במות הרמה

היתרונות של מתקן הרמה חשמלי

הרמה ושינוע של עובדים, חומרים וציוד היא חלק בלתי נפרד מענפי עבודה שונים כבר אלפי שנים (זוכרים את הפירמידות…?), אך למזלנו, היום יש טכנולוגיות נפלאות ומתוחכמות, המאפשרות העלאה של עובדים וציוד לגובה ללא מאמץ. מתקן הרמה חשמלי ועוד מתקנים שונים אחרים הם מהדרכים הטובות והיעילות ביותר לבצע פעולות מסוג כזה.

מתקנים אלה מאפשרים חיסכון והתייעלות בזמני עבודה וכוח אדם, אך גם מגבירים את רמת הבטיחות והנוחות עבור העובדים ואף מרחיבים את יכולות העבודה בגובה לטווחים חדשים ומרשימים. בתוך ענפי העבודה השונים נשאר לעשות רק דבר אחד – לבחור את מתקן ההרמה המתאים לצרכי העבודה מתוך מגוון רחב של מתקנים.

 

בחירה בין סוגים שונים של מתקני הרמה

מתקני הרמה מיוצרים על ידי מגוון גדול של יצרנים. אלה מתכננים את המתקנים שהם מייצרים עם מערכות הפעלה שונות, מערכות הרמה שונות, מערכות שינוע שונות ואף סוגים שונים של מנועים.

בתוך כך, החלוקה העיקרית בין סוגים שונים של במות הרמה היא בין מתקנים הרמה חשמליים לבין מתקני הרמה מונעים על ידי מנוע דיזל.

מתקני הרמה עם מנוע דיזל משמשים בעיקר לעבודות חוץ בגובה, כאשר מתקני הרמה חשמליים משמשים בעיקר לעבודות פנים, בתוך מבנים כמו מחסנים לוגיסטיים, מפעלי תעשייה, אולמות תצוגה ועוד, אך גם בחוץ, בתנאי שהעבודה מתבצעת בשטח בנוי.

במות הרמה מפרקיות 4X4

יתרונות עבודה עם מתקן הרמה חשמלי

מתקן הרמה חשמלי עשוי להיות במת הרמה מספריים, או במת הרמה עם זרוע מפרקית, כמו גם סוגים נוספים של במות הרמה. קיימים שיקולים רבים המשפיעים על בחירת הסוג של מתקן הרמה חשמלי מתאים, מתוך הסוגים השונים של במות הרמה, אך כל עוד מדובר על מנוע חשמלי, היתרונות הם דומים מאוד:

 

נוחות ובטיחות

מתקן הרמה חשמלי נחשב נוח ובטיחותי במיוחד. ממשק ההפעלה שלו פשוט יחסית. הוא מתוכנן מראש בצורה שמקלה מאוד על ההפעלה שלו ולכן גם העובדים או העובד בגובה, אשר משתמש במתקן, יכול לעבוד ביעילות ובטיחות.

אין צורך לעצור את העבודה כדי לתדלק, שכן הוא מונע באמצעות חשמל ולא באמצעות דיזל.

בנוסף, מדובר על מתקן הרמה שקט מאוד, כי מנוע חשמלי פועל באופן שקט מאוד יחסית למנוע דיזל. משום כך, מתקנים אתה מתאימים במיוחד לביצוע עבודות בגובה, במקומות שיש בהם פעילות רבה המצריכה שקט, כמו בנייני משרדים, בתי ספר, בנייני מגורים וכן הלאה.

 

בזכות כל התכונות האלה, מתקן הרמה חשמלי יכול לשמש למגוון עצום של עבודות בגובה, כמו:

תליית שלטים, עבודות חשמל, תשתיות תקשורת, הנחת מערכות גילוי וכיבוי אש, איטום גגות וקירות בניינים, ניקוי חלונות בניינים, טיח וצבע וכן הלאה.

 

פחות זיהום סביבתי

מתקן הרמה חשמלי פועל על מנוע חשמלי ולכן, שלא כמו מנוע דיזל לדוגמה, מתקן הרמה חשמלי אינו פולט עשן רעיל לאוויר ולכן נחשב יותר ידידותי לסביבה, אם כי גם העובדים בקרבת המתקן ועל המתקן נהנים מאוויר נקי.

 

התאמה לצרכי העבודה

קיימים סוגים שונים של מתקני הרמה חשמליים, אותם ניתן להתאים לצרכי העבודה השונים.

כל למשל, אפשר למצוא במת הרמה מספריים שמגיעה לגובה 12 מטרים או במה שמגיעה עד 6.5 מטרים, או במת הרמה מפרקית חשמלית עם זרוע שיכולה להגיע לגובה 21 מטרים ועוד.

יש מתקני הרמה חשמליים שיכולים לשאת משקל העמסה של עד 250 ק"ג ואילו אחרות יכולות לשאת משקלי העמסה של 350 ק"ג ויותר.

מתקן הרמה חשמלי מפרקי מאפשר עקיפה של מכשולים שונים בדרך לנקודת העבודה, כמו מרפסות, צמרות עצים, עמודי חשמל וכן הלאה, אך מתקן הרמה מספריים יכול להעלות את העובדים בצורה אנכית לגובה הרצוי למעלה ולמטה, בלי מאמץ.

