במות הרמה

מה ההבדל בין במות הרמה מפרקיות מנוע דיזל למפרקיות מנוע חשמלי

אם אתם זקוקים לבצע עבודות גובה, יש כמה אופציות שמאפשרות לכם להגיע לאזור העבודה. סולם, ירידה באמצעות חבלים או שימוש בפיגומים הן האופציות שהיו רלוונטיות בעבר, אולם כיום ישנו משתנה חדש ששינה את כל התמונה. במות הרמה מפרקיות הן כלי נהדר לעבודות גובה, ואנחנו כאן כדי לספר לכם על שני הסוגים של הבמות הללו, דיזל או מנוע חשמלי.

 

מתי נזדקק לבמות הרמה

המצבים שבהם נזדקק לבמות הרמה הן ביצוע עבודות בגובה. במות הרמה אלו משטחי עבודה שנמצאים על גבי זרועות, כאשר הזרועות מורכבות על גבי רכב. הרכב הזה יכול לנסוע עד לקרבת אזור העבודה, ואז להרים את הזרועות כך שמשטח העבודה יהיה בדיוק במקום שמאפשר לפועלים לעמוד על גביו ולבצע את העבודה בצורה נוחה ובטיחותית. כיום יש מספר סוגים של במות הרמה.

הסוג הראשון אלו במות הרמה מספריים. הבמות הללו יכולות לעלות בצורה אנכית בלבד, והן מתאימות לעבודות גובה פשוטות יותר. סוג הבמות שעליו נדבר כאן אלו במות הרמה מפרקיות. הבמות הללו נמצאות על גבי זרוע גמישה, והן יכולות לנוע לא רק כלפי מעלה ומטה אלא גם לצדדים. במות ההרמה המפרקיות מחלקות לשני סוגים, כאלו שמונעות על ידי חשמל וכאלו שמונעות עם דיזל.

 

למה לא ללכת על אופציות אחרות

כאמור, יש עוד דרכים לבצע עבודות בגובה. במקרים שבהם מדובר על עבודה קצרה ולא מורכבת אולי האופציות שהזכרנו בהתחלה יכולות להיות רלוונטיות, אולם ברגע שמדובר על עבודות גובה מרמת מורכבות מסוימת, מהר מאוד תבינו שיש יתרונות לבמות הרמה שלא קיימים באף אחת מהאופציות הללו.

 

בטיחות

מבחינה בטיחותית במות הרמה מייצרות לנו מקדמי ביטחון חסרי תקדים. העובדה שלבמות ההרמה יש מעקה מייצרת סביבת עבודה בגובה שזהה ברמת הבטיחות שלה לזו שיש על הקרקע. בסולם ופיגום יש תמיד סכנה לנפילה כיון שמשטח העבודה שעליו עומדים לא מספיק רחב. בחבלים יש סכנה של פגיעה בחבל או תזוזה שלו כך שהעובד לא באמת נמצא בעמדה יציבה לעבודה מורכבת.

 

נוחות עבודה ומהירות

בבמות הרמה העובד לא צריך להיות מרוכז בזהירות שלא ליפול למטה. הבמות הללו יציבות, עם מעקה והמשטח שלהן רחב מספיק כך שהעובד יכול להיות מרוכז נטו בעבודה. זה אולי נראה לכם מו דבר פעוט, אולם מהר מאוד תגלו שיעילות העבודה שנעשית על גבי במות הרמה גבוהה הרבה יותר מזו שנעשית בכל אחת מהאופציות האחרות שמאפשרות לכם לבצע עבודה בגובה.

 

גישה למקומות מורכבים

בנייה של פיגום היא דבר שיכול לעזור, אולם לא תמיד היא אפשרית. כך גם זה נכון ביחס להצבה של סולם או להורדה של עובדים מהגובה בעזרת חבלים. בבמות הרמה מפרקיות אנחנו יכולים להגיע למקום יחסית מרוחק משטח העבודה עצמה, להחנות בו את הרכב ואז להרים את הזרוע שבה נמצאת הבמה כך שבסופו של דבר נמצא את כל העובדים שלנו בדיוק במקום שבו הם צריכים להיות.

 

ההבדל במות הרמה מפרקיות מנוע דיזל למפרקיות מנוע חשמלי

כאמור, בתוך העולם של במות הרמה מפרקיות יש שני סוגים של במות, כאשר ההבדל ביניהן נוגע לצורת ההנעה של הרכב והמנוף. הסוג הראשון אלו במות הרמה חשמליות. הבמות הללו מונעות בעזרת מנוע חשמלי, ומטעינים אותן בדיוק כמו רכב חשמלי או בעזרת גנרטור. הסוג השני אלו במות הרמה שלהן יש מנוע דיזל והן מתודלקות בדיוק כמו שאנחנו מתדלקים רכבים עם מנועי בעירה.

השאלה הראשונה שעולה היא כמובן איזו במת הרמה טובה יותר. לשאלה הזו אין תשובה חד משמעית, ונכון יותר לשאול איזו במת הרמה מתאימה יותר. התשובה לשאלה הזו תלויה בסוג העבודה שאתם רוצים לבצע, וכעת נציג לפניכם שלושה הבדלים מרכזיים שיש בין שני סוגי הבמות.

