במות הרמה

מתקני הרמה לטכנאי מיזוג אוויר

בעולם הבניה והשיפוצים, ישנן עבודות רבות שצריכות להיעשות בגובה רב מעל פני הקרקע, החל מהתקנת פרגולות וכלה בתיקון דודי שמש. במאמר זה, נתמקד אופן פרטני באופן ההתקנה של מערכות מיזוג. כמו כל עבודת בנייה ושיפוץ אחרת, גם התקנה של מערכות מיזוג דורשת לעיתים רבות עבודת התקנה בגובה, ועד לאחרונה היה מדובר בעבודה מורכבת ביותר מבחינה טכנית. מתקני הרמה לטכנאי מיזוג אוויר הם פתרון שמקצץ פי שניים זמן ומאמץ בשלב ההתקנה של המזגן, הודות לפעולת הרמה אוטומטית, שתביא את המזגן עד למיקום הדרוש בכל קיר פנימי וחיצוני. 

 

להרים מזגנים לגובה? יש במת הרמה!

כל טכנאי מיזוג אוויר יודע שהתקנת מזגן חדש היא עניין שדורש מיומנות, ניסיון, הסמכות מתאימות וגם לא מעט שרירים, שהרי מישהו צריך בסופו של דבר להרים מוצר כבד וגדול לגובה. אם בעבר נהגו להציב את המאייד עצמו על רצפת החדר ולתלות רק את המעבה החיצוני, כיום רובם המוחלט של המזגנים הוא עילי והדבר אומר שישנה לא מעט עבודת גובה שנדרשת כעת מהטכנאי.

יתרה מכך, גם כאשר טכנאי המזגנים מגיע לפירוק המזגן, הוא יצטרך דרך טובה ואיכותית לפרק ולהוריד אותו למטה, מבלי שיפול ויגרום לנזקים. גם תיקונים שונים מצריכים לא פעם התקנה של תושבת או עבודת גבס איכותית וללא פשרות על הגימור והאסתטיקה הסופיים שהלקוח מצפה להם.

לכן הדרך הטובה ביותר לפעול ולהתנהל תהיה באמצעות מתקן למזגנים, שלמעשה מרים את המזגן עד לגובה הדרוש בקלות ובמהירות ומעניק לו את התמיכה הנדרשת כדי להשלים בזמן זה את פעולת ההתקנה.

 

מהי במת הרמה להתקנת מזגנים?

במת הרמה, היא מעין מתקן בעל בסיס רחב ומתנייד, כאשר על ידי טכנולוגיות שונות הוא מאפשר להרים בסיס, במה, כלוב או משטח שעליו יכול העובד בגובה לעמוד יחד עם כלי העבודה שלו ולבצע את העבודה בגובה. הבמה יכולה להיות מופעלת על ידי סוגים שונים של דלקים ואף באמצעות חשמל. לרוב, ישנן חברות שמפעילות ומניידות את הבמות בהתאם לצורך ולמיקום להם נדרש העובד בגובה.

במות הרמה מפרקיות 4X4

 

היתרונות של במות הרמה לטכנאי מיזוג אוויר

השימוש בבמות הרמה לצורך התקנת מערכות מיזוג, מעניק למתקין וללקוח יתרונות רבים. נסקור כעת כמה מהם.

בטיחות העובד

התקנה של מערכות מיזוג בגובה, כרוכה בנשיאה של מערכות כבדות, מיקומן בגובה והתקנה של אותן מערכות בצורה יציבה וטובה. הדרישות הללו, יכולות להביא את מתקין מערכות המיזוג לסכן את עצמו אם הוא ישתמש בצורת ההתקנה המסורתית, שכללה שימוש במתקנים פחות משוכללים לצורך התקנת מערכת המיזוג, כמו סולמות, רכבים או משאיות. כעת, במות ההרמה מאפשרות לעובד להרים את מערכת המיזוג, למקם אותה ביציבות במקום המתאים ולבצע את עבדות ההתקנה ללא חשש לאובדן של שווי המשקל שלו ולכל פגיעה אחרת שעלולה להתרחש כאשר עובדים בגובה.

