במות הרמה

במות הרמה למתקיני רפתות

במות הרמה למתקיני רפתות מהוות כיום את הפתרון המקיף לעבודת ההקמה והניהול של רפת ישראלית ראויה ותקינה על פי כל הסטנדרטים. אז כיצד במות ההרמה שלנו ישרתו את עבודת הרפת במגוון אספקטים ועל הצד הטוב ביותר? קראו וגלו:

 

נעים להכיר – רפת ישראלית

ישראל היא מדינת החלב – המובילה הבינלאומית בתנובת החלב לכל פרה, שמניבה בממוצע כ-35 ליטרים ליום השווים ללא פחות מ-170 כוסות חלב. הפרות גדלות ברפתות גדולות המהוות מבנה שמורכב משני חלקים מרכזיים: הסככות ומכון החליבה. מכון החליבה הוא כמובן המקום שבו פרות נחלבות ואילו הסככות הן מקום המחייה שבו הפרות אוכלות, שותות ורובצות.

נכון לשנת 2021 לפי נתוני מועצת החלב, פועלות בישראל כ-750 רפתות בהן יש צורך לא רק בפעולות חליבה וטיפול בעדר הפרות, אלא גם בתחזוקה שוטפת לרבות התקנה של מבנים סמוכים או תומכים לפעילות הרפת, החלפה של סככות רעועות לקראת החורף וייתכן שגם התקנה של רפת חדשה באחד המשקים החקלאיים הקיימים.

במות הרמה מפרקיות 4X4

מערכות נדרשות בהקמה ותחזוקת הרפת

כלל אצבע בהקמה וניהול רפת הוא לספק לפרות תנאי מחייה טובים ונוחים ככל האפשר. לפיכך על כל רפת להישאר מאווררת, מרווחת ונקייה. חלקן הותקנו עם גג חשמלי לפתיחה וסגירה אוטומטית שמגונן כאשר יש רוחות וגשמים ונפתח כאשר מזג האוויר נאה.

ברפת עצמה יש גם מערכות נוספות כמו למשל מאווררים וממטרות התזה על הפרות בקיץ וגם בקרה על כל פרה בהתאם למועד ההמלטה, תנובת החלב שלה, הטיפולים והחיסונים ועוד.

מערכת נוספת הפועלת ברפת משתייכת לסקטור המזון. מרכז המזון של הרפת הוא המקום שבו שוכנים מערבלים גדולים שמכינים בליל אותו הפרות אוכלות. הרפתן מגיע מידי בוקר למרכז המזון, שופך לעגלת הטרקטור את כמות הבליל היומית ומחלק אותה לפרות בכמות שתספיק לכל עדר הפרות ולאורך כל היום.

 

במות הרמה למתקיני רפתות ולרפתנים

כפי שאתם מבינים, הקמה וניהול רפת דורשת אופרציה שלמה המורכבת מניסיון ובקיאות עמוקים בתחום. עם הרצון לשפר ולייעל את התחום ולרתום אליו גם טכנולוגיה מסייעת להקמה ושליטה במתחם הרפת, פונים רפתנים רבים לשימוש בבמות הרמה.

כיום במות הרמה למתקיני רפתות מספקות נוחות מקסימלית לעבודות בגובה – קרי גג המבנה או תפעול מערכות שממוקמות בגובה מסוים, כמו למשל מערכת סולארית שבה עברו מתקיני רפתות רבים להשתמש.

במות הרמה למתקיני רפתות

מאפיינים ויתרונות בבמת הרמה ברפת

במות הרמה למתקיני רפתות מציעות כיום מגוון סוגים לתפעול חלק ואיכותי של כל עבודה. היתרון המשמעותי של הבמות הוא כמובן בטיחות בעבודה – עניין שעד כה היה שמור לתחומי חקלאות מסוימים כמו הקטיף. כיום גם בהקמת חממות והקמת רפתות נהוג לפעול באמצעות במת ההרמה ובכך למזער סיכונים ואף לקצר משמעותית את זמן העבודה.

הבמה עצמה נעה על גבי רכב קטן ואליו מחוברת זרוע שנישאת עד לגובה של עשרות מטרים, בהתאם לצורך. מכיוון שהרפת עצמה איננה גבוהה יותר מבניין למגורים למשל, די גם בבמת הרמה סטנדרטית כדי לבצע פעולות שונות. ועם זאת, כאשר רפתן מעוניין לסלק אבן ממאוורר בתקרת הרפת מבלי להכניס לתוכה אמצעי ממונע שיסכן את הפרות בפנים, עליו להשתמש בדגם ייחודי ומשוכלל יותר.

