במות הרמה

במות הרמה להתזת חול

במות הרמה להתזת חול עונות על אחד הצרכים החשובים בעולם שנבנה לגובה – היכולת לנקות, להבריק, ללטש ולהכין מבנים, ספינות, מכולות, משטחים תעשייתיים ועוד שלל אלמנטים שלא מבוצעים בגובה הקרקע. אז איזו במה הכי תתאים למלאכה ומה חשוב לדעת לפני שמשתמשים בה?

 

במות הרמה להתזת חול – הדרישה עולה מידי שנה

התזת חול מתמקדת במספר פעולות שונות כמו הסרת חלודה וצבע (התזת חול בלחץ עוצמתי), ניקוי מתכות ואפילו ניקוי חול באופן שמשמר את הגרגירים האיכותיים ומונע מהם לצבור לכלוך. את השיטה אפשר ליישם במגוון עצום של משטחים לרבות זכוכית, בטון, מתכת, צינורות גדולים, חזיתות מבנים, ספינות ועוד.

חלק מדרישות הניקוי בחול מתייחסות גם לעבודה בגובה, דבר שמצריך במות הרמה להתזת חול כדי לאפשר הגעה לנקודה המדויקת. במת ההרמה מרימה את בעל המקצוע לגובה הדרוש על מנת להפעיל בצורה נאותה את מתז החול ולבצע את הפעולה הרצויה בקלות, מהירות ולא פחות חשוב – בבטחה מוחלטת.

במות הרמה מפרקיות 4X4

במות הרמה חשמליות להתזת חול

מלבד הניקוי שמושג דרך שימוש בהתזת חול בלחץ גבוה, הפעולה נפוצה גם כהכנת משטחים תעשייתיים לציפוי ולצביעה. החול מונע מהצבע להתקלף ולדהות בקלות ולכן מדובר בפעולה רצויה במקומות רבים. כדי לבצע את התזת החול בהצלחה במפעלים תעשייתיים שונים, יש להשתמש בבמת הרמה חשמלית.

במה זו נטענת בקלות ובמהירות ומתאימה לעבודות פנימיות, כך שהיא תוכל לספק את הגובה הרצוי לבעל המקצוע ולהביא עבורו לתוצאה הטובה ביותר. בחלק מהמקומות התזת החול מתבצעת עם חומרים נוספים כמו חצץ פלדה, קליפות אגוז או סיגי נחושת. גם הם דורשים תפעול מדויק ואיכותי כאשר מדובר בניקוי או בהכנת משטחים המבוצעים בגובה.

במות הרמה להתזת חול

 

במות הרמה דיזל להתזת חול

התזת חול ידועה כיום כתהליך ניקיון יעיל אך גם יסודי. גרגרי חול זעירים חודרים לכל חריץ ופינה תוך שהם מסירים לכלוך כמו צבע או חלודה וגם משמרים את הצבע או הציפוי שיש על המשטח. מסיבה זו, הפכה מיומנות התזת החול לנדרשת מאוד מול גופים גדולים כמו ספינות, מכולות ובפרט מבנים שונים.

התזת הגרגרים (בזווית ובעוצמתה המותאמים לצורך הרלוונטי) מאפשרת לתהליך הניקוי להתבצע כראוי. החיכוך בין המשטח לגרגרי החול מזכיר את פעולת השיוף בנייר זכוכית ולכן ממריק את המשטח ומקנה לו מראה חדיש ואחיד. בתחום עבודות הגובה, ניתן לראות יותר ויותר בעלי מקצוע שמשתמשים בבמות הרמה בחזיתות מבנים שונים, כדי להשיג את אפקט זה בדיוק.

במות הרמה להתזת חול שמבוססות על מנוע דיזל עונות על צרכי הניקיון החיצוניים מול משטחים גדולים כמו ספינה או מבנה, בעיקר הודות לזרוע ארוכה במיוחד שתציב את בעל המקצוע בנקודה האידיאלית וכן ליכולת תנועתה האנכית והאופקית, לעתים גם ב-360 מעלות.

במות אלו מצוידות בזרוע מפרקית מתקפלת וארוכה שמסוגלת גם לעקוף מכשולים ועצמים שונים וכך לבצע את הפעולה ללא כל הפרעה או עיכוב. הדבר מטבע הדברים מביא לחיסכון אדיר בזמן ובעלויות התפעול מצד מזמיני העבודה.

 

כיצד לבצע התזת חול באמצעות במת הרמה?

