במות הרמה

מתקני הרמה לאירועים

אירועים מופקים כיום בהשקעה כספית של משאבים, ציוד וכוח אדם. עם זאת, אחד התנאים להפקה מוצלחת הוא שילוב מתקני הרמה לאירועים, שמסוגלים להתמודד עם עומס ומשקל גבוה. במאמר הבא נסביר איך בוחרים בין סוגים שונים של מתקנים כאלה ולמה חשוב לבחור אותם בצורה נכונה ובטיחותית

מתקני הרמה מתאפיינים בכך שהם מסוגלים להתמודד עם עומס גבוה ולשאת משקל משמעותי. כמו כן, אפשר לבחור בין סוגים שונים של מתקנים על מנת להרים ציוד, כוח אדם ומשאבים. בכל אחד מהמקרים האלה, הדבר החשוב ביותר הוא להתאים את המפרט של המתקן לדרישות בשטח.

 

הבדלים בין מתקני הרמה ואיך בוחרים אותם

מתקני הרמה לאירועים מתייחסים לציוד או מבנים המשמשים להגבהה או הורדה של חפצים או אנשים כבדים. מתקנים אלו נחוצים לרוב לאירועים כדי להבטיח את בטיחותם ונוחותם של המשתתפים, כמו גם כדי להקל על תפעול חלק של האירוע.

 

מעליות במה

אלו משמשות להגבהה והורדה של מופעים, ציוד או במות שלמות, ונמצאות בדרך כלל באולמות קונצרטים, תיאטראות וחללי הופעות אחרים.

 

מעליות מספריים

אלו משמשות להעלאת אנשים או ציוד לגבהים שקשה להגיע אליהם עם סולם או פיגום. כמו כן, פתרונות אלו חשובים כי הם משמשים בדרך כלל לאירועים הדורשים תליית ציוד תאורה או סאונד מהתקרה.

 

מנופים

אלה משמשים להרמת חפצים כבדים, כגון רמקולים גדולים או ציוד אחר, למצבים גבוהים. אמנם ברוב האירועים הפרטיים לא משתמשים במנופים, אבל בלתי אפשרי להפיק בלעדיהם אירועים גדולים כמו מופעים המוניים או אירועים ציבוריים של העירייה.

 

איך בוחרים בין סוגים שונים של מתקני הרמה לאירועים?

הצורך במתקני הרמה באירועים יכול להשתנות בהתאם לאירוע הספציפי ולדרישותיו. במקרים מסוימים, מתקני הרמה עשויים להידרש על פי חוק, במיוחד כשמדובר בבטיחות המשתתפים והצוות.

במקרים אחרים, ייתכן שיהיה צורך במתקני הרמה כדי להקל על ההתקנה או התמוטטות של האירוע, או כדי להבטיח שניתן למקם את הציוד והמבצעים במיקום הטוב ביותר כדי לספק חוויה אופטימלית למשתתפים. בסופו של דבר, ההחלטה להשתמש במתקני הרמה תהיה תלויה בצרכים הספציפיים של האירוע ובמשאבים העומדים לרשות מארגני האירוע.

מתקני הרמה לאירועים
מתקני הרמה לאירועים

 

עלות מתקני הרמה והגורמים המשפיעים על המחיר

המחיר של מתקני הרמה לאירועים נקבע לפי פרמטרים שונים. ציוד מיוחד יותר, כמו מעליות מספריים או הרמת במה, עשוי להיות יקר יותר מציוד בסיסי יותר כמו קוטפי דובדבנים.

משך הזמן בו יהיה צורך במתקני ההרמה לאירוע יכול להשפיע גם על המחיר. תקופות שכירות ארוכות יותר עשויות לגרום לתעריפים נמוכים יותר, בעוד שתקופות קצרות יותר עשויות להיות כפופות לתעריפים גבוהים יותר.

לבסוף, גם מיקום האירוע והמרחק שיש להוביל את הציוד יכולים להשפיע על המחיר. מרחקים ארוכים יותר עלולים לגרום לעלויות הובלה גבוהות יותר, מה שעלול להעלות את המחיר הכולל.

סוגים נפוצים של מתקני הרמה לאירועים כוללים מעליות במה, מעליות מספריים וכמובן מנופים. הסוג הספציפי של ציוד ההרמה הדרוש יהיה תלוי בדרישות האירוע. מנופים פחות נפוצים, אך חשובים באירועים גדולים והומים. 

הצורך במתקני הרמה באירועים יהיה תלוי בדרישות הספציפיות של האירוע. אירועים מסוימים עשויים לדרוש מתקני הרמה כדי להבטיח את שלומם של המשתתפים והצוות, בעוד שאחרים עשויים שלא לדרוש מתקני הרמה כלל. בסופו של דבר, ההחלטה להשתמש במתקני הרמה תהיה תלויה בצרכים הספציפיים של האירוע ובמשאבים העומדים לרשות מארגני האירוע.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 58 ביקורות
×
js_loader
מה המספר שלך?