עבודה יעילה ומהירה יותר

קודם המצאתן של במות ההרמה, היה על העובד שמתקין את מערכות המיזוג, לשאת משא כבר לגובה רב, באמצעים טכניים מורכבים, ובזהירות רבה ובאטיות להתקין את מערכת המיזוג. בנוסף, לעיתים רבות, עקב הצורך בריכוז הרב ובהפעלת האמצעים הטכניים הרבים לביצוע העבודה בגובה, ההתקנה לא הייתה מבוצעת בצורה אסתטית ומדויקת, ואיכות העבודה הייתה נפגעת. כעת, עם פיתוחן של במות ההרמה, צורת העבודה וההתקנה בגובה נהיו קלות הרבה יותר, והן לא גוזלות כמעט זמן על עבודת ההרמה של מתקני המיזוג, מה שגורם לעבודה להתבצע בצורה מהירה הרבה יותר. בנוסף, כעת העובד בגובה יכול להתרכז בדיוק ובאיכות התקנת מערכות המיזוג ולא להסיח את דעתו עקב גורמים טכניים המתלווים להתקנה, מה שמביא את העבודה להיות איכותית יותר.

אין צורך באיש מקצוע נוסף

אם בעבר הלא רחוק נדרש מתקין המזגנים לגייס שותף או טכנאי נוסף שיסייע לו להרים את המזגן לגובה, הרי שמתקן ההרמה פוטר אותו מהצורך לעשות זאת והוא יוכל לפעול לבדו, מבלי לשלם חלק משכר ההתקנה למתקין נוסף.

ניידות פשוטה

מתקני ההרמה מגיעים כיום בתצורה קומפקטית, המאפשרת לטכנאים לסחוב אותם ככל כלי עבודה אחר ממקום למקום, בקלות וללא סרבול או מאמץ מיותר.

מתקני הרמה לטכנאי מיזוג אוויר

 

במות ומתקני הרמה שמתאימים להתקנת מערכות מיזוג אוויר

כפי שאתם בוודאי מבינים, יש סוגים רבים ומגוונים של מתקני ההרמה שיכולים לשרת כל טכנאי מזגנים בעבודתו. יחד עם זאת, כל מתקן צפוי להתאים לסט משימות אחר ולשרת צרכים ספציפיים בשטח. אחד הדגמים המוכרים הוא מלקטת שמעניקה פתרון לניוד של סחורה וציוד מנקודה לנקודה, דבר שצפוי לשרת את בעלי חברות המיזוג שפועלים כספקים של מספר יצרניות.

סוג אחר של מתקני הרמה הוא מתקן הרמה חשמלי, שמתאים באופן ייעודי למזגנים כך שפעולת ההרמה שלו (בצורה אנכית וישרה מעלה ומטה) מתרחשת בלחיצת כפתור עד למיקום המדויק שהטכנאי מכוון אליו. מתקן הרמה חשמלי עשוי בדרך כלל מגוף אלומיניום כאשר הבסיס שלו הוא חצובה נייחת או על גלגלים (תלוי בסוג וביצרן) וחלקו העליון הוא מעין משטח שעליו מניחים את המזגן. כדאי להכיר מקרוב את במות ההרמה החשמליות מסוג מספריים המתאימות לעבודות בגובה אנכי בלבד.

למרות שכיום ישנם דגמים חשמליים שמגיעים עם אפשרות לעצירת חירום והורדה מלאה מטה במידת הצורך, גם אחרי מתן הפקודה להרמת המזגן מעלה, יש בכל זאת מי שיעדיפו להשתמש במתקן הרמה ידני, שמגיע עם ידית וכננת שבהם המפעיל שולט בצורה מוחלטת. גם מתקני ההרמה הידניים הפכו לאיכותיים ומקלים מאוד על עבודת הטכנאי ומאפשרים נשיאה קלה והרמה מהירה, שמקצרים משמעותית את זמן העבודה.

אפשרות נוספת שעומדת לרשותם של העוסקים בתחום מיזוג האוויר היא להשכיר או לקנות מלגזון הרמה, שיוכל גם לשנע את המזגן וגם להרים אותו לגובה מסוים. האפשרויות כאן יהיו בין מלגזון הרמה הידראולי לבין מלגזון הרמה ידני. חשוב לציין שגם במלגזונים וגם במתקני ההרמה קיים יתרון למתקנים החשמליים מבחינת משקל המקסימום, כך שהם יתאימו גם להתקנה או פירוק של מזגנים גדולים ומאסיביים מאוד.

