במות הרמה

במות הרמה לעבודת מחסנאות

במות הרמה לעבודת מחסנאות משתתפות במגוון רחב של תפקידים, פעולות וצרכים בתוך מחסנים ומרכזים לוגיסטיים. אז מהן יתרונות הבמות בעבודות אלו וכיצד הן מקצרות את זמן העבודה וחוסכות בעלויות תוך כדי שמירה מדהימה על היעילות? הכל כאן:

 

המשק הישראלי לא נח לרגע

הצמיחה האסטרונומית של המשק היצרני והקמעונאי בישראל הובילה לכדי העשרה ושיפור משמעותיים בתחום הייבוא והשיווק של מוצרי צריכה רבים – ממזון דרך ביגוד והנעלה ועד תרופות ומוצרי טואלטיקה.

כתוצאה מהצמיחה המהירה והצורך לשפר ולייעל תהליכים רבים, חברות וארגונים בעולמות הלוגיסטיקה והאחסון זקוקים לכלים ולעזרים תפעוליים מוצלחים שיקצרו את זמן העבודה ויפיקו תהליכי עבודה יעילים ורווחיים יותר לארגון. זהו בדיוק תפקידן של במות הרמה לעבודת מחסנאות.

במות הרמה מפרקיות 4X4

אפיון תפקידים וצרכים בעבודת המחסנאות

אז כיצד במות הרמה בעולם המחסנאות מביאות לשיפור והתייעלות עבודת האחסון וניהול המלאי? לשם כך, עלינו לסקור בקצרה את כל התפקידים הקיימים בתחום ואת צרכי עבודתם הייחודיים:

המחסנאי

הוא מבצע מספר תפקידים אפשריים המשתנים ממקום למקום על פי פעילותה והיקפה. במרכזים לוגיסטיים גדולים (מרלו"ג) המחסנאי יכול להיות מלקט, מלגזן, בקר או מחסנאי ממוחשב. במשותף כל תפקיד דורש ארגון וסידור המחסן, ליקוט סחורה מתוך המלאי, אריזה של משטחים והעמסתם על המשאית, הפקת דוחות, ניהול המלאי וספירתו, קבלת סחורה ועוד.

באופן נקודתי מלקט הוא המחסנאי שעובר בין מדפי המחסן ואוסף מתוכם את המוצרים להכנת ההזמנה שבידו. אם מדובר במחסן גדול, סביר שעבודה זו מבוצעת ע"י מלקטת (פתרון הרמה מוכר בעבודות מחסנאות). אם מדובר במחסן קטן, לא פעם נדרשים העובדים ללקט בצורה פיזית מאוד. בסיום ליקוט הסחורה ובניית משטח ההעמסה, המלקט עוטף את המשטח.

במות הרמה לעבודת מחסנאות

בקר סחורה

אחראי לפקח על כל הסחורה שיוצאת וחוזרת למקום, לרוב על ידי נתונים מתעודת המשלוח וניהול החזרות והשמדה, ביצוע ספירות מלאי ועוד. גם הוא צפוי לעתים לבצע חלק מעבודותיו של המלקט, דבר שעשוי להגביר את הצורך ביותר במות הרמה לעבודת מחסנאות בתוך הארגון.

 

מלגזן

זהו מפעיל המלגזה הנחשבת כפתרון הרמה פופולרי בפני עצמה. המלגזה מעמיסה, פורקת ומשנעת סחורה בין מחסנים, תאי אחסון ומחלקות. כדי לעבוד על מלגז נדרש כמובן רישיון. לעניין זה חשוב לציין שכל שימוש בבמת הרמה באשר היא מצריך רישיון לעבודה בגובה יחד עם הסמכה מתאימה לתפעול הבמה בהתאם לסוג והמאפיינים המיוחדים שלה.

 

מחסנאי ממוחשב

לרוב יבצע ספירות מלאי ועדכונים שונים, עבודה מול הרכש והתפ"י, קבלה וייצור, הנפקה וקליטה של חומרי עזר, עבודה מול ספקים ולקוחות.

 

רכישת במות הרמה לעבודת מחסנאות

כל מגוון תפקידי וחלקי המחסן דורשים תיאום מלא ועמידה ביעדי עבודה שונים שהמקום הציב לעצמו. חלק גדול מהעבודה מבוצעת בגובה וככל שמדובר במרכז לוגיסטי או מרכז אחסון/ הפצה משמעותי יותר, כך הבנייה של תאי אחסון הסחורה תהיה גבוהה ועמוקה יותר.