יחד עם זאת, חשוב לציין כי על מנת לעמוד בדרישות העבודה, מתקני הרמה חשמליים, כמו גם מתקני הרמה שאינם חשמליים, חייבים להיות מתוחזקים היטב, באופן מחמיר ככל הניתן, כדי להבטיח עבודה חלקה ובטוחה ללא תקלות.

 

חיסכון במשאבים

מתקן הרמה חשמלי, בדומה למתקן הרמה עם מנוע דיזל, מאפשר חיסכון עצום במשאבים.

לכן, גם אם השכרה או קנייה של מתקן הרמה חשמלי עולה לכם סכום לא קטן, החיסכון שאתם מקבלים בטווח הארוך הוא עצום ומכסה את ההוצאה פי כמה.

כל זה בגלל שמתקן הרמה חשמלי חוסך בזמני עבודה -הוא מספק עלייה מהירה וירידה מהירה של העובדים, ללא סיכונים מיותרים.

הוא חוסך בכוח אדם, כי אין צורך באנשים שיזיזו או יתקינו, או יפרקו את המתקן – בניגוד לעבודה עם פיגומים וסולמות למשל.

בנוסף, מגוון העבודות שניתן לבצע עם מתקן הרמה חשמלי הוא עצום ולכן אפשר לבצע סוגים שונים של עבודות עם אותו המתקן, ללא הוצאות והכנות מיותרות.

 

יחד עם זאת, גם כאשר החיסכון בעלויות הוא בעדיפות גבוהה, חשוב לוודא שאתם קונים, או משכירים רק מתקן הרמה חשמלי מתוחזק היטב, רצוי שיהיה חדש, עם מערכות הפעלה תקינות וחדשניות.

היתרונות של מתקן הרמה חשמלי
היתרונות של מתקן הרמה חשמלי

 

קריטריונים לבחירת מתקן הרמה חשמלי

כדי לבחור מתקן הרמה חשמלי בצורה נכונה, חשוב להתייחס למספר שיקולים מקצועיים:

 

גובה עבודה דרוש

מתקנים שונים יכולים להגיע לגבהים שונים ולכן חשוב לוודא מהו הגובה המקסימלי שהמתקן צריך להגיע אליו, לפני בחירת המתקן.

 

משקל העמסה

במות שונות הן בעלות יכולת העמסה שונה ולכן, יש לבדוק מהו המשקל המקסימלי שאתם צריכים להעלות לגובה בעזרת הבמה, מהו מספר העובדים שצריכים לעלות לגובה, כדי לקבל מתקן הרמה חשמלי מתאים למשקל העמסה דרוש.

 

מהירות נסיעה

בדרך כלל כאשר משתמשים במתקן הרמה חשמלי, יש צורך להזיז אותו ממקום למקום, כמו למשל בין המדפים במחסן לוגיסטי. לכן, חשוב לבדוק מהי מהירות הנסיעה של המתקן שאתם רוצים לקחת, כדי לבדוק אם הוא ישרת אתכם ביעילות במעברים מנקודה לנקודה.

 

יכולת עקיפת מכשולים

יש כאמור במות הרמה מספריים, שיכולות לעלות רק בקו אנכי ישר. לעומתן, יש גם במת הרמה מפרקית, שיכולה לבצע עקיפת מכשולים יעילה בדרך לנקודת העבודה ולכן, אם אתם צופים כי הגעה לנקודת העבודה מצריכה עקיפת מכשולים שונים, יש לבחור במת הרמה מפרקית.

 

יכולת נסיעה בשיפוע

לכל במה יש יכולות אחרות ולכן, אם אתם צריכים לנוע עם הבמה בעלייה, או ירידה, יש לבדוק מהי יכולת הנסיעה בשיפוע של הבמה.

 

יכולת עליית סל בשיפוע

גם כאן יש לבחון את המיקום המדויק של נקודת העבודה כדי להבין איזו רמה של שיפוע במתקן שלכם יידרש לעלות, כדי לבדוק את מידת ההתאמה.

 

גודל הבמה

מתקני הרמה חשמליים נבדלים זה מזה לא רק בגובה אליו הם יכולים להגיע אלא גם בגודל וצורה של גוף הבמה. נתונים אלה קובעים איפה תוכלו לאחסן את הבמה כאשר היא לא פעילה וגם לקבוע אם תוכלו להיכנס עם הבמה לשטח הדרוש כדי להגיע לנקודת העבודה. לכן, אם העבודה מתבצעת במקום צר וקטן, תצטרכו מתקן הרמה קטן במיוחד.

 

לסיכום

מתקן הרמה חשמלי הוא שם כולל לסוגים רבים של מתקני הרמה, אשר המשותף ביניהם הוא צורת ההנעה שלהם. כדי לבחור מתקן מתאים לצרכים שלכם, חשוב להתייעץ עם גורם מקצועי, שמכיר היטב את השיקולים ואת סוגי הבמות השונים ויודע כיצד לבצע התאמה אופטימלית בין היכולות של הבמה לבין הצרכים השונים שלכם.

על מה עברנו עד עכשיו?

ליפטר במות הרמה בפייסבוק | ליפטר במות הרמה בגוגל | 077-8035355

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 58 ביקורות
×
js_loader
מה המספר שלך?