 

טכנאי מזג אוויר, כיצד לבחור במת הרמה שתתאים לך?

בחירת מתקן ההרמה היא שלב לא פשוט, שכן צריך להתאים את המתקן במדויק למאפיינים והצרכים של כל בעל מקצוע בתחום המיזוג ולהתייחס גם לאופי ההתקנות וסביבת ההתקנות שהוא נוהג לבצע, לתדירותן ולדרישות לאורך יום העבודה.

חשוב מאוד לבדוק היטב את המפרט הטכני של מתקן ההרמה ואת היכולת שלו לייעל את העבודה בסביבת הפעילות הנדרשת ממנו. כך לדוגמה, טכנאי מזגנים שקיבל עליו פרויקט התקנות בהרחבה קיבוצית עשוי להתקשות בשימוש בבמת הרמה ניידת עם זרוע מפרקית, שכן קשה למקם אותו בצורה נוחה על שטח בלתי מרוצף. טכנאי אחר שפועל בתוך העיר יעדיף בוודאי מלגזון שישנע את המזגן מהרכב למעלית וממנה אל תוך דירתו של הלקוח וכן הלאה.

חשוב להתייחס גם ליכולות האישיות של כל מתקן הרמה, שכן חלק ממתקני ההרמה ערוכים להרמת ציוד עד לגובה מסוים ונמוך יחסית (של מספר מטרים לכל היותר) בעוד שאחרים יגיעו לגובה משמעותי יותר, כפי שדרוש למשל במחסנים או מפעלים גדולים, חנויות גדולות כמו סופרמרקט ועוד. לאלו ייתכן שדווקא מלקטת ההרמה תניב תועלת מקסימלית, שכן היא תתאים לעבודה במעברים צרים וצפופים תוך שהיא מרימה משקל רב לגובה.

 

פרטים נוספים שכדאי לקחת בחשבון

דרישות נוספות שצריך להתייחס אליהן יהיו כמובן ביחס למשקל וסוג המטען שיועמס על מתקן ההרמה. לעתים עולה הצורך לנצל את הימצאותו של המתקן לא רק להרמה או הורדה של המזגן עצמו, אלא גם להעלות או להוריד כלי עבודה, חומרי גלם וציוד מתאימים. כמו כן, מפאת סוג ואופן העבודה של טכנאי המזגנים, רצוי שמתקן ההרמה הנבחר יישען בצורה יציבה מאוד על הקרקע תוך כדי שהוא מגיע קרוב ככל האפשר לקיר, על מנת שיהיה אפשר למקם היטב ובקלות את המזגן לקיר.

יחד עם כל אלו צריך לזכור שתחום במות ומתקני ההרמה הוא תחום ענק שמתעדכן, מתחדש ומתפתח בקצב משמעותי, ככל שהטכנולוגיה והרגלי הצריכה הולכים ומתעצמים בחיי הפרט והשגרה. לכן תמיד כדאי לבדוק מה מתחדש בתחום ולמצוא את הדרכים לייעל את העבודה באמצעות ציוד מתקדם ויעיל יותר. כמו כן, צריך להציף גם יתרונות וחסרונות שבקניית מתקן הרמה לעומת השכרה.

בכל בחירה שתעשו כאנשי מקצוע, חשוב להגיע למקומות הנכונים ולהתרשם מההיצע והמקצועיות של החברה המספקת מתקני הרמה, להתוודע למחירים, החומרים, תקופת האחריות ואפשרויות השירות (תיקונים, החלפה, השכרה וכדומה).

בנוסף חשוב לקבל מידע אמין ומדויק לגבי המתקן הרצוי, שכן קיימים גם מתקני הרמה שדורשים רישיון או הכשרה כדי שיהיה אפשר להפעיל אותם (בדגש על תחום המלגזות בעיקר). אם קיימת מגבלה אישית או מקצועית בהפעלה של ציוד הרמה כלשהו, כדאי לחשוב היטב מהי האלטרנטיבה ולהתייעץ עם חברה מקצועית ומנוסה בנושא הזה.

