במות הרמה

כל סוגי במות ההרמה למחסנים

מחסנים לוגיסטיים עצומים המשמשים לאחסון, דורשים תפעול הרבה יותר אינטנסיבי מהמחסן הביתי המוכר לכולנו. הם דורשים סדר מופתי, וגודלם האדיר הופך את הסדר הזה לאתגר של ממש. לאחר שהובהר סדר הגודל של המחסן, גובה המדפים, כמות המוצרים וכוח האדם, ניתן להתאים למחסן את ציוד התחזוקה שלו, ואין מחסן בלי במת הרמה, שמאפשרת תפעול נוח שלו בכל ימות השנה. במאמר זה ריכזנו את סוגי במות ההרמה למחסנים.

 

לפני שבוחרים – יש לתכנן

אז נכון, במת הרמה תייעל פי כמה את איכות ומהירות העבודה, והמחסן יתנהל ביעילות שיא, כמו שעון שוויצרי. אולם, לא כל במת הרמה מהקטלוג של חברת ההשכרה, תתאים כמו כפפה לצרכי המחסן. ישנם מספר קריטריונים חיוניים שיש לבחון ולהכיר על מנת להביא את בשורת הטכנולוגיה למחסן שלכם ולסייע לעובדים באמצעות המכונה שתשנה הכול.

חלק מהקריטריונים הם למשל רוחב המעברים של המחסן, מיקום המחסן (פנימי או חיצוני), שטח המחסן, סוג הסחורה המאוחסנת ומשקלה.

 

במת הרמה הידראולית

מכל סוגי במות ההרמה למחסנים, במת הרמה הידראולית הפכה לבת בית במחסנים לוגיסטיים הנמצאים בחללים סגורים. הבמה ההידראולית בעלת יכולת נשיאת משקל בסדר גודל בינוני, ולכן יש להתאים את הבמה לגודל הסחורה. יתרון בולט של הבמה ההידראולית היא היותה מצוידת במנגנון בלימת חירום, על מנת לשמור על בטיחות העובדים.

 

במת המספריים

אחת הבמות הפופולריות בעולם במות ההרמה למחסנים היא במת המספריים. המאפיין העיקרי שלה היא שבניגוד לבמות הרמה שמסוגלות לשאת את העובד בלבד, במות אלו בעלות משטח שיכול לשמש כמעין מעלית, אשר מאפשרת לשאת משקל בסדר גודל בינוני ולהרים לא רק את העובד עצמו, אלא גם את הציוד הנדרש לאחסון. הן מהוות משטח עבודה בטיחותי למדי, מאובזרות במעקה ושומרות על בטיחותו של העובד.

 

במת הרמה טלסקופית- יעילות ושקט

במת ההרמה הטלסקופית נחשבת למילה האחרונה בתחום במות ההרמה. המנוע החשמלי שלה מאפשר עבודה שקטה ויעילה, והיא מסוגלת להגיע בקלות לכל נקודה בגובה, במהירות רבה. כשמדברים על במת הרמה טלסקופית, חשוב להכיר כי קיימים שני סוגים רלוונטיים- במה טלסקופית בעלת זרוע ישרה וזרוע מפרקית.

הבחירה ביניהן תוכרע בהתאם לצרכי המחסן. במה עם זרוע ישרה מאפשרת הרמה בקו ישר בלבד אל הנקודה הרצויה, ואילו הזרוע המפרקית מסוגלת לתמרן בין מכשולים כאלה ואחרים, אם קיימים כאלה.

כל סוגי במות ההרמה למחסנים
כל סוגי במות ההרמה למחסנים

 

עובדים עם במת הרמה? רק לאחר הסמכה מותאמת

לאחר שבחרתם את הבמה המתאימה ביותר לצרכי המחסן שלכם, עליכם להכשיר את העובדים לעבודה בגובה על ידי מדריך שהוסמך לכך. יש לוודא כי במות ההרמה עוברות תחזוקה שוטפת אחת ל-14 חודשים לכל הפחות, להקפיד לאכוף את תקנות הבטיחות המחמירות ביותר ולוודא כי העובדים העושים שימוש במחסן, במידה והעבודה עולה על גובה של 2 מטרים, מצוידים בציוד מגן.

התשובה נעוצה בצורך בסידור והעבודה השותפת שדורש המחסן. בסבירות גבוהה, ישתלם יותר לרכוש את הבמה מאשר לשכור בכל פעם מחדש את הבמה יחד עם אנשי צוות שיתפעלו אותה. אולם בטרם הרכישה כדאי להתייעץ ולהבין את הצרכים שלכם מבמת ההרמה כדי למצוא את המתאימה ביותר.

במות ההרמה המוצעות ללקוחות על ידי חברות ההשכרה שלהן, עשויות להגיע לגובה של 30 מטרים ואף יותר. אולם, לא תמיד יש צורך בגובה המקסימלי של הבמה ולכן, מומלץ להבין את הגובה של מדפי המחסן ורוחב המעברים כדי להבין את מידותיה של הבמה המיועדת.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 58 ביקורות
×
js_loader
מה המספר שלך?