במות הרמה

במות הרמה לחממות

במות הרמה לחממות הן כלי מכני הנדסי שניתן לעשות בו שימוש במגוון מצבים, בהם יש צורך לשנע ציוד ועובדים לנקודות לא נגישות וגבוהות. אחד היישומים בענף החקלאות הוא של במות הרמה לחממות. יתרונן של חממות הוא ביצירת מיקרו-אקלים חם בכדי לאפשר לגידולי חממה לגדול בתנאי מזג אוויר המתאים להם, אך לצורך כך הן צריכות להיות אטומות ובנויות כראוי.

 

חם בחממות

החממות הראשונות נבנו בתקופת רומא העתיקה ובמאתיים השנים האחרונות החלו ליישם גרסאות גדולות ותעשייתיות יותר שלהן. חממות נבנות בדרך כלל מיריעות פלסטיק או לוחות של זכוכית. השמש מחממת את האוויר בתוכן והתעבות המים מאפשרת חיסכון במי ההשקיה.

כמו כן חממה מבודדת את הגידולים ממזיקים ולוכדת בפנים את החרקים המסייעים לתהליך הצמיחה של גידולי החממה. חממה גם מגנה על הגידולים מפגעי מזג האוויר. אך לצורך כך החממה צריכה להיות אטומה ובנויה כראוי. פרצות או קרעים בזכוכית או בפלסטיק יפגעו בגידולים.

 

במות הרמה לחממות

יתרונן הגדול של במות הרמה היא היכולת להיעזר בהן למגוון רחב של שימושים. בתחום החקלאות משתמשים בהן לצורך בנייה ו/או תחזוקה של חממות.  חממות גדולות מתאפיינות גם בבניה לגובה. במות הרמה לחממות מאפשרות גישה מהירה ובטוחה לשלד החממה עליו יפרסו לוחות זכוכית או יריעות פלסטיק הנדרשים לצורך איטום המבנה וחימומו באמצעות השמש.

בעזרת במות ההרמה  ניתן לשנע את חלקי השלד לגבהים הנדרשים ולאחר הרכבתו לשנע את לוחות הזכוכית או יריעות הפלסטיק. אחד היתרונות של במות הרמה היא היכולת לשנע גם ציוד וגם עובדים. במות ההרמה מיתרות את הצורך בכמות גדולה של עובדים או את הסכנה בהסתמכות על סולמות לא יציבים. יתרון משמעותי נוסף של במות ההרמה הוא ניידותן. תכונה זאת מאפשרת קצב עבודה גבוה.

 

תחזוקה שוטפת

לאחר הקמת החממה עולה הצורך  לבצע עבודות תחזוקה במקום, מדי פעם, בהתאם לנזקים והפגמים המתגלים במבנה, החשוף לאיתני הטבע. תחזוקת החממה הכרחית בכדי להבטיח את שלומם של גידולי החממה. במות הרמה לחממות מאפשרות נגישות מיידית לכל נקודה במבנה בזכות ניידותן ויכולת תמרון שלהן. הקלות היחסית של הפעלת במות ההרמה, בלי התפשרות על אמצעי הבטיחות, מאפשרת לטפל בכל בעיה במהירות ועם כוח עבודה מצומצם יחסית.

במות הרמה לחממות
במות הרמה לחממות

 

מחירים תחרותיים

שיקול הכרחי נוסף בהפעלת במות הרמה לחממות היא העלות הכספית של הכלי, שכן עלויות אלה משוקללות בסך ההוצאות של תפעול המשק. אם רכישה, השכרה ו/או תפעול של במות הרמה אינו משתלם כלכלית, אין היגיון להיעזר בהן.

אך עלות תפעול במות הרמה אינו גבוה בהשוואה לאלטרנטיבות. שכן, כלים אלה מצמצמים את כוח האדם הנדרש בעת בניה או תחזוקה של החממה. כמו כן, במות הרמה חוסכות זמן עבודה יקר בזכות הגישה שהן מאפשרות לכל נקודה במבנה.

תפעול במות הרמה לחממות אינו נחשב ליקר, בהתחשב בעובדה שהוא מאפשר צמצום כוח האדם הנדרש לביצוע כל משימה ולאור יעילותו המאפשרת עבודה במהירות יחסית בלי פשרות על בטיחות.

כן, יש מגוון רחב של במות הרמה, בגדלים שונים והמגיעים לגבהים שונים. יש לבחור את במת ההרמה המתאימה בהתאם לגודל החממה המתוכננת. המגוון הרחב של במות הרמה מאפשר גם לבחור את הבמה המתאימה, הן מבחינת המחיר והן בהתאם לצרכים של המשק. כמו כן, ניתן להפעיל את במות ההרמה לצרכים אחרים של המשק.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 58 ביקורות
×
js_loader
מה המספר שלך?