הדבר דורש מטבע הדברים לא רק מלגזה שמתאימה לשינוע הסחורה עצמה, אלא גם במות הרמה שתפקידן הוא למקם את הסחורה במדפים הגבוהים, לתייג ולסמן אותם, לבצע בקרה וניהול שוטפים ולשלוט בכל הסחורה הקיימת במקום גם כאשר היא רחוקה מהישג יד ומהעין.

 

יתרונות הבמה בעבודות לוגיסטיות

היתרון המרכזי ביותר בבמות הרמה לעבודות מחסן ולוגיסטיקה הוא הבטיחות. לאורך כל העבודה בגובה יכולים כל העובדים לשמור כראוי על בטיחותם ולהימנע מסכנות שונות. הבמה מורכבת כך שהיא מספקת משטח דריכה יציב וקשיח עליו העובד יכול לפעול בצורה שוטפת והיא סגורה מכל צדדיה כך שאין שוליים חופשיים.

בנוסף, על הבמה עצמה אפשר להעמיס מוצרים או כלי עבודה כך שמתייתר הצורך בעלייה וירידה באופן תכוף וניתן לבצע את כל עבודת הגובה בפעימה אחת בלבד ובצורה חלקה לחלוטין.

 

במת ההרמה האידיאלית לעבודה במחסן

סוג הבמה המתאים ביותר לעבודת מחסנאות הוא במות הרמה מסוג מספריים. במות אלו מבוססות על מנוע חשמלי שמותאם למתחמי פנים והן נעות מעלה ומטה בצורה נשלטת ובטוחה, עד לגובה הרצוי.

במות הרמה לעבודת מחסנאות מגיעות בדרך כלל גם עם יכולת שינוע שמתאימה לתזוזה תוך כדי העבודה, כך שעובד בגובה יוכל להישאר על הבמה מבלי לרדת, אך להניע את הבמה לצדדים לאורך רחוב הסחורה ככל שיש צורך בעבודה רוחבית כלשהי או אפילו באיתור של סחורה שלא נקלטה כראוי והועלתה לגובה.

 

במות הרמה מצטיינות לעבודות מחסנאות זה ליפטר!

בחירת במות הרמה לעבודת מחסנאות אמורה להתחשב בסוג ואופי העבודה ולהבין מהם המאפיינים הרצויים ביותר לפיהם. מתקן הרמה מגיע עם משקל וטווח גובה מסוימים, גודל במה, אפשרויות השינוע, סוג הבמה ועוד.

אנו בחברת ליפטר בע"מ מתמחים בייבוא ושיווק במות ההרמה האיכותיות ביותר בישראל להשכרה או למכירה ונשמח לספק לכם ייעוץ והתאמה אישיים לבמת ההרמה על פי הצרכים של המחסן וטיב העבודה המבוצעת. פנו אלינו ונשמח להעניק לכם את השירות המקצועי והמוביל ביותר בתחום.

במות הרמה לעבודת מחסנאות מתאימות מאוד לאור העבודה כי ישנם מחסנים גבוהים מאוד אשר קשה מאוד לאנשים להגיע אליהם, על אחת כמה וכמה קשה לאנשים להרים משא לגבהים שכאלו ובדיוק לכך מתאימות במות הרמה.

במות הרמה מסייעות ומהוות מרכיב משמעותי בנוחות ובטיחות של כול התפקידים במחסן. לדוגמא, עבור בקר הסחורה אשר צריך להגיע לגבהים גבוהים כדי לראות את כול הסחורה בעיניו, אך גם עבור מלגזן לדוגמא אשר צריך להרים משא כבד עם כלים.

אם אתם עובדים בעבודת מחסנאות בוודאי יש לכם העדפות לגבי הבמה שתרצו לרכוש בהתאם לצורך שלכם בה, לדוגמא המשקל שהיא יכולה לשאת. מעבר לכך, בגלל שמדובר במחסן גדול, סביר כי דווקא תעדיפו לבחור בבמת הרמה ניידת.

עבור עבודת מחסנאות הבמה האידיאלית תהיה במת מספריים אשר כוללת מנוע חשמלי ובכך יכולה לנוע בקלות ממקום למקום לאורך כול המחסן. 

על מה עברנו עד עכשיו?

ליפטר במות הרמה בפייסבוק | ליפטר במות הרמה בגוגל | 077-8035355

מאמרים נוספים בנושא
Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 58 ביקורות
×
js_loader
מה המספר שלך?