במות הרמה

תכירו את חברת מנטל

חברת מנטל (Mantall) היא חברה גדולה ומוכרת בעולם מוצרי העבודה בגובה וספציפית בתחום במות ההרמה, שהוקמה בבייג'ינג שבסין בשנת 2001. מהקמתה ועד היום, מנטל מפתחת ומשווקת מוצרי עבודה בגובה שעומדים בסטנדרטים הגבוהים ביותר, ומשמשים אלפי קבלנים ועשרות אלפי עובדים ברחבי העולם. במאמר הבא תבינו למה בחרנו להיות היבואן הבלעדי של מוצרי החברה לישראל

 

קצת על חברת מנטל והמוצרים בהם היא מתמחה

אמנת השירות של מנטל מציינת את מטרתה – עיצוב, בנייה ושיווק של מוצרי עבודה בגובה שעומדים בסטנדרטים הבין לאומיים המחמירים ביותר, עונים על כל צורך של כל לקוח, ונמצאים תמיד בתהליך של שיפור והתקדמות. בין אם נחוץ פתרון של במת הרמה קטנה לעבודה בגובה בשטח סגור, ובין אם יש צורך בבמות הרמה גדולות שיכולות לסייע גם באתרי בנייה גדולים ובגורדי שחקים – המוצרים של מנטל נותנים מענה מצוין.

עם זאת, כשאתם בוחרים במת הרמה או כל מוצר אחר לעבודה בגובה, אתם צריכים לדעת כל מה שאפשר לדעת על העבודה איתו והנקודות החשובות אודותיו, ולכן נפרט קצת יותר על מוצרי מנטל השונים. בתור התחלה, חשוב לדעת שבישראל ניתן להשיג אותם באופן בלעדי דרך הייבואנית הרשמית – ליפטר.

 

עבודה בגובה מעולם לא התבצעה יותר בקלות

עבודות בגובה הן חלק הכרחי, חשוב ובלתי נפרד משגרת העבודה בתחומים רבים, בארץ ובעולם. הענף שבו אנו כמובן רואים עבודות בגובה בשכיחות הגבוהה ביותר הוא ענף הבניין, כשלמעשה כמעט כל מבנה דורש פתרון בטיחותי ואיכותי כלשהו לעבודה בגובה.

לאורך שנים ארוכות, העבודה הייתה מתבצעת באמצעים לא יעילים ובמקרים רבים אפילו מסוכנים, וגם כיום אנחנו עדים ליותר מדי קבלנים ואתרי בנייה שעושים שימוש במוצרים לא מתאימים לעבודות בגובה ומשלמים על כך מחיר יקר. לכן, נדרש פתרון שמאפשר עבודה בגובה שתתבצע ביעילות, בנוחות וכמובן שיותר מכל דבר אחר – בבטיחות.

הפתרון הזה הוא במות הרמה, וספציפית אפשר וחשוב לציין את במות ההרמה של מנטל. במות הרמה עובדות לפי רעיון פשוט – מדובר במשטח ישר, מגודר ובטוח שגם ניתן לאבטח את העובד אליו בקלות ולהרים על גביו ציוד כבד, שמתרומם באוויר בהתאם לגובה כל במה בפני עצמה.

מרבית במות ההרמה עובדות בשיטה של "מספריים" – מוטות מתכתיים שמצטלבים מספר פעמים זה עם זה בשביל לשפר את הכוח והיציבות של הבמה ולאפשר הרמה מקסימלית שלה. כך, כל מה שצריך לעשות הוא לנסוע עם במת ההרמה (מדובר ברכב ממונע ואיטי) לנקודה בה נדרשת העבודה בגובה, לעלות עליו עם הציוד הנחוץ ולאבטח את עצמנו היטב, ולעבוד בגובה בקלות רבה יותר ממה שהכרנו אי פעם בעבר.

 

אילו מוצרים משווקת מנטל?

