי שטח מגוונים ואת במת ההרמה ניידת 'מספריים', המתאימה בעיקר לעבודה במקומות סגורים.

במת הרמה ניידת נחשבת אמנם לבטיחותית, אך כדי להבטיח בטיחות מקסימלית, חשוב לעבוד על פי הוראות היצרן, להתאים את במת ההרמה לצרכים, המטרות ומאפייני העבודה ולהכיר היטב את תוואי השטח בו תבוצע העבודה.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 58 ביקורות
×
js_loader
מה המספר שלך?