במות הרמה

במות גבוהות

עבודה בגובה היא חלק אינטגרלי מענפים רבים, שכן היא מאפשרת עבודה יעילה ומקצועית באמצעות במות הרמה, הנישאות לגובה של עשרות מטרים, ומסייעות לעובדים לבצע כל עבודה בסביבה בטוחה ככל הניתן. במות גבוהות מיועדות בדרך כלל לתחזוקה שוטפת של מחסנים, עבודות תשתית הקשורות בחשמל ואיטום בניינים. במאמר זה נרחיב אודות היכולות של במות גבוהות ומתקני הרמה הנישאים לגובה רב, ועל סוגי העבודות שביכולתן של במות אלה לבצע.

 

בטיחות בגובה

הדגש העיקרי והחשוב ביותר בכל עבודה בגובה על במות גבוהות הוא כמובן הבטיחות. הסטטיסטיקה אינה משקרת, ותאונות רבות מתרחשות בעקבות נפילות של עובדים במסגרת עבודה בגובה, בדרך כלל באתרים בהם העובדים לא היו מצוידים בציוד המגן הדרוש ולא נאכפו תקנות הבטיחות המחמירות ביותר.

בכל עבודה בגובה, קל וחומר על במות גבוהות במיוחד, יש צורך בציוד מגן אישי כמו קסדת מגן, רתמות גוף וסופגי אנרגיה כחלק ממערכות בלימה, וכן ציוד באתר כמו קווי חיים ורצועות עיגון. הבמה עצמה אמנם מכילה מעקות אך האתר כולו צריך להיות בטוח מכל כיוון על מנת לצמצם סיכוי לתאונה.

 

במת הרמה 4X4

במת הרמה המשתייכת לקטגוריית הבמות הגבוהות, היא למשל במת הרמה 4X4 המבוססת על מנוע דיזל. ישנם מספר דגמים של במות אלו, המיועדות בעיקר לתנאי שטח כמו תוואי משופע, מסולע או מחוצץ, המגיעים גם לגובה עבודה של עד 30 מטרים. בכל הנוגע לסביבת עבודה רועשת ומאתגרת, במת הרמה 4X4 על דיזל היא במה גבוהה האידיאלית עבורכם.

 

במת הרמה מספריים חשמלית

במה נוספת המשתייכת לבמות הגבוהות היא במת המספריים, אותה ניתן לפגוש במחסני לוגיסטיקה, באזורים הדורשות עבודות תחזוקה בתחום החשמל ומתחמי אחסון. במת המספריים בעלת יכולת נשיאת משקל בטווחים קלים עד בינוניים, ומורכבת ממרפסת אשר נשלפת לגובה במטרה למצות ככל הניתן את טווח הגובה שלה. חלק מהדגמים של במות המספריים עשויים להגיע לגובה של עד 18 מטר.

 

במה טלסקופית

אחת הבמות החדשות ביותר בשוק היא הבמה הטלסקופית. בדומה לבמות המפרקיות, ביכולתה של הבמה הטלסקופית לנוע באלכסון, מעל או מתחת למכשולים שונים בהם היא נתקלת, ולכן היא פופולרית מאוד לשימוש בענף הבנייה כמו גם בענף הגיזום. ביכולתה לעקוף קירות, עמודי חשמל ומצוקים במידת הצורך. טווח הגובה המקסימלי של הבמות הטלסקופיות מגיע עד 16 מטרים.

במות גבוהות
במות גבוהות

 

התאמה היא שם המשחק

בכל הנוגע לבמות הרמה גבוהות, כדאי לעשות התאמה בין הבמה שאתם מחפשים לסוג העבודה הנדרש. לכל במת הרמה ישנם היתרונות והחסרונות שלה, שכן לכל אחת מהן ייעוד מועדף. במת הרמת מונעת דיזל תתאים לעבודות חוץ בענף הבינוי, הבמות הטלסקופיות מיועדות לעבודה שקטה יותר, כמו גם במת המספריים. מומלץ לבחון אל מול החברה שדרכה מתעניינים בנוגע להשכרת הבמה, אודות הבמה המתאימה לעבודה המבוקשת.

במסגרת עבודה על במות גבוהות ישנם מגוון אמצעי בטיחות שהם בגדר הכרח לעבודה תקינה ובטוחה, ביניהם קווי חיים, רתמות גוף, רצועות עיגון, סופגי אנרגיה ובלם נפילה נסוג. יש להקפיד על תנאי הבטיחות המחמירים ביותר כאשר מדובר בעבודה בגובה.

רכישה של במת הרמה בהכרח תגביל את החברה ליכולותיה של אותה במה ספציפית בלבד. אם מדובר בחברה שעוסקת רבות בבנייה לגובה, אך במספר פרויקטים משתנים, סביר שגם הצורך ישתנה ובמקרה כזה כן מומלץ ללכת על חברה שמציעה שירותי השכרה לבמות גבוהות, שיוכלו לתת מענה מגוון.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 58 ביקורות
×
js_loader
מה המספר שלך?