במות הרמה

השוואה בין דגמים של במות הרמה מספריים חשמליות

אם אתם כבר יודעים שבמת הרמה מספריים היא הבמה שמתאימה לכם, נשאר לערוך השוואה בין דגמים של במות הרמה מספריים חשמליות. כמו כן, יכול להיות שתגלו שיש דגמים שמתאימים לכם יותר מאחרים, וגם אם זה לא הדגם הכי חדש, זה עדיין בסדר גמור כי מה שמשנה זה לא העדכניות אלא הרלוונטיות לעבודה שאתם צריכים לבצע. בואו נצלול לכמה ניואנסים בין הדגמים שכדאי לשים לב אליהם.

 

במות הרמה – איך בוחרים את הבמה הנכונה?

אם אתם מנהלים של אתר בנייה או של עסק שדורש עבודה בגובה, אתם ודאי יודעים שחשוב לשים לב לכמה קריטריונים בסיסיים כשבוחרים איש מקצוע, או חברה לעבוד איתה. מעבר לכך שאתם מחפשים מחיר הוגן שיהיה לכם משתלם לעסק, אתם גם מחפשים אנשים שאתם יכולים לסמוך עליהם וציוד שיהיה איכותי ומקצועי, כזה שלא יסכן את העובדים שלכם אך יהיה יעיל ומיטבי לעסק. בהקשר במות הרמה, לפני שעורכים השוואה בין דגמים של במות הרמה מספריים חשמליות, נסקור נקודות עיקריות בבחירת הבמה הנכונה.

 

בוחנים את המנוע

את ההבדלים הכי גדולים תמצאו לפי המנועים של הבמות. לדוגמא מנוע חשמלי יהיה משמעותית שקט יותר ממנוע שפועל על דלק. כמו כן, מנוע על דלק דורש מכם לתדלק. מצד שני, המנוע שפועל על דלק לעיתים מגיע עם במות שמתאימות לסוגי עבודות מסוימים שאינם ניתנים לביצוע עם הבמות החשמליות, ולכן כדאי לבחון גם את שאר האלמנטים ולא רק את המנוע.

 

בוחנים את התנועה

באופן כללי במות מסוגלות לנוע בצורה אנכית (לדוגמא על ידי מספריים) בצורה אופקית (לדוגמא על ידי זרוע) או כמובן תנועה בשילוב של השנים. ישנן עבודות אשר דורשות הגעה לגובה בעזרת במה שממוקמת והעובד צריך ויכול פשוט לעבוד מעליה, אך לעיתים הזמינות בקרקע אינה תואמת את הצרכים של העבודה בגובה ודווקא כן נדרשת התנועה האופקית שאין לכל הבמות, וזה בהחלט אפיון של הבמה שכדאי לשים לב אליו.

 

משקל הרמה

על פניו נראה כי הבמה מרימה עובד ולכן משקל ההרמה לא מאוד משנה כאשר מדברים על מאות קילוגרמים, אך חשוב לזכור שבמת הרמה צריכה גם לשאת ציוד, וכאשר מדובר בעבודה בגובה בהחלט יכול להיות כי מדובר בציוד כבד מאוד. כמו כן, משקל ההרמה משפיע גם על כמות העובדים, ישנן עובדות שדורשות יותר מזוג ידיים אחד ובהתאמה אלו דורשים נשיאה של שני אנשים – יותר משקל וציוד.

 

תנועה על הקרקע

במקביל לכך שהבמה צריכה לשאת דברים לאוויר, היא תמיד נשארת על הקרקע, ולכן גם את התנועה שלה על הקרקע צריך לבחון. ישנן במות לדוגמא שמותאמות לקרקע מישורית וזאת תנאי הכרחי לשימוש בהן, ובמות שכן מסוגלות לאפשר עבודה בשטח לא מישורי שלעיתים נדרש.

 

השוואה בין דגמים של במות הרמה מספריים חשמליות

לאחר שסקרנו כיצד בוחרים את הבמה הנכונה, נתמקד כעת בביצוע השוואה בין דגמים של במות הרמה מספריים חשמליות. הדגמים נבדלים בכל מיני קריטריונים אך המשותף לכולם הוא המספריים החשמליות אשר לא מצריכות תדלוק בדלק ומכך שמדובר במנוע חשמלי הן שקטות יותר מאשר המכונות שעובדות עם מנוע על דלק. בכל מקרה אם עשיתם את הבחירה בסוג במות זה, סביר שתהיו אדישים בין הסוגים הספציפיים ולכן כדאי להתייעץ עם איש מקצוע שיודע לשים לב גם לניואנסים הקטנים.