 

חלל סגור או פתוח

ההבדל הראשון נוגע למקום שבו העבודה נעשית. אם העבודה נעשית במקום סגור כך שגם במת ההרמה צריכה להיות במקום סגור, אין ברירה אלא להשתמש בבמת הרמה חשמלית. במה שמונעת בעזרת דיזל פולטת גזים ועשן, מה שאומר שאתם חייבים להציב אותה במקום פתוח כדי למנוע סכנת חנק. הבמה החשמלית גם עובדת בצורה שקטה, דבר שמתאים יותר לעבודה בחללים סגורים.

 

עוצמת ההרמה

באופן כללי מנוע דיזל הוא אחד המנועים הכי חזקים שיש במיוחד בהשוואה למנוע חשמלי. אם העבודה שאתם צריכים לבצע היא עבודה שדורשת כוח רב כדאי לבדוק את האופציה של במות הרמה מפרקיות עם מנוע דיזל. כיום יש גם במות הרמה חשמליות בעוצמה לא רעה, אולם באופן כללי במות דיזל הן חזקות יותר. החוזק נוגע גם לעוצמת הכלי שעל גבי זרועותיו הבמה מונחת.

 

מחיר

הבדל נוסף בין שני סוגי הבמות נוגע למחיר שלהן. דיזל, כמו כל דלק אחר הוא יקר יותר מחשמל, מה שאומר שעבודה בעזרת במות הרמה מפרקיות עם מנוע דיזל תהיה יקרה יותר מאשר עבודה מקבילה עם במות חשמליות. למרות זאת, יש עוד שיקולים שמשפיעים על המחיר של במות ההרמה כמו הגודל של הבמה, מקום העבודה ועוד, כך שאת הנתון הזה יש לבדוק ביחס לעבודה מסוימת.

 

זהירות, עבודה בגובה

הדבר האחרון שעליכם לזכור בעת עבודה בבמות הרמה זה שמדובר על עבודה בגובה. למרות רמת הבטיחות הגבוהה שאותה במות ההרמה מעניקות לנו, אסור לשכוח את הכללים שיש לעבודה בגובה. מיגון מתאים, רישיון לעובדים וסביבת עבודה בטוחה הם כללים שאסור לכם להפר בשום פנים ואופן.

הפרה של הכללים הללו לא רק מסכנת את העובדים שלכם אלא גם עלולה לגרור קנס כספי גבוה ואף הפסקה מוחלטת של העבודות אותן אתם מבצעים. אז כדי למנוע את הדברים הללו, בדקו לפני תחילת העבודה שכל דרישות הבטיחות של עבודה בגובה מתקיימות בצורה מלאה.

 

אספקה מיידית ומחירים נוחים

לא משנה האם אתם בוחרים להשכיר את הבמות הללו או לקנות אותן, ביחס לחברה שמולה אתם מבצעים את העסקה יש כמה דברים שחשוב לבדוק. ציוד עבודה הוא ציוד שמתמודד מול עומסים כבדים, במיוחד כאשר אנחנו מדברים על ציוד שמיועד לעבודה בגובה. העומסים הללו עלולים לשחוק את הציוד עם הזמן, מה שאומר שאתם חייבים לבדוק את רמת התחזוקה שבה הבמות טופלו.

עליכם לקנות ציוד חדיש שתוחזק היטב כדי להבטיח את שלום העובדים שלכם וגם כדי שלא תצטרכו להוציא יותר מידי כסף על התחזוקה של הבמות. בדקו גם את המחירים שדורשים מכם עבור הבמות, כדי לוודא שמדובר על מחירים תחרותיים שמייצרים עסקה משתלמת. הדבר האחרון הוא לבדוק את הזמינות של הבמות שאתם צריכים, כדי שלא תמצאו את עצמכם עם במה שלא מתאימה לעבודה.

מה ההבדל בין במות הרמה מפרקיות מנוע דיזל למפרקיות מנוע חשמלי
מה ההבדל בין במות הרמה מפרקיות מנוע דיזל למפרקיות מנוע חשמלי

 

לסיכום

במות הרמה הן משטחי עבודה בגובה, שמאפשרים לנו לבצע את עבודות גובה בצורה בטיחותית ויעילה. לפני שאתם בוחרים במה עליכם להבין את ההבדל במות הרמה מפרקיות מנוע דיזל למפרקיות מנוע חשמלי. בעוד שהראשונות עובדות בצורה עוצמתית יותר, השניות מתאימות גם לעבודה במקומות סגורים כיון שהמנוע החשמלי פועל בצורה שקטה ולא פולט עשן או גזים. אם עדיין אינכם בטוחים איזו במה מתאימה עבור הצרכים שלכם צרו קשר עם חברת ליפטר ואנו נתאים את הבמה עבורכם.

על מה עברנו עד עכשיו?

ליפטר במות הרמה בפייסבוק | ליפטר במות הרמה בגוגל | 077-8035355

מאמרים נוספים בנושא

דגשים לעבודה עם במת הרמה בתנאי שטח

כל עבודה בגובה הופכת להיות הרבה יותר יעילה, בטוחה ופרקטית באמצעות במות ההרמה אותן אנו מספקים לקבלנים בכל רחבי המרכז והצפון. במהלך הכתבה הזו, המומחים

במות הרמה בקלנסוואה

יש לא מעט תעשיות בהן נצטרך לשלב עבודות בגובה, וכאשר זהו המקרה – מעטים הפתרונות שיביאו לנו את אותה מידת יעילות כמו במות הרמה. אז

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 58 ביקורות
×
js_loader
מה המספר שלך?