כאמור, חברת מנטל משווקת בראש ובראשונה במות הרמה. בקטלוג הבין לאומי של מנטל אפשר למצוא 12 סדרות של מוצרים, שבכל אחד מהם יתכנו גם דגמים שונים – מלגזות, במות קטנות, במות גדולות, במות הרמה מורכבות על מנוף ואפילו משאיות מנוף שכוללות במת הרמה.

לא כל המוצרים האלה רלוונטיים או נחוצים בשוק הישראלי, ובליפטר מתמקדים במספר מוצרים שמוכיחים את עצמם כיעילים ורלוונטיים מאוד עבור עבודות מקומיות. המוצרים האלה הם מוצרי הדגל של מנטל, במות הרמה ברמה הגבוהה ביותר, ונכיר כל אחד מהם בנפרד:

  • במת מספריים XE60ED: במת המספריים הבסיסית ביותר של מנטל, זוהי במת הרמה שמגיעה לגובה מקסימלי של 6.5 מטר, והיתרון הגדול שלה הוא בקומפקטיות שלה. באורך של כמטר וחצי ורוחב של פחות ממטר – מדובר בבמה ניידת מאוד שקל מאוד להכניס למרחבים בעייתיים בהם יש צורך לבצע עבודה בגובה.
    בהינתן שמדובר בבמה קטנה יחסית, משקל ההעמסה שלה הוא עדיין מרשים למדי, ומגיע ל-240 ק"ג מקסימליים. הבמה מאפשרת לנו לבצע עבודות בגובה גם בתנאים מורכבים ובמרחבים פנימיים, היא פועלת במהירות וביעילות, וכמובן שלא מתפשרת על שום דבר שקשור לבטיחות.
  • במת מספריים XE80N: לוקחים צעד אחד גבוה יותר, עם במה זהה כמעט לחלוטין מלבד גובהה הרב יותר. במת המספריים החשמליים הזאת מגיעה לגובה של כ-8 מטרים, כשגם היא מגיעה באורך של פחות מ-2 מטר וברוחב של פחות ממטר. כאן, משקל ההעמסה הוא 230 ק"ג, וזמן ההרמה וההורדה הוא מהיר וקצר יותר מכל המתחרים.
    גם הבמה הזאת נחשבת לבמה קטנה יחסית, וגם היא מתאימה לעבודות פנים ולמרחבים צרים שבהם בדרך כלל בעייתי לבצע עבודה בגובה. עם זאת, היתרון שלה הוא שמדובר בבמה קטנה שמגיעה לגובה גבוה יותר משל במות קטנות אחרות – כך שהיא נותנת פתרונות למצבים מורכבים.
    כך, היא רלוונטית מאוד לא רק עבור אתרי בנייה ושיפוץ אלא גם (ואולי בעיקר) עבור מרכזים לוגיסטיים, עבודות תשתית, הקמת תפאורה לאירועים, התקנת גופי תאורה ועוד.
  • במת מספריים XE120W: הבמה הזאת כבר ממש "ממריאה", ועל אף שעדיין מדובר בבמה שנחשבת לקטנה עד בינונית – מדובר גם בבמה שמגיעה לגובה מרשים של כ-12 מטרים. מידות במת ההרמה הן 2.42 מ' אורך, 1.2 מ' רוחב ומשקל העמסה של 350 ק"ג, וגם היא יכולה להתאים לעבודות פנים – אך לא רק. הבמה הזאת נותנת מענה גם לעבודות חוץ, עבודות תשתית, עבודות במרחבים צרים ומוגבלים ועוד.
    את כל זה היא עושה תוך עמידה בסטנדרטים הבטיחותיים הגבוהים ביותר שקיימים בשוק, וביעילות גבוהה מאוד כולל זמן הורדה והרמה מהירים יחסית של הבמה. באירועים כמו הופעות ענק והקמה של סטים עבורן – רואים במות כאלה לא פעם, שכן הן מספקות את הפתרון האידאלי והנוח ביותר לעבודה בגובה בתהליכי ההקמה והפירוק.