ניקוי חול מבוצע לרוב כטיפול מקדים או פעולת הכנה ולכן מבוצעת כטכניקת עבודה מהירה ובהספק גבוה, דבר שבמות ההרמה יכולות לתמוך בו ללא ספק. הכנת המשטח מתחדשת בתוצאה נקייה, אחידה ומוכנה לקליטת כל מערכת ציפוי שתיושם עליה.

בתהליך העבודה שבו במות הרמה להתזת חול לוקחות חלק, מועלה לגובה בעל המקצוע יחד עם הציוד הדרוש לו לביצוע ההתזה. אם מדובר בבמה מפרקית בעלת מנוע דיזל, סביר שבעל המקצוע יהיה גם האדם שמפעיל את הבמה וכך הוא שולט בהגעתו עד לנקודת הביצוע המתאימה ביותר, בטווח הזרוע ובפעולת ההתזה בה הוא מיומן.

חשוב להדגיש שביצוע התזת חול בגובה דורש על פי חוק רישיון לעבודה בגובה. מומחה בהתזה שאיננו בעל רישיון שכזה לא יוכל בשום אופן להשתמש בבמת ההרמה. עוד נדגיש שציוד ניקוי בחול הוא ציוד מאסיבי מאוד, שדורש התמצאות בסוג הבמה המדויקת, משקל הנשיאה שלה, אפשרויות השינוע ועוד שלל פרמטרים שיאפשרו פעולה איכותית ובטוחה.

אנו בחברת ליפטר מעמידים לרשותכם מערך ייעוץ וליווי לבחירת במות הרמה להתזת חול ומאפשרים לכם לשכור או לרכוש במת הרמה מתקדמת, מיצרן עולמי מוביל ובתחזוקה הטובה ביותר.

עקרון נוסף שחשוב להכיר הוא דרישת העבודה המדויקת ממתיזי החול. מלבד ההיערכות המורכבת לפעולה, הדורשת הן את הציוד הייעודי והן התאמה מדויקת של במת הרמה מתאימה, ישנן דרישות אפשריות נוספות.

כך לדוגמה, מזמין העבודה יכול לחייב בשמירה על סביבה נקייה ונטולת ערפילי אבק, דבר שדורש שילוב תוספי מים המונעים זיהום סביבתי, אך צריכים להילקח בחשבון בעת הערכת משקל במת ההרמה.

כמו כן, ישנו דירוג קבוע שמתייחס לתוצאת תהליך הניקוי בחול ולפיו מעריכים בעלי המקצוע את פעולתם כ"תקן". לפיכך כאשר נדרש תיקון או שיש צורך בהתזה נוספת, עולה חשיבות משך השכרת הבמה, יחד עם ההספק האישי בפעולתה.

 

לסיכום

במות הרמה להתזת חול לוקחות כיום חלק במגוון רחב של התזות לטובת ניקיון והכנת משטחים מכל סוג. הן מאפשרות לשמור על ביצוע חלק ובטיחותי ומגיעות במאפיינים שמתאימים לצרכי בעל המקצוע ודרישות העבודה. אם ברצונכם להשכיר או לרכוש במת הרמה מתקדמת, צרו עמנו קשר ונציע לכם את הטוב ביותר.

שאלות ותשובות נפוצות

לעתים קרובות, התזת החול מתרחשת לצורך ניקוי יעיל של משטחים גדולים וגבוהים שדורשים עבודה בגובה. במות ההרמה משלימות את פעולת ההתזה כנדרש, הודות לזרוע גדולה שמציבה את בעל המקצוע בדיוק בנקודה הרלוונטית, לעתים תוך עיקוף של עצמים או מכשולים שונים שמפריעים לגישה. השימוש בבמה חוסך משמעותית בזמן ובעלויות הביצוע, תוך שמירה מלאה על ביטחון העובדים בכל זמני העבודה.

הדבר תלוי בסוג העבודה, דרישותיה וגם במאפייני סביבת העבודה עצמה. חברת ליפטר מציעה מגוון רחב של דגמי במות איכותיות, המבוססות על מנועי דיזל חזקים לכל עבודת חוץ. ניתן להתאים את במת ההרמה לפי אורך הזרוע המקסימלי הנדרש לעבודה, משקל מקסימלי, תנאי עבירות בשטח, יכולת התפעול המכאנית ועוד. כל הנתונים ייאספו לכדי גיבוש החלטה מוצלחת, שתומכת בביצוע חלק ואפקטיבי.

על מה עברנו עד עכשיו?

ליפטר במות הרמה בפייסבוק | ליפטר במות הרמה בגוגל | 077-8035355

מאמרים נוספים בנושא
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 57 ביקורות
×
js_loader
מה המספר שלך?