 

סוגים יעילים של במות הרמה למתקיני רפתות

הדגם הנפוץ ביותר של במות הרמה למתקיני רפתות הוא במת הרמה מספריים. במה זו נעה מטה ומעלה בצורה אנכית, כך שהיא מאפשרת עלייה עד לגובה הרצוי יחד עם הציוד או הכלים הרלוונטיים וגם מהווה את משטח הדריכה בגובה. סילוק ענפים מגג הרפת, טיפול במתזי המים וגם עבודות תחזוקה יוכלו להתבצע בקלות עם במות אלו.

סוג אחר של במות הרמה נקרא במות זרוע מפרקית. במות אלה מגיעות עם זרוע שנפתחת מעלה ומטה אך גם לצדדים ומאפשרות להציב את מתקין הרפת או הרפתנים עצמם בדיוק בנקודת הביצוע, כאשר יש מכשול שצריך להתגבר עליו דרך הגובה. כך למשל ניתן "לעקוף" את כל עדר הפרות השוהה בסככות כדי להגיע לפינה מסוימת ולהתגבר על שדרת עצים כדי להגיע לגג שהם הסתירו.

 

דואגים עבורכם לבמת ההרמה הטובה ביותר!

הבחירה בסוג במת ההרמה חייבת להתאים לאופי הפרויקט או סוג העבודה עצמה. מכיוון שלכל במה מאפיינים משלה, ניתן גם לרדת לרזולוציות זעירות מאוד בבחירת האלמנטים כך שיהיה ניתן להבין מי מבין כל האפשרויות תהווה את הבחירה הטובה ביותר של במות הרמה למתקיני רפתות.

אנו בחברת ליפטר מתמחים בפתרונות הרמה מגוונים ומקצועיים ונשמח להעניק גם לכם – מתקיני רפתות ובעלי רפתות את הפתרון האידיאלי לטובת ניהול ההקמה וביצוע העבודה. הבמות שלנו מגיעות עד לשנת ייצור 2017 לכל המוקדם ומתאימות להשכרה או לרכישה בהתאם לצרכים שלכם.

בנוסף, אנו מצוידים במעבדת שירות ניידת שתוכל לספק לכם כיסוי לאחריות על הבמה ולטפל בכל תקלה בשטח כדי שעבודתכם לא תתעכב ותתייקר בשום אופן. פנו אלינו ונשמח לתת לכם שירות.

למרות שהפרות נמצאות על הקרקע, הרפתות מכוסות בסכך אשר מגן על הפרות מפני הגשם או מפני נזקים אחרים. התקנת הגג היא עבודה בגובה ועל כן, נדרשת במת הרמה להגיע לגבהים שכאלו ולבצע את העבודות הנדרשות.

לבמות הרמה יש הרבה יתרונות עבור מתקיני רפתות אשר נדרשים לעבודות בגובה. בין היתר, הבמה מסוגלת לנוע כך שהיא מאפשרת הגעה למקומות רבים לעומת פיגומים אשר נותנים מענה רק למקום בו הם מוקמים ולא יכולים לזוג משם לרוב.

כל מתקין רפתות צריך לבחור את הבמה אשר תתאים בצורה המיטבית לרפת שאותה הוא מקים והוא יוכל לבחור מתוך מגוון רחב של סוגי במות כך שבאמת ימצא את מה שהכי מתאים לו. ישנן במות מספריים, במות עם זרוע, במות ניידות ועוד סוגים רבים.

אתם מפקידים את החיים שלכם בבמת ההרמה שאתם רוכשים ולכן סביר שתבחרו אותה מחברה אמינה ומקצועית שתתאים שתעניק לכם תחושת בטחון בכך. חברת ליפטר, היא בדיוק החברה המתאימה לכך אשר מציעה פתרונות רבים למתקיני רפתות מבחינת במות הרמה.

על מה עברנו עד עכשיו?

ליפטר במות הרמה בפייסבוק | ליפטר במות הרמה בגוגל | 077-8035355

מאמרים נוספים בנושא
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 57 ביקורות
×
js_loader
מה המספר שלך?