 

לכל סוג עבודה בגובה נדרשת במת הרמה משלו

עבודות בגובה הן לא עניין של מה בכך, ולכל עבודה בגובה יכולים להיות הדגשים והנקודות החשובות עבורה. יש עבודות בגובה שהן עבודות "פשוטות" – כלומר פשוט עבודות שצריכות להתבצע בגובה בשטח חיצוני בצורה בטיחותית, בלי דגשים מיוחדים. מאידך, יש גם עבודות שמוסיפות סיבוכים שונים והופכות את העבודה בגובה למורכבת יותר.

כך למשל ניתן לציין עבודות בגובה שמתבצעות בשטח סגור ופנימי – בין אם מדובר באולמות גדולים וגבוהים ובין אם מדובר בתהליכי שיפוץ בבניינים קיימים. עבודות בגובה גם עשויות להיות עבודות שכוללות הרמה של משקלים לא מבוטלים, גם בענף הבניין וגם במרכזים לוגיסטיים. עבור כל סוג עבודה שכזו נדרשת במת הרמה שמתאימה לה באופן מוחלט, ושעומדת בכל התנאים הנדרשים בכדי לבצע אותה על הצד הטוב ביותר.

לכן, טוב שאפשר לבחור בין המוצרים השונים של מנטל ושל ליפטר, ולהבין מהי במת ההרמה הנחוצה לכם באופן מלא. חשוב להסתכל על התכונות הייחודיות של כל מוצר לפני שאתם בוחרים, ולהבין פרטים כמו האם נדרשת לכם עבודה בשיפוע, עבודה במרחבים צרים, מהם המשקלים שבהם הבמה תצטרך לעמוד ועוד.

אם אתם יודעים לענות על השאלות האלה, ויודעים לבצע את הסינון ולבחור את המוצר שמתאים לכם בהתאם – אתם מבטיחים לכם ולעובדים שלכם את התנאים הטובים ביותר והבטוחים ביותר שאפשר לקבל לעבודה בגובה.

 

אסור להתפשר על הבטיחות

עבודה בגובה היא נושא רגיש בעולם כולו ובמדינת ישראל. לצערנו, יותר מדי קבלנים חסרי אחריות לא מקפידים מספיק על עבודה עם מוצרים בטוחים שעומדים בתקנים בין לאומיים כשהם מבצעים עבודות בגובה. לא פעם, המחיר שמשלמים על כך הוא מחיר יקר מאוד – לא רק בקנסות שמקבלים מהרשויות הרלוונטיות, אלא גם בפגיעות ופציעות שנספגות על ידי העובדים.

לכן, אצלנו בליפטר מקפידים לשווק ולעבוד רק עם מוצרי עבודה בגובה שעומדים בסטנדרטים הבין לאומיים המחמירים ביותר של בטיחות, לרבות המוצרים של מנטל. במות ההרמה של מנטל עומדות בתקנים הבין לאומיים המחמירים ביותר – גם מסין, גם מארה"ב וגם מאירופה.

במות מספריים הן באופן כללי מוצר בטיחותי למדי ונחשבות לפתרון איכותי בתחום העבודה בגובה, בשל הרצפה הישרה שלהן שמאפשרת עבודה בטוחה, הגידור שמונע נפילה ושנותן גם עוגן לאבטחת העובד, והמהירות המדודה והבטוחה בה הבמה מתרוממת או יורדת.

מנטל היא חברה ששמה את בטיחות העובד במרכז, וגם ביחס לבמות הרמה אחרות נותנת פתרונות בטיחותיים ברמה הגבוהה ביותר ועומדת בכל מבחני הבטיחות הרלוונטיים על ידי רשויות התקנים. כך, עם במת הרמה איכותית של מנטל שנרכשה בחוכמה דרך השירות של ליפטר, אתם מבטיחים לעצמכם ולעובדים שלכם ראש שקט, ויודעים שקיבלתם את ההחלטה הבטיחותית האחראית והנכונה ביותר עבור תהליך העבודה כולו – ולזה פשוט אין מחיר.

