במות הרמה

פנקס כיס לעבודות בגובה – הפנקס שכל עובד צריך

בתור החברה המובילה בארץ של במות הרמה – הרי שעלינו לשים דגש משמעותי על העניין של בטיחות, ובדיוק לשם כך נוצר פנקס הכיס לעבודות בגובה. אז מהו פנקס הכיס המדובר, אילו דגשים חשובים תוכלו למצוא בו ומה עוד עליכם לדעת על כך? בכתבה זו תוכלו למצוא את כל התשובות.

 

קצת רקע

הפנקס נוצר על ידי המוסד לבטיחות וגיהות, וכאן תוכלו למצוא את פנקס הכיס לעבודות בגובה המלא להדפסה. המוסד לבטיחות וגיהות הוא בעצם תאגיד סטטוטורי, שהוקם בשנת 1954 במטרה לקדם תרבות של עבודה בטוחה בכל התחומים השונים – בנייה וחקלאות, תעשייה ושירותים ועוד – זאת על ידי הדרכה, מחקר ופעולות שונות בתחום. באתר של המוסד לבטיחות וגיהות תוכלו למצוא את פנקס הכיס עליו נסביר לכם בהמשך.

לצפייה במסמך (בקובץ PDF) באתר של המוסד לבטיחות וגיהות, לחצו כאן >>>

 

מהי עבודה בגובה לפי הפנקס?

לפי ההגדרה המוזכרת בתחילת הפנקס, כל עבודה בה העובד עלול ליפול לעומק גדול מ-2 מטרים מוגדרת בתור עבודה בגובה, לרבות עבודה המתבצעת מעל משטח עבודה ללא מעקה תקני או גידור, וכן גם עבודה המצריכה את הטיית גוף העובד ביותר מ-45 מעלות מעבר לגדר או מעקה משטח העבודה (כולל עבודה על במת הרמה).

 

העסקת עובד בגובה – תנאים ודרישות

העובד הוא אדם בגיר

הדרכה הולמת – העובד אמור לעבור הדרכה מקיפה על ידי מדריך עבודה בגובה, וחלה חובה על כך שהעובד יחזיק אישור המעיד על קיום ההדרכה המדוברת.

העובד כשיר לבצע את העבודה – עובד בגובה אינו אמור להיות במצב כזה או אחר אשר עלול לסכן אותו ואת כל האלו העובדים לצידו, לרבות מצב המושפע מצריכת סמים, משקאות אלכוהוליים וכיוצא בכך. כמו כן, גם במצבים בהם העובד אינו כשיר בגין ליקוי גופני או נפשי אינו יהיה כשיר לבצע עבודות כאלו.

 

הוראות בטיחות המוזכרות בפנקס

היכרות – כל עובד אמור להכיר את סביבת העבודה, את מגבלות המקום והצוות ואת המשימה שלו היטב.

ציוד – כל עובד אמור להיות מצויד וממוגן בהתאם לעבודה, ובעצם ללא הציוד המתאים חל איסור לבצע עבודה בגובה מכל סוג.

תקינות הציוד – חשוב לא פחות לבדוק את הציוד בתחילת כל יום עבודה, וכן גם לאחר סיום של כל יום עבודה.

הגדרת אזור סכנה – כל העובדים צריכים להגדיר אזור סכנה במקום העבודה, לסמן אותו, לגדר אותו ולשלט אותו.

חבישת קסדה – כל עובד בגובה מחויב בחבישת קסדה.

עובד נוסף על הקרקע – במהלך כל עבודה בגובה אמור להיות על הקרקע עובד נוסף שתפקידו בעצם לסייע לעובדים בגובה, למנוע התקהלות באזור הסכנה ולהיות בקשר עין עם העובדים בגובה על מנת לוודא שהם נשמרים ומקפידים על תקנות הבטיחות.

תנאי מזג אוויר – חל איסור מוחלט לבצע עבודה בגובה בתנאי מזג אוויר אשר עלולים לסכן את בטיחות העובדים (מבול, רוח מאוד חזקה, חושך וכדו').

 

התייחסות בפנקס לבמות הרמה

הסמכה מתאימה – כל עובד בגובה שנעזר בבמת הרמה אמור להיות בעל הסמכה מתאימה להפעלת במות מסוג זה, וכן גם בעל תעודה בתוקף עבור עבודה בגובה.

נקודת עיגון – עובד בגובה שנעזר בבמת הרמה אמור להיות רתום לנקודת העיגון הייעודית באמצעות מערכת מניעת נפילה.

בדיקת תקינות – גם כאשר מדובר בבמות הרמה חובה לבדוק את תקינות המערכות – הגלגלים, מערכת ההנעה וכיוצא בכך.

המעקה – חל איסור מוחלט לטפס על מעקה הבמה, או להישען מחוץ למעקה בזווית של יותר מ-45 מעלות.

תנועת הבמה – תנועות הבמה אמורות להיות מבוצעות בצורה מבוקרת, איטית וזהירה ככל הניתן.

עובדים מתחת לבמה – ממונה הבטיחות בסביבת העבודה חייב לשים לב כי לא נמצאים עובדים מתחת למערכת ההרמה בכל שלב נתון.

פנקס כיס לעבודות בגובה - הפנקס שכל עובד צריך
פנקס כיס לעבודות בגובה – הפנקס שכל עובד צריך

פנקס כיס לעבודות בגובה – כמה מילים לסיכום

פנקס הכיס לעבודות בגובה נוצר במטרה לספק לכל עובד וכל מנהל עבודה באשר הם את האפשרות לקרוא את תקנות הבטיחות הרלוונטיות בצורה נגישה בכל עת, אם בנסיעות ואם במהלך העבודה עצמה. בתור חברת במות ההרמה המובילה בארץ, כמובן שנשים דגש עליון על כל הנושא של בטיחות – וזו הסיבה העיקרית לכך שהמומחים שלנו החליטו לרכז עבורכם את תוכן הפנקס המדובר בכתבה זו. לעוד תוכן איכותי בנושא בטיחות ותקנות עבודה בגובה, אנו מזמינים אתכם לקרוא בבלוג של האתר שלנו, שם תוכלו למצוא עוד המון מידע מקצועי.

על מה עברנו עד עכשיו?

ליפטר במות הרמה בפייסבוק | ליפטר במות הרמה בגוגל | 077-8035355

מאמרים נוספים בנושא

דגשים לעבודה עם במת הרמה בתנאי שטח

כל עבודה בגובה הופכת להיות הרבה יותר יעילה, בטוחה ופרקטית באמצעות במות ההרמה אותן אנו מספקים לקבלנים בכל רחבי המרכז והצפון. במהלך הכתבה הזו, המומחים

במות הרמה בקלנסוואה

יש לא מעט תעשיות בהן נצטרך לשלב עבודות בגובה, וכאשר זהו המקרה – מעטים הפתרונות שיביאו לנו את אותה מידת יעילות כמו במות הרמה. אז

4 סיפורי מקרה על רכישת במות הרמה

אחת הנקודות שהכי חשובות לנו כחברה בליפטר, היא האפשרות להתאים לכל לקוח שלנו את במת ההרמה הטובה ביותר למצבו. במסגרת העבדוה שלנו כחברה, פונים אלינו

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 58 ביקורות
×
js_loader
מה המספר שלך?