במות הרמה

איך לבצע עבודות בגובה בתוך מבנה סגור

התפתחות הטכנולוגיה והתעשייה הביאו לצורך הולך וגובר בעבודות בגובה, אשר יכולות להתבצע במגוון תחומים ופרויקטים שונים בתעשייה. עבודות בגובה מחויבות להתבצע על פי התקנות הרלוונטיות ובעזרת ציוד ההרמה המתאים. במאמר זה נראה איך מבצעים עבודות בגובה בתוך מבנה סגור.

עבודות בגובה – מתי הן נדרשות?

הגדרות החוק בישראל מגדירות כל עבודה המתבצעת מעל גובה של 2 מטרים לפחות כעבודה בגובה, באופן הדורש עבודה בהתאם לתקנות העבודה והבטיחות ושימוש בציוד מתאים. למעשה, עבודות בגובה אינן מתייחסות לסוג העבודה, אלא למאפיין המרכזי של עבודות אלו – עבודה בגובה עם סכנת נפילה ופציעה לעומת עבודות אחרות.

עם התפתחות הטכנולוגיה והתעשייה, עבודות בגובה הפכו לעבודות נפוצות במיוחד בתחומים שונים ורבים וניתן למצוא אותן בענפי התעשייה, חקלאות, בנייה ועוד. כך או כך, כל עבודה בגובה צריכה להתבצע בהתאם לתנאי הסביבה בה מתבצעת העבודה ומאפייני הפרויקט עצמו.

 

איך לבצע עבודות בגובה בתוך מבנה סגור?

עבודות בגובה המתבצעות במבנה סגור מתאפיינות בסביבת עבודה ברורה ומוגדרת ובהתאם לכך, יש לתכנן ולהגדיר מראש את סביבה העבודה ולבחור את ציוד ההרמה המתאים בהתאם. ככל ומדובר בסביבת עבודה הנמצאת באזור קטן וצר, ניתן יהיה להזמין ציוד הרמה ייעודי, המתאים לתזוזה ופעולה נוחה ויעילה גם באזורים מאתגרים כאלו.

 

ציוד ההרמה המתאים ביותר לעבודות בגובה במבנה סגור

כפי שניתן להבין, לעבודות בגובה במבנה סגור קיימים המאפיינים הייחודיים להן ומבין מגוון הכלים וציוד ההרמה המתאים ביותר לעבודות אלו, נמצאים:

 

מלגזה

מלגזות הן בין הכלים הנפוצים לעבודות בגובה במבנים סגורים, כשהן מסוגלות להגיע לגובה הרמה של עד כ- 10 מטר ומתאימות במיוחד לעבודה במחסנים ובמרכזים לוגיסטיים, כאשר המלגזה המתאימה ביותר לעבודה במבנה סגור היא מלגזה בעלת מנוע חשמלי.

 

במות הרמה

במות הרמה הן הפיתרון האידיאלי לעבודות בגובה, כשהן מסוגלות להגיע לגובה רב, לשאת משקל רב ולהתנייד בצורה נוחה ויעילה, גם במבנים סגורים ובאתרים קטנים וצרים. אחד היתרונות הבולטים של במות ההרמה השונות הוא הבטיחות המקסימלית שלהן.

איך לבצע עבודות בגובה בתוך מבנה סגור
איך לבצע עבודות בגובה בתוך מבנה סגור

 

עבודות בגובה בתוך מבנה סגור – על מה חשוב להקפיד?

אחד הדברים הראשונים והבסיסיים עליהם חשוב להקפיד כאשר מבצעים עבודות בגובה בכלל ובמבנה סגור בפרט, הוא התאמת הכלים והציוד למהות הפרויקט ולסביבת העבודה. כך למשל, ציוד הרמה בעל מנוע דיזל אינו יתאים לעבודה במבנה סגור ובכדי לוודא התאמה מיטבית, יש להגדיר מראש את מהות הפרויקט ותנאי השטח.

באופן כללי, לפני ביצוע עבודות בגובה במבנה סגור ובכלל, חשוב להבטיח את תקינות המתקן עצמו ועבודה בטוחה וזאת באמצעות בדיקת תקינות מעקות ושלטי בטיחות, בדיקת החלקים המכניים, תקינות כבלי החשמל, הפעלת המתקן רק על ידי גורם מקצועי שעבר הכשרה מתאימה ופינוי מסלול העבודה המתוכנן ממכשולים אפשריים.

לכל עבודה בגובה קיימים המאפיינים הייחודיים לה, הן מבחינת סביבת העבודה והן מבחינת טיב העבודה עצמה. בהתאם לכך, עבודות בגובה המתבצעת במבנה סגור, צריכות להתבצע לאחר הגדרת סביבת העבודה ובחירת ציוד ההרמה המתאים ביותר. 

בעת ביצוע עבודות הרמה בכלל ובמבנה סגור בפרט, חשוב להקפיד על ביצוע העבודות בהתאם לנהלי העבודה הקיימים והוראות היצרן של המתקן, על מנת להבטיח את תקינות המתקן ובטיחות העבודה. בין הפעולות החשובות עליהן יש להקפיד במיוחד נמנים: בדיקת החלקים המכניים, הפעלת המתקן על ידי גורם מקצועי ופינוי שטח העבודה ממכשולים שונים.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 58 ביקורות
×
js_loader
מה המספר שלך?