 

עבודה בגובה ביעילות מקסימלית

מעבר לבטיחות, חשוב לדבר כמובן גם על יעילות העבודה. במת הרמה צריכה להיות במה שקל לעבוד עליה, ושנותנת מענה איכותי ויעיל בכל מה שנוגע לעבודה בגובה. כך למשל צריך להסתכל על מהירות הנסיעה ועל מהירות ההרמה וההורדה של הבמה. תהליכי עבודה ש"נתקעים" בגלל הרמה איטית מדי הם תהליכי עבודה שהיעילות שלהם נפגעת – ולכן המוצרים של מנטל הם גם מוצרים שההרמה וההורדה בהם נחשבת למהירה למדי.

בנוסף במת הרמה גם צריכה להתאים במשקל ההעמסה שלה לאופי העבודה שנחוץ לכם, ומצב בו לא ניתן להעמיס את במת ההרמה בציוד עבודה כבד הוא מצב שמעכב מאוד את ביצוע העבודה בגובה. לכן, במות ההעמסה של מנטל יכולות לשאת מאות קילוגרמים, ולאפשר עבודה מהירה ויעילה גם בהיבט הזה.

לבסוף, היעילות של במת ההרמה מתבטאת גם ביכולת לעבוד איתה בתנאים לא סטנדרטיים – בתנאי שיפוע, בשטחים סגורים, במרחבים צרים ועוד. במות ההרמה של מנטל המשווקות דרך ליפטר, שנחשבות לבמות בסדר גודל קטן עד בינוני, הן במות שמתאימות באופן ספציפי ומיוחד לתנאים לא סטנדרטיים שכאלה.

אמנם אנחנו "מקריבים" בכך מעט מהגובה המקסימלי (אם נחוצה לכם במת הרמה בגובה רב – מוזמנים לבחון את במות ההרמה המונעות בדיזל המשווקות על ידינו) – אך אנחנו מרוויחים בכך מודולריות והתאמה לכמעט כל סוג עבודה שיכול להיות נחוץ לכם.

תכירו את חברת מנטל
תכירו את חברת מנטל

 

עובדים בגובה? אל תשאירו מקום לטעויות

כשמבצעים עבודה בגובה, צריך לוודא שהיא מתבצעת בצורה הטובה, הבטיחותית, היעילה והנוחה ביותר עבור הקבלן והעובד גם יחד. לכן, צריך לבחור בציוד עבודה בגובה ברמה הגבוהה ביותר, ובעיקר לא להשאיר מקום לטעויות שיכולות להיות יקרות מאוד אחר כך. המוצרים של ענקית העבודה בגובה מנטל, שמגיעים ישר מסין לישראל באופן בלעדי דרך חברת ליפטר, נותנים מענה בדיוק כזה עבור כל עבודה בגובה.

במות ההרמה של מנטל מצטיינות בכל מדד בטיחותי, נותנות מענה מודולרי שיכול להתאים למגוון רחב של עבודות בגובה, ופועלות במהירות וביעילות גבוהה יותר מכל מתחרה. מנטל פועלת מעל ל-20 שנה ומספקת פתרונות שונים של עבודה בגובה למגזר התעשייתי ולמגזר העסקי, ואנו בליפטר מקפידים לעבוד עם המוצרים המתקדמים ביותר והמתאימים ביותר לשוק הישראלי מבית מנטל.

בין אם מדובר בעבודה בשטח סגור או בשטח פתוח, בין אם מדובר בעבודה על כביש ישר או עבודה בשיפוע קל – בשביל להבטיח לכם ולעובדים לכם סביבת עבודה בטוחה ונוחה גם כשאתם עובדים בגובה של מטרים רבים באוויר – כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לפנות לליפטר, ולהתאים לעצמכם את במת ההרמה המתאימה לכם ביותר מבית מנטל.

אתם, העובדים שלכם, וכמובן שגם איכות העבודה שתתבצע בסופו של דבר עבור הלקוחות שלכם – כולם ירוויחו מעבודה עם במות הרמה ברמה הגבוה ביותר בשוק.