 

גובה הרמה

המספריים החשמליות מאפשרות לבמה לעלות בצורה אנכית לגבהים מאוד גבוהים. בסופו של דבר המטרה של במת הרמה הוא להרים, אך השאלה לאיזה גובה. כל דגם מגיע לגובה אחר בחלוקה לשלושה גבהים:

  1. במת הרמה 5 מטרים
  2. במת הרמה 8 מטרים
  3. במת הרמה 12 מטרים

הגובה של הבמות הוא שמגדיר אותן אך בגלל שהבמה צריכה להגיע לגובה מסוים, תכונה זאת משפיעה מאוד על קריטריונים אחרים שנסקור בהמשך. על פניו מפתה לבחור בבמה של ה-12 מטרים כדי לוודא שתגיעו לכל גובה שתצטרכו, אך אם אתם עובדים באתר שסביר שלא יצריך עלייה לגובה כזה, יכול להיות שתרצו דווקא ליהנות מהיתרונות של במת הרמה בגובה נמוך יותר, שאין בבמת ההרמה שמגיעה הכי גבוה – 12 מטרים.

 

יכולת נשיאה

הבדל נוסף בין הבמות הוא יכולת הנשיאה שלהן. כפי שציינו לעיל, כאשר עורכים השוואה בין דגמים של במות הרמה מספריים חשמליות, ובמות הרמה באופן כללי, צריך להתייחס ליכולת הנשיאה ולוודא את התאמתה לעבודה. יכולת הנשיאה נמדדת במשקל והיא משפיעה על כמות האנשים שהבמה יכולה לשאת וכן את הציוד שהם יכולים להעלות איתם. כמו כן, לעיתים הבמה משמשת בעיקר להעלאת ציוד כדי לא להצריך מנוף, ולכן למשקל יש משמעות גדולה. הבמות נבדלות בשלוש אפשרויות ליכולת נשיאה:

  1. 230 ק"ג
  2. 240 ק"ג
  3. 350 ק"ג

 

גודל הבמה

כאמור כאשר מסתכלים בהשוואה בין דגמים של במותה רמה מספריים חשמליות הגובה שאליו המספריים מגיעות משפיע על סוג הבמה וכחלק מכך על גודל הבמה. הבמה הנמוכה ביותר שמגיעה ל-6.5 מטרים היא גם פיזית קטנה יותר בגודל. היא עדיין מאפשרת לשאת שני עובדים וציוד אך כן יש יותר מקום מבחינת ההליכה על הבמה והמקום לציוד בבמות שמגיעות גבוה יותר. זכרו שגדול לא תמיד יותר טוב ויותר חשובה ההתאמה לעבודה הנדרשת.

 

זמן העלאת והורדת הבמה

באופן כללי כל הבמות שלנו בליפטר הן מהירות מאוד, גם ביחס למתחרים, ומאפשרות העלאה והורדה מהירה של הבמה מה שמייעל ומקצר מאוד את העבודה ביחס לעבודה עם במות איטיות יותר. בין סוגי הבמות הרמה מספריים חשמליות יש גם הבדל במשך הזמן שלוקח לבמה לעלות ולרדת, אך בגלל שמדובר בזמנים קצרים אצל כולם זאת לא התכונה העיקרית שצריכה להשפיע על ההחלטה שלכם באיזו במה לבחור.

השוואה בין דגמים של במות הרמה מספריים חשמליות
השוואה בין דגמים של במות הרמה מספריים חשמליות

 

התאמת הבמה על ידי איש מקצוע

הצגנו כמה נקודות חשובות להתייחסות כאשר בוחרים במה, אך ברור לנו גם שהלקוחות שלנו לא תמיד יודעים מה הבמה הכי טובה בשבילם, גם אם כי אין להם את הידע המלא בהקשר לסוגי הבמות הקיימות וגם לעיתים מתפתים לרכוש או לשכור במות עם יותר יכולות ממה שבאמת צריך "ליתר ביטחון" ובבחירה זאת מפספסים את היתרונות שבבמות אחרות ובהתאמה שלהן. לכן, אנחנו ממליצים להסתייע באיש מקצוע בבחירת הבמה המתאימה ביותר.

מעבר לכך שיש מגוון דגמים של במות הרמה מספריים חשמליות יש גם מגוון דגמים של במות הרמה. עבודה בגובה דורשת בטיחות יתרה וזאת דורשת התאמה טובה ומקצועית של הבמה לסוג העבודה. חשוב לשים לב להבדלים בין כל הבמות, וזאת הכי טוב לעשות בסיוע של איש מקצוע שמתמחה בתחום הבמות ויוכל להכווין אתכם בדיוק לאיזו במה אתם צריכים.

פנו אלינו, ליפטר -במות הרמה, ונסייע לכם להתאים את מתקן ההרמה המתאים והנכון, שאתם צריכים לביצוע הפרוייקט שלכם.

על מה עברנו עד עכשיו?

ליפטר במות הרמה בפייסבוק | ליפטר במות הרמה בגוגל | 077-8035355

מאמרים נוספים בנושא

דגשים לעבודה עם במת הרמה בתנאי שטח

כל עבודה בגובה הופכת להיות הרבה יותר יעילה, בטוחה ופרקטית באמצעות במות ההרמה אותן אנו מספקים לקבלנים בכל רחבי המרכז והצפון. במהלך הכתבה הזו, המומחים

במות הרמה בקלנסוואה

יש לא מעט תעשיות בהן נצטרך לשלב עבודות בגובה, וכאשר זהו המקרה – מעטים הפתרונות שיביאו לנו את אותה מידת יעילות כמו במות הרמה. אז

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 58 ביקורות
×
js_loader
מה המספר שלך?