 

מתקני הרמה מתקדמים זה ליפטר

עבודת טכנאי המזגנים דורשת מיומנות ומאמץ פיזי בלתי מבוטל, שצפויים לשחוק את הטכנאי תוך זמן קצר ולהקשות עליו פיזית לבצע את עבודתו בצורה יעילה, מהירה ומדויקת. חברת ליפטר בע"מ מתמחה בייבוא ושיווק מתקני הרמה לטכנאי מיזוג אוויר ממבחר סוגים, ממגוון מתקדם ביותר. אצלנו תמצאו מתקני הרמה חשמליים, מתקני הרמה מספריים ומבחר במות הרמה לכל צורך ומטרה.

נשמח להעניק לכל טכנאי המזגנים שירות מקצועי אדיב ובלתי מתפשר, הכולל ליווי בהתאמת מתקן ההרמה האידיאלי, דרך אפשרויות ההשכרה ועד מתן אחריות מקיפה לרוכשים, לרבות שירות תיקונים עד הלקוח.

טכנאי מיזוג אוויר צריך פעמים רבות להגיע לגובה ועל כן, נדרש להיעזר במתקן הרמה שירים אותו לגובה. ישנם כמה סוגים של מתקני הרמה אשר להם יתרונות רבים כך שכול אחד מתאים לסוג אחר של עבודה.

לאור העובדה כי יש הרבה סוגים של מתקני הרמה הבחירה לא כל כך קלה פשוטה. כאשר טכנאי מזג אוויר צריך לבחור את מתקן ההרמה שיתאים לו כדאי לשים לב מה הצרכים של העבודה הספציפית אליה נבחרת הבמה. 

כאשר טכנאי מזג אוויר משתמש בציוד עליו לבחור מתקן הרמה אשר יוכל לשאת גם את המשקל של הציוד שהוא מרים ועל כן, בעצם מדובר במתקן שיכול לשאת משקל יחסית רב, במיוחד כאשר מדובר במשא כבד מאוד.

חברת ליפטר מציעה מתקני הרמה הן לטכנאי מזג אוויר, אך הן פתרונות לכול סוג של עבודה בגובה כדוגמת עבודות תשית אחרות על חשמל או גיזום וגינון באם מדובר בעצים גבוהים או בצמחיה גבוהה לדוגמא.

על מה עברנו עד עכשיו?

ליפטר במות הרמה בפייסבוק | ליפטר במות הרמה בגוגל | 077-8035355

מאמרים נוספים בנושא

מתקני הרמה לגוזם עצים 

גיזום עצים וכריתת עצים נחשב לתחום מגוון מאוד שלפעמים נועד לשפר את אורח חיי העץ, לפעמים לטובת הימנעות ממפגעים בטיחותיים כמו קריסת ענפים או מפגש

מתקני הרמה למתקיני מצלמות אבטחה 

מתקני הרמה למתקיני מצלמות אבטחה מלווים את תהליכי ההתקנה, החלפת זיכרון ההקלטה והתיקונים בכל רשת המצלמות המקומית שהותקנה בגובה ומהווים כלי עבודה פרקטי ויעיל שמקצר

במת הרמה נגררת

במת הרמה נגררת היא במת הרמה עם מנוע דיזל וזרוע מפרקית (או זרוע פירקית), אשר ניתן לגרור אותה למקום העבודה באמצעות רכב מסחרי מתאים, עם

במת הרמה זרוע פרקית להשכרה

במת הרמה פרקית, נקראת גם במת הרמה מפרקית, או עם זרוע מפרקית, במת הרמה זרוע פרקית להשכרה מיועדת לשימושים שונים, בענפים שונים במשק. הייחודיות של

במות הרמה אנכיות

במות הרמה אנכיות הן כנראה בין מתקני ההרמה המבוקשים והנפוצים ביותר. הן קלות משקל, זולות יחסית להשכרה, או לקנייה וגם נוחות לשימוש. הן משמשות להגבהה

זרוע הרמה

במות זרוע הרמה מפרקיות לעבודות חוץ ופנים חברת ליפטר בע"מ מוכרת ומשכירה במות זרוע הרמה מקצועיות חשמליות ודיזל. מדובר בבמות הרמה חדישות, תוצרת מותגים עולמיים

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 58 ביקורות
×
js_loader
מה המספר שלך?