במת מספריים היא מוצר עבודה בגובה, שמרים משטח ישר לגובה רב באוויר עם "מספריים" שנפתחות אט אט ומגיעות לגובה מקסימלי. מוטות המתכת המצטלבים הללו (המספריים) מספקים יציבות ובטיחות למוצר, ומבטיחים שההרמה וההורדה יתבצעו בצורה הבטיחותית ביותר.

במות המספריים של מנטל הן במותה רמה בעלות שם עולמי, שמתאימות לסוגים רבים מאוד של עבודה. לא מדובר בבמות הגדולות והגבוהות ביותר בשוק – אבל מדובר בבמות שיודעות להתאים לסוגים רבים מאוד של עבודה, וגם לתנאים קצת פחות פשוטים וסטנדרטיים כמו עבודות פנים.

במות המספריים של מנטל עומדות בתקנים הבטיחותיים הישראליים והבין לאומיים המחמירים ביותר, ומשווקות בעולם כולו כבמות ברמת בטיחות גבוהה מאוד.

ליפטר מעניקים אחריות מלאה על כל במות ההרמה של מנטל. אם יש תקלה בשטח שבה צריך לטפל באופן מידי ולא ניתן להביא את במת ההרמה אלינו – האחריות כוללת גם מעבדה ניידת שתגיע אליכם ותטפל בתקלה במהירות וביעילות.

במות הרמה יכולות לשמש עבור מטרות רבות מאוד. במות ההרמה של מנטל, שנחשבות לבמות קטנות עד בינוניות, מתאימות מאוד לעבודות במרחבים סגורים, במרכזים לוגיסטיים ושטחי אחסון, עבור עבודות תקשורת, חשמל ותשתיות אחרות ועוד. בכל עבודה מהסוג הזה, שלא דורשת גובה עצום אך כן דורשת פתרון יעיל, נוח לשינוע וכמובן שגם בטוח לחלוטין – הבמות של מנטל מספקות פתרון אידאלי. 

במילה אחת – כן. במות ההרמה של מנטל הן במות בטיחותיות מאוד, עם משטח ישר ונוח לעבודה ועם גידור שמגן על העובד ומספק גם נקודות אבטחה מתאימות. כמובן שכל עבודה בגובה צריכה להתבצע רק על ידי גורם מוסמך לעבודה בגובה, והבטיחות נגזרת יותר מכל דבר אחר מהרגלי הבטיחות של העובד – אבל עם הרגלי בטיחות מתאימים, אין מוצרים בטוחים יותר בעבודה בגובה מהמוצרים של מנטל.

תלוי בהיקף העבודה שנחוץ לכם. אם מדובר בפרויקט קצר טווח או חד פעמי שעבורו נדרשת לכם עבודה בגובה ספציפי שגם לא בהכרח יהיה רלוונטי בעבודה הבאה – יתכן שעדיף לכם לשכור את במת ההרמה. מצד שני, אם אתם עובדים באופן קבוע בגבהים דומים, ואתם זקוקים לפתרון קבוע עבור העבודה בגובה ברמה הבטיחותית הגבוהה ביותר – הדבר החכם יותר יהיה לרכוש את במת ההרמה שנחוצה לכם.

אם נחוצה לכם במה גבוהה יותר מהבמות של מנטל המשווקות על ידי ליפטר, אתם מוזמנים לבחון את במות ההרמה המפרקיות המשווקות על ידינו. אלה נותנות גם פתרון לעבודה בגובה רב.

ליפטר היא חברה שמתמחה בבמות הרמה ופתרונות עבודה בגובה, ויודעת להתאים לכל צורך של עבודה בגובה את המוצר האיכותי והמתאים ביותר בייבוא בלעדי. אצלנו לא מתפשרים על בטיחות העובדים ויעילות העבודה – וזו בדיוק צריכה להיות המטרה שלכם.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 58 ביקורות
×
js_loader
מה המספר שלך?