במות הרמה

במות הרמה למשקלים כבדים

במות הרמה הן פתרון יעיל ופרקטי מאוד כאשר יש צורך לשנע ציוד כבד לחללים גבוהים, שהגישה אליהם מוגבלת. לפעמים הבעיה אינה הגישה אלא שהציוד כבד מדי עבור מעליות או לסחיבה במעלה מדרגות. במות הרמה למשקלים כבדים הן קלות לתפעול, בטוחות לשימוש ונגישות במחיר.

 

שימושיות במגוון רחב של פעולות

לפעמים אין ברירה: כשעוברים דירה, כשבונים בניין, כשמבצעים עבודות גננות, כאשר צריך גישה לעמוד חשמל גבוה או לפעולת תחזוקה אי שם למעלה. במות הרמה למשקלים כבדים הן הפתרון היחידי והכי יעיל למשימה. יש מגוון הבמות, אלה המופעלות בחשמל ואלה המופעלות בדיזל, במות מפרקיות ובמות מספריות באמצעותן אפשר להוריד את פסנתר הכנף מהקומה השביעית, להתקין את המרפסות החדשות, לכרות ענפים עם מסור מפלצתי.

 

זמן שווה כסף

יש הנרתעים מהרעיון של הפעלת במות הרמה. גם בגלל ההנחה השגויה שלהם שהשכרתן או רכישתן יקרה ולא שווה את הכסף וגם בגלל החשש המוטעה כי הפעלתן יצריך את הגדלת כוח העבודה. להפך! במות הרמה למשקלים כבדים ולמשימות אחרות חוסכות כסף.

השימוש בהם מייתר את הצורך בכוח אדם מתוגבר לשינוע משקלים כבדים ומאפשר לצוות מצומצם לרכב על הבמה לצורך ביצוע משימה זאת או אחרת. השימוש בה מזרז תהליכים ופעולות שהיו יכולים להמשך שעות ארוכות או ימים ומצמצם את המשימה לזמן עבודה סביר. החיסכון הזה בזמן חוסך לא מעט כסף, אם יודעים איך לבצע את המשימה נכון.

 

במות הרמה למשקלים כבדים

הפעלתן של במות הרמה מצריכה הכשרה ומיומנות. לאור הסיכונים והסכנות הפוטנציאליות הפעלתן של במות הרמה מעוגנת בתקנות בטיחותיות. מפעיל במות הרמה צריך רישיון B, אישור לעבודה בגובה ומדי פעם להשתתף בהשתלמויות לצורך ריענון הידע הנדרש.

תקנות הבטיחות נועדו למנוע הפעלת ציוד כבד על ידי חובבנים שיסכנו את חייהם של עובדים אחרים ועוברי אורח. הסדרת התחום על ידי תקנות נועדו להפוך את השימוש בבמות הרמה לבטיחותי ואכן כמות תאונות העבודה במכשיר זה אינה גבוה.

במות הרמה למשקלים כבדים
במות הרמה למשקלים כבדים

 

דרישות תחזוקה ובעת הפעלת במות הרמה

חל איסור על עבודה עם במות הרמה במשקל גבוה בעת מחלה או חולשה ובמקרה של חוסר ערנות היכולה להיגרם כתוצאה מנטילת תרופות או שימוש בסמים. יש צורך להשתמש בציוד מגן, כולל קסדה וללבוש ביגוד מתאים למשימה. עובד הנמצא על במת ההרמה צריך להיות מאובטח באמצעות רתמה או מערכת בלימה. אם נעשה שימוש בבמות הרמה בצמוד לכבישים חלה חוות שימוש באפוד זוהר.

בעבודה בשטחים ציבוריים יש להקפיד על גידור סביבת העבודה והצבת תמרורים או עובדים שימנעו פלישה בלתי רצויה. בנוסף יש להימנע לעבוד בעת רוחות חזקות, בחושך או כשיש ברקים. כמו כן, חלה חובה לתחזק בקביעות את במות ההרמה ולהיבדק כל חצי שנה באתר בניה או 14 חודשים על ידי בודק מוסמך.

כן, יש מספר תקנות המתייחסות להפעלת במות הרמה למשקלים כבדים: תקנות הבטיחות בעבודה (עבודה בגובה), תשס"ז-2007, תקנות התעבורה, תשכ"א-1961, תקנות הבטיחות בעבודה )עגורנאים, מפעילי מכונות הרמה אחרות ואתתים(, תשנ"ג-1992, פקודת הבטיחות בעבודה [נוסח חדש], תש"ל 1970, תקנות הבטיחות בעבודה (ציוד מגן אישי), תשנ"ז-1997

כאשר מדובר במעבר דירה, ניתן להיעזר בחברת ההובלה ויש מובילים המפעילים במות הרמה. מעבר לכך, יש צורך לדעת איזו במת הרמה מתאימה לכם. מומלץ להתייעץ עם בעלי ניסיון. כמו כן לכל החברות המוכרות ומשכירות במות הרמה, יש אתרי אינטרנט עם פרטי התקשרות.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 58 ביקורות
×
js_loader
